2021-09-09, 18:13
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Hon skulle verkligen behövas, nu när SD är talibanknullade. Eller att hon går över till V. Finns mer antiislam inom vänsterblocket nu än högerblocket eftersom talibaneran tydligen tilltalar vissa konservativa.
Vilka konservativa?
Citera
2021-09-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Att stämma sina politiska motståndare borde inte gå i Sverige. Vinner islamisterna är vi illa ute.
Det får bara inte ske!

Min fundering är om orsaken till att HR för Västra beviljade pt bara för att riktigt ordentligt trycka till den extremism som visar sitt fula tryne genom de båda kvinnliga extremisternas tilltag?

Att utnyttja svenska domstolar till att föra fram åsikter, baserade på islamism och att hojta om HMF och islamofobi, borde inte vara tillåtet. Fast nu lever vi, tack och lov, än så länge i en demokrati, och det har dessa två extremister valt att utnyttja genom att låta domstolarna bli arenor för att sprida extremism.

Om Fatima Doubakil och Maimuna Abdullahi själva skulle få bestämma över svenskt rättsväsende, är det knappast en alltför djärv gissning att domstolarna i Sverige inom kort skulle vara sharia-anpassade..
Citera
2021-09-09, 19:18
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Min fundering är om orsaken till att HR för Västra beviljade pt bara för att riktigt ordentligt trycka till den extremism som visar sitt fula tryne genom de båda kvinnliga extremisternas tilltag?

Behövdes ej PT. 49:13 RB.

Citat:
13 §

För att hovrätten ska pröva tingsrättens dom i brottmål, såvitt avser annat än enskilt anspråk, krävs inte prövningstillstånd i andra fall än då den tilltalade genom domen
1. som enda påföljd dömts till böter, eller
2. frikänts från ansvar för brott för vilket det inte är föreskrivet svårare straff än fängelse i sex månader.

Hermansson frikändes från grovt förtal, som har upp till två år i straffskalan.
Citera
2021-09-09, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Vilka konservativa?

Ja det kan man fråga sig. Men läser man Fria Tider fattar man, islamister och annat bottenskrap som talibaner, IS m.m tycker Fria Tider och SD är bra på något sätt, fråga mig inte varför.

De är däremot inget till övers för hazarer, zigenare, HBTQ.

De tycker även jihadismen är rätt OK. En stor artikel handlar om hur fel det är med antijihadismen.
Citera
2021-09-09, 21:18
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ja det kan man fråga sig. Men läser man Fria Tider fattar man, islamister och annat bottenskrap som talibaner, IS m.m tycker Fria Tider och SD är bra på något sätt, fråga mig inte varför.

De är däremot inget till övers för hazarer, zigenare, HBTQ.

De tycker även jihadismen är rätt OK. En stor artikel handlar om hur fel det är med antijihadismen.
OK. Jag läser inte Fria Tider, men jag har svårt att tro att det du skriver är korrekt.
Citera
2021-09-09, 23:08
Medlem
Citat:
Hon skulle verkligen behövas, nu när SD är talibanknullade. Eller att hon går över till V. Finns mer antiislam inom vänsterblocket nu än högerblocket eftersom talibaneran tydligen tilltalar vissa konservativa.

Vänstern kommer inte skydda er. Vänstern förlorar alltid mot islam, precis som i Iran.
Citera
2021-09-10, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Vänstern kommer inte skydda er. Vänstern förlorar alltid mot islam, precis som i Iran.

Vem är de? Om det är vänster eller höger kvittar. Det finns inte längre ett riktigt antiislamistiskt parti. Vad som saknas är English Defence League eller något ditåt. SD fyllde en lucka när de var islamistfientliga, åtminstone genom att försvara islamisternas fiender. Nu är de inte längre det. Och det finns ett tomrum att fylla för en annan organisation eller parti. Närmast detta kommer Hermansson och S i så fall.
Citera
2021-09-10, 12:56
Medlem
Citat:
Vem är de? Om det är vänster eller höger kvittar. Det finns inte längre ett riktigt antiislamistiskt parti. Vad som saknas är English Defence League eller något ditåt. SD fyllde en lucka när de var islamistfientliga, åtminstone genom att försvara islamisternas fiender. Nu är de inte längre det. Och det finns ett tomrum att fylla för en annan organisation eller parti. Närmast detta kommer Hermansson och S i så fall.

Ni antimuslimer. S kommer inte kunna stoppa islam lika lite som vänstern i Iran kunde det.
Citera
2021-09-13, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Ni antimuslimer. S kommer inte kunna stoppa islam lika lite som vänstern i Iran kunde det.

Det är inte islam som är ett hot, det är invandrare från MENA. Hade muslimerna varit norrbaggar så hade vi inte haft några problem med dem.
Citera
2021-09-14, 16:58
Medlem
Kojikis avatar
Den lille kommunisten Martin Aagård på Aftonbladet har författat en försvarskrönika för Fatima Doubakil samt Maimuna Abdullahi. Intressant, men knappast förvånande att han inte ger några ytterligare kommentarer till Mattias Gardells närvaro som vittne men ger sig på motsvarande som står vid Ann-Sofie Hermanssons sida.

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/lVvEpy/vi-blev-syndabockar-for-goteborgs-misslyckande
Citera
2021-09-15, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojiki
Den lille kommunisten Martin Aagård på Aftonbladet har författat en försvarskrönika för Fatima Doubakil samt Maimuna Abdullahi. Intressant, men knappast förvånande att han inte ger några ytterligare kommentarer till Mattias Gardells närvaro som vittne men ger sig på motsvarande som står vid Ann-Sofie Hermanssons sida.

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/lVvEpy/vi-blev-syndabockar-for-goteborgs-misslyckande
Är det nån som vet vad Mattias Gardell bidrog med?
Vad han kallad som sakkunnig?
Vilka frågor fick han?
Vilka svar gav han?

Tack för länken!
Extremisternas offerkofteri får stöd av Aftonbladets kulturskribent Martin Aagård.
Måtte nu HR för Västra i dom den 30 sept (tror jag) markera ordentligt och fria ASH!
Senast redigerad av Carinah78 2021-09-15 kl. 09:59.
Citera
2021-09-21, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för lästips!
Vill bara lägga till att boken skrivits av Helene Bergman och när jag såg det, ökade mitt intresse för boken ännu mer. Pris SEK 159:-

Helena Bergman är en modig, duktig journalist, författare. Hon har skrivit flera böcker.

Temat för boken " Den politiska rättegången: Kampen om yttrandefriheten " är hög aktuellt och kan säljas i alla länder som är mot islamism.

Det kommer säkert att köpas och läsas av många, alla som är för yttrandefrihet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in