2021-09-07, 09:15
Medlem
Mullrets avatar
Vore kul om extremisterna förlorar. Och får betala skadestånd och omkostnaderna i rätten.
Citera
2021-09-07, 21:34
Medlem
Om de vinner är det läge att starta en insamling till Hermansson. Vågar stå upp mot islamisterna. Tuffare än de flesta SDare mot islam.
Citera
2021-09-08, 12:52
Medlem
Sidhellacopters avatar
Nu samlas vänstern för att skydda sina terroristkramare. Doubakils kompis Mattias Gardell skall vittna. Mycket märkligt att en she-male som Silas Aliki hjälper två islamister som inom ramen för muslimska rättighetskomittén bjudit in människor som vill stena människor som Silas Aliki. HBTQ förenas med Amanjij Aziz, muslimska brödraskapet och de mest homofientliga krafter som finns på denna jord. Snacka om att dessa människor är förvirrade.
Citera
2021-09-09, 00:08
Medlem
pajfarmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Om de vinner är det läge att starta en insamling till Hermansson. Vågar stå upp mot islamisterna. Tuffare än de flesta SDare mot islam.

Förbannat jävla tuff (lyssna in Göteborgsaccenten). Här finns en intervju som ni alla borde se, menar höra, går utmärkt att göra samtidigt som man utför hennes gamla kall (alltså långtradarförare); https://www.youtube.com/watch?v=L4oDQy0YV8g

Konkret, hon är en sann, arbetande klassisk socialdemokrat.

Magdalena vem f-n ens e de /
Ann-Sofie som ledare för vårat SAP!
Citera
2021-09-09, 00:10
Medlem
pajfarmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidhellacopter
Nu samlas vänstern för att skydda sina terroristkramare. Doubakils kompis Mattias Gardell skall vittna. Mycket märkligt att en she-male som Silas Aliki hjälper två islamister som inom ramen för muslimska rättighetskomittén bjudit in människor som vill stena människor som Silas Aliki. HBTQ förenas med Amanjij Aziz, muslimska brödraskapet och de mest homofientliga krafter som finns på denna jord. Snacka om att dessa människor är förvirrade.

Tja, det gäller som sagt att stödja varandras kamper... muslimerna gräver en grop för oss att få stå i, och de samlar in fina stenar. Visar vad ideologi och sekterism gör med människor (och henniskor) :P

Om Gardell och Aziz står emot dig, skulle jag få vibbarna att även om jag just vaknade, bakfull och hemlös, hög och övergiven av min familj och less på absolut allt att jag ändå måste göra något rätt.
Citera
2021-09-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajfarmor
Förbannat jävla tuff (lyssna in Göteborgsaccenten). Här finns en intervju som ni alla borde se, menar höra, går utmärkt att göra samtidigt som man utför hennes gamla kall (alltså långtradarförare); https://www.youtube.com/watch?v=L4oDQy0YV8g

Konkret, hon är en sann, arbetande klassisk socialdemokrat.

Magdalena vem f-n ens e de /
Ann-Sofie som ledare för vårat SAP!

Hon skulle verkligen behövas, nu när SD är talibanknullade. Eller att hon går över till V. Finns mer antiislam inom vänsterblocket nu än högerblocket eftersom talibaneran tydligen tilltalar vissa konservativa.
Citera
2021-09-09, 01:01
Medlem
pajfarmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Hon skulle verkligen behövas, nu när SD är talibanknullade. Eller att hon går över till V. Finns mer antiislam inom vänsterblocket nu än högerblocket eftersom talibaneran tydligen tilltalar vissa konservativa.

Vilka? Inom svensk politik då :P

V har gjort en intressant svängning under Nooshi, ja. Återstår att se vad som kommer av det.
Citera
2021-09-09, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Dessa två personer är väl att räkna som offentliga personer och de propagerar för sin religion/politiska åskådning. Dom själva kanske inte anser sig vara extremister, men självklart har andra rätt att tycka att dessa är extremister.

Om Hermansson fälls, ja då kan väl Jimmie Åkesson stämma alla som kallat honom för extremist, Ulf Ekman likaså etc.. Det blir ju ett prejudikat att man inte får kalla folk extremister som inte själv definierar sig som sådana.
Detta är själva kvintessensen av ett kommande beslut I HR om Hermansson fälls.
Är HR för Västra verkligen benägna att sätta standard för hur mycket negativ värdeladdning ordet 'extremist' innehåller? Ja, tydligen eftersom man beviljade pt.

Har alltid hyst nån sorts primitiv motvilja mot Mattias Gardell. Att han ställer upp för dessa två kvinnliga extremister visar att min magkänsla varit att lita på.

Timingen för denna HR-förhandling kunde inte varit bättre mtp de tre IS-kvinnorna som i måndags landade på Arlanda. De ger denna förhandling den rätta inramningen. Synd bara att msm inte ger förhandlingen i Göteborg mer utrymme. Man kan få intrycket av att HR för Västra inte önskar nån publicitet kring förhandlingen med bara 10 åhörarplatser.
Ett mål som I grunden handlar om svensk yttrandefrihet borde intressemässigt egentligen kunna fylla minst en handbollsläktare med dedikerade åhörare och journalister.

I detta ärende har Soffan Hermansson hela min sympati. Hon bedriver välbehövligt renhållningsarbete, både bokstavligt och bildligt.
Go girl!
Citera
2021-09-09, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Vore kul om extremisterna förlorar. Och får betala skadestånd och omkostnaderna i rätten.
Vore inte bara kul om extremisterna förlorar.
Vore helt korrekt, både i sak och hur jag tror att folkflertalet i Sverige uppfattar dessa två extremister.

Att beskriva en extremist som extremist är i min bok inte att ses som förtal. Det är en sorts omständighetsbeskrivning på samma sätt som när man kallar en spade för en spade.

Förlorar extremisterna kommer de knappast att behöva oroa sig för de ekonomiska kostnaderna. Det kommer givetvis att startas insamlingar till stöd för dem. När sedan rättegångskostnaderna är betalda, kommer överskottet från insamlingen att slussas vidare som bidrag till nästa "11-septemberprojekt".
Så tänker jag.
Citera
2021-09-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vore inte bara kul om extremisterna förlorar.
Vore helt korrekt, både i sak och hur jag tror att folkflertalet i Sverige uppfattar dessa två extremister.

Att beskriva en extremist som extremist är i min bok inte att ses som förtal. Det är en sorts omständighetsbeskrivning på samma sätt som när man kallar en spade för en spade.

Förlorar extremisterna kommer de knappast att behöva oroa sig för de ekonomiska kostnaderna. Det kommer givetvis att startas insamlingar till stöd för dem. När sedan rättegångskostnaderna är betalda, kommer överskottet från insamlingen att slussas vidare som bidrag till nästa "11-septemberprojekt".
Så tänker jag.

Rättegången mot AS Hermansson handlar om kampen om Yttrandefrihet i Sverige.

Det kom ut i dagarna en bok om rättsprocessen mot Hermansson.

Den politiska rättegången: Kampen om yttrandefriheten.

Viktig och lärorik läsning om kampen om yttrandefrihet.

Det går att köpa den på adlibris, vulkanmedia, bokus, finns även som E-bok.
Citera
2021-09-09, 17:57
Medlem
Turist i tidens avatar
Att stämma sina politiska motståndare borde inte gå i Sverige. Vinner islamisterna är vi illa ute.
Citera
2021-09-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namn21
Rättegången mot AS Hermansson handlar om kampen om Yttrandefrihet i Sverige.

Det kom ut i dagarna en bok om rättsprocessen mot Hermansson.

Den politiska rättegången: Kampen om yttrandefriheten.

Viktig och lärorik läsning om kampen om yttrandefrihet.

Det går att köpa den på adlibris, vulkanmedia, bokus, finns även som E-bok.
Tack för lästips!
Vill bara lägga till att boken skrivits av Helene Bergman och när jag såg det, ökade mitt intresse för boken ännu mer. Pris SEK 159:-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in