2021-09-21, 16:34
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det är nog klokare att lyssna på vetenskapen än på stolliga antivaxxers i kombination med religiösa fanatiker, men var och en blir salig på sin tro.
Kul att du väljer att ta en artikel på i maj när vaccinationerna knappt kommit någon vart jämfört med nu. Du kanske ska försöka hänga med lite. Just nu är det 80% ovaccinerade på sjukhusen, med allvarliga C19-infektioner. Märkligt nog är 80% av alla sjuka just bland de 20% som inte vill ha vaccin... Undrar hur det kommer sig?
Varför har då norska forskare kommit fram att vaccinet knappt skyddar? Lägg därtill att det publiceras på MSM. Skulle inte den info isf vara på konspirationstänksmedia?
Citera
2021-09-21, 16:34
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Det är nog klokare att lyssna på vetenskapen än på stolliga antivaxxers i kombination med religiösa fanatiker, men var och en blir salig på sin tro.
Kul att du väljer att ta en artikel på i maj när vaccinationerna knappt kommit någon vart jämfört med nu. Du kanske ska försöka hänga med lite. Just nu är det 80% ovaccinerade på sjukhusen, med allvarliga C19-infektioner. Märkligt nog är 80% av alla sjuka just bland de 20% som inte vill ha vaccin... Undrar hur det kommer sig?
Notera att det också står att de bara hade fått sin första dos vaccin. De var alltså inte ens fullvaccinerad. Nu minns jag inte siffrorna, men första dosen gav inte särskilt stort skydd alls.
Citera
2021-09-21, 16:35
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en.svensk.tiger

Kary Mullins avled i augusti 2019, några månader innan det första fallet av Covid-19...
Man kan undra vad som hänt om han hade fått vittna om PCR-testets relevans i det här sammanhanget.
Man ju också undra varför han dog just när han som bäst behövdes...

Detta kände jag faktiskt inte till. Herregud.

Det finns inte en chans att det var en slump att han dog några månader innan allt det här började. Detta är helt sjukt.

Hur kan folk ignorera alla dessa "Cohencidences".
Citera
2021-09-21, 16:35
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normalllekman
Skitsnack rakt igenom. Du fattar inte hur mycket medier mörkar. Ingen vill härleda de vaccinerades dödsfall till vaccinet, gissa varför. Medan man gärna lyfter fram ovaccinerade som dör.

Du sprider bara desinformation och sitter som ett dampskadat mongo som frustrerat vill att andra ska vaccinera sig mot nåt som alla till 99,9 % klarar. Du är sjuk i huvet.
Vem är sjuk i huvudet? Den som tror på Bitchute och andra roliga källor, förvisso roande ibland, eller den som klarar av att läsa statistik från våra svenska sjukhus?

Låt bli vaccinen, hitta någon smittad och utför ett empiriskt test och återkom i stället så får vi veta hur det var. Om det känns jobbigt, hitta lite statistik, eller en enda doktor i Sverige som håller med dig om att vaccinen dödar och är farligare än C19. En räcker bra för mig. När jag säger doktor menar jag en en doktor inom medicin och inte någon pseudovetenskap. EN läkare alltså.
Citera
2021-09-21, 16:36
Medlem
santos_devilles avatar
Det roliga är att det är ingen Trump fanatiker som fortsatt kalla det ”Trumpvaccinet”

Väldigt många var ju väldigt mån om att Biden inte skulle få credd för vaccinet Trump varit med och tagit fram, nu är det inte lika mycket snack från den sidan.

Project Veritas är ju väldigt Trump-trogna

Har för mig att dom också var väldigt mån om att Biden ska inte få ta detta vaccin från Trump, det är Donald som är hjärnan bakom detta!

Men gissar att det kommer handla om att det är demokraterna och alla andras fel
Citera
2021-09-21, 16:36
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Varför har då norska forskare kommit fram att vaccinet knappt skyddar? Lägg därtill att det publiceras på MSM. Skulle inte den info isf vara på konspirationstänksmedia?
Källa på att de sagt att det inte skyddar mot svår sjukdom och död? Jag vill att du hänvisar till just det, och inte bara milda genombrottsinfektioner och att man kan sprida. Hänvisa till källa där de påstår att det inte hjälper mot allvarliga fall covid.
Citera
2021-09-21, 16:40
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag brukar normalt undvika att svara foliehattar med statistik, för de kontrar bara med att det är påhittad statistik för att mörka verkligheten.

När det gäller svensk intensivvård, alltså vården av de allra sjukast, så finns statistik om såväl vaccination som underliggande riskfaktorer.

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.vaccincovid
Man får bolla med lite urval.

Om vi tar från augusti i år. Att jag tar från då är att då har alla som velat vaccinera sig kunnat göra det.
Från den 1 augusti har det lagts in 216 personer på IVA.
156 var helt ovaccinerade.
35 fullt vaccinerade
11 delvis vaccinerade (1 dos)
För 14 personer var vaccinationsstatusen okänd.

Av de ovaccinerade var det 55 (ca 1/3) som inte hade någon av de fastslagna riskfaktorerna.
Bland de fullvaccinerade var det 0 som inte hade någon riskfaktor.

Eftersom ålder=65+ är en riskfaktor så tar det automatiskt bort de flesta fullvaccinerade som läggs in då de ju är äldre än så.
Tack för att du tog dig tid att plocka fram lite fakta. Om vi låtsas att siffrorna är korrekta (vilket de givetvis är, men vi har med antivaxxare att göra nu), säger det något om skillnaderna i risk för ovaccinerade och vaccinerade?

För mig är det rätt uppenbart.
Citera
2021-09-21, 16:42
Medlem
Citat:
Sa jag det?
Men du sågade ju hela videon för att hon satte sin tror till gud i en helt annan kontext än vetenskap vs Gud ,pucko!
Citera
2021-09-21, 16:43
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Har norska forskare kommit fram till det? Kan du länka dessa norska forskare? Eller har det samma sanningshalt som att man i Norge numera klassar C19 som en influensa (enligt Aftonbladet, men när man läser källan till deras artikel framgick det tydligt att det inte alls var vad de påstått).
Citera
2021-09-21, 16:44
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Notera att det också står att de bara hade fått sin första dos vaccin. De var alltså inte ens fullvaccinerad. Nu minns jag inte siffrorna, men första dosen gav inte särskilt stort skydd alls.
Exakt så, men man rycker första bästa artikel utan att ens läsa vad man länkar i sin iver att försöka bevisa hur dåligt vaccinen fungerar och hur ofarligt C19 är. Misslyckandena är lika tydliga varje gång.
Citera
2021-09-21, 16:45
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Men du sågade ju hela videon för att hon satte sin tror till gud i en helt annan kontext än vetenskap vs Gud ,pucko!
Nej, jag sågade den för den inte innehåll en tillstymmelse till fakta som gick att verifiera. Kryddat med religiösa påståenden. Där för den videon rakt i backen. Vi får väl se om de kommer något bättre framöver...
Citera
2021-09-21, 16:52
Medlem
sherms avatar
Citat:
Det är nog klokare att lyssna på vetenskapen än på stolliga antivaxxers
Människor som uttryckligen beskriver covidvaccinen som "fantastiska" är alltså "antivaxxers" enigt din sosselogik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in