2021-09-21, 13:26
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tycker inte heller media rapporterat särskilt mycket om de 20 tusen som dött i Sverige och närmare 100 tusen som vårdats på sjukhus för Covid19. Det har mest varit att man ska hålla avstånd och tvätta händerna. Ingen ställs till svars för katastrofen.

Ingen bra egenskap att kraftigt överdriva siffror, det sänker den lilla trovärdighet du hoppas att ha kvar i denna tråd.

Att avrunda är en sak, men att få 14100 döda till 20000 och 70500 vårdade till 100000 är inte att avrunda. Skulle inte godkännas på en matematiktenta. Sen undrar jag hur du kan uppfatta att media inte rapporterat särskilt mycket om det, när de inte gjort annat än att skriva om det i 18 månader.
Citera
2021-09-21, 13:35
Medlem
Citat:
Tycker inte heller media rapporterat särskilt mycket om de 20 tusen som dött i Sverige och närmare 100 tusen som vårdats på sjukhus för Covid19. Det har mest varit att man ska hålla avstånd och tvätta händerna. Ingen ställs till svars för katastrofen.

Samt OpenVAERS # Red box summary. Dit både läkare o anhöriga rapporterar. 15000 döda av vaccinet bara i USA. Sen kan man i all oändlighet diskutera om det var med vaccinet eller pga andra sjukdomar. Samma diskussion som om det var med covid19 eller underliggande sjudom/ålderdom.
Noteras bör också att väldigt få som anmäler.
Inte ett ord om detta i massmedia.
Citera
2021-09-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det funkar i Italien uppenbarligen.
Jaså? I slutet av juli beslutade man att införa vaccinpass. Vad hände med vaccinationsviljan då?

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-06-12..latest&facet=none&pickerSort=asc&pickerMetric= location&Metric=Vaccine+doses&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=~ITA

Den sjönk som en sten.

Rent önsketänkande, med andra ord.
Citera
2021-09-21, 13:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ingen bra egenskap att kraftigt överdriva siffror, det sänker den lilla trovärdighet du hoppas att ha kvar i denna tråd.

Att avrunda är en sak, men att få 14100 döda till 20000 och 70500 vårdade till 100000 är inte att avrunda. Skulle inte godkännas på en matematiktenta. Sen undrar jag hur du kan uppfatta att media inte rapporterat särskilt mycket om det, när de inte gjort annat än att skriva om det i 18 månader.

....och du tror inte det finns ett mörkertal? Helt klart är det så att myndigheterna vill mörka hur farligt viruset är. De vill förstås inte att det ska bryta ut panik. Officiella siffran ligger väl för övrigt på över 15 tusen. Inte 14 tusen.
Citera
2021-09-21, 13:45
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
....och du tror inte det finns ett mörkertal? Helt klart är det så att myndigheterna vill mörka hur farligt viruset är. De vill förstås inte att det ska bryta ut panik. Officiella siffran ligger väl för övrigt på över 15 tusen. Inte 14 tusen.

Du kan inte hålla dig från att salta dina siffror. De officiella dödstalen är 14775 (FoHM) eller 14139 (Soc).
Mörkertal på 25 %? Jo, tjena... I början var det nog några gamlingar som "slank mellan stolarna", men vi pratar i så fall om 100-tal, inte 1000-tal. Även den totala dödligheten talar för att jag har rätt i detta och du har fel.

Anders Tegnell har däremot rätt när han säger att den Svenska statistiken troligtvis är mest rätt i världen (inte snabbast dock)
Citera
2021-09-21, 13:48
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Och alla de 70-80 tusen personer som behövt sjukhusvård för covid19 då? Vad har du att säga till dem? Att de är hypokondriska, när syresättningen är nere på 70%?

Du ljuger som en häst travar. Var får du dina siffror från?

Nedan är allvarligt sjuka värda att nämnas om vi nu ska inför restriktioner på ett helt samhälle.

"Data från pandemins start 2020"
- Antal Vårdtillfällen: 10.632
- Antal Patienter: 7.924
- Ålder median: 63år:
- Någon Riskfaktor: 81%

Källa Svenska Intensivvårdsregistret
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Jag sa till dig att jag är påläst din alarmistiska fåntratt
Citera
2021-09-21, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Påstod jag att det skulle gå bra för USAs vaccinationer? Det är fortfarande magstarkt att dra likhetstecken med folkmord och vaccinering. Speciellt med tanke på att vaccin är något i grunden gott för mänskligheten. Folk tvångsmedicineras med d vitamintillskott i mjölk. Det är folkmord.
D-vitamin är inte ett läkemedel. Det är inte heller någon som planerar att utestänga 12-åringar från biografer för att de inte dricker mjölk.

Vi lever så skyddat i väst att folk är okunniga om hur folkmord går till. Det är inte främst avrättningar, utan försummelse (svält, sjukvård, osanitär karantän m.m). Och den som utför det fattar det inte ens, eftersom de tycker att minoriteten själva bär skulden.

Om vi inför vaccinpass till biografer, restauranger m.m. och ni betraktar ovaccinerade som sjukdomsbärare, fundera på vilket steg på den här skalan det motsvarar:

http://genocidewatch.net/genocide-2/8-stages-of-genocide/
Citera
2021-09-21, 13:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Du kan inte hålla dig från att salta dina siffror. De officiella dödstalen är 14775 (FoHM) eller 14139 (Soc).
Mörkertal på 25 %? Jo, tjena... I början var det nog några gamlingar som "slank mellan stolarna", men vi pratar i så fall om 100-tal, inte 1000-tal. Även den totala dödligheten talar för att jag har rätt i detta och du har fel.

Anders Tegnell har däremot rätt när han säger att den Svenska statistiken troligtvis är mest rätt i världen (inte snabbast dock)

Har ju gjorts beräkningar på att det var flera tusen som strök med i första vågen som inte blev registrerade. Så jag tror helt klart att den verkliga siffran kan ligga på 20 tusen.
Citera
2021-09-21, 13:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du ljuger som en häst travar. Var får du dina siffror från?

Nedan är allvarligt sjuka värda att nämnas om vi nu ska inför restriktioner på ett helt samhälle.

"Data från pandemins start 2020"
- Antal Vårdtillfällen: 10.632
- Antal Patienter: 7.924
- Ålder median: 63år:
- Någon Riskfaktor: 81%

Källa Svenska Intensivvårdsregistret
https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Jag sa till dig att jag är påläst din alarmistiska fåntratt

Intensivvårdade är inte samma sak som sjukhusvårdade. Lär dig läsa istället för att anklaga andra för att ljuga.
Citera
2021-09-21, 13:56
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Har ju gjorts beräkningar på att det var flera tusen som strök med i första vågen som inte blev registrerade. Så jag tror helt klart att den verkliga siffran kan ligga på 20 tusen.
*ven den siffra du snyter ur baken skvallrar om att Covid är ett ordinärt förkylningsvirus och inte något skräckvirus som "är farligare än alla tror".

Men nu har dina föredömen norrmännen redan dömt ut Covid
Citera
2021-09-21, 14:01
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

Visa gärna källa på de beräkningarna. Jag har försökt googla men hittar bara om mörkertal gällande smitta, och där har vi säkerligen mörkertal bortåt 100% (milt sjuka som inte testas). Men att 5000 coronadöda skulle ha fallit utanför vill jag ha en källa på.
Citera
2021-09-21, 14:02
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
2012st Fall på en tisdag, jäklar vilken nedgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in