2021-09-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Stämmer ryktet att hon och Annie hatar varandra undrar man ju. I så fall kan ju januariavtalet 2.0 bli svårt.

Magdalena Andersson är en sosse som hatar alla som inte är en sosse, socialdemokraterna har sin ursprung ur kommunismen i Sovjet. Det är ett obehagligt parti som borde förbjudas för demokratins skull.
Citera
2021-09-13, 21:35
Medlem
Ni högermänniskor ser allt från nån konstig 'personlig' nivå!
Men Alla inom politiken är drillade kollektivister alltifrån Jimmie till Commie😁!

Slätstrukna jasägare underpartipiskan.
Enda undantaget nuförtiden är den lilla peshmergan Amine😊
(som jag kryssade för faktiskt)
Ångrar det egenligen inte, men vete fan?
Senast redigerad av rantaplan 2021-09-13 kl. 21:40.
Citera
2021-09-14, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
En kvinna som inte kan vara kärv, elak besservisser i sällskap av svinpälsar är ingen kvinna öht!

...utan en liten fjortis!
Jag måste helt enkelt vara kärv,elak och besserwisser en gång till!😝
Citera
2021-09-14, 14:04
Medlem
Ser henne i riksdagens öppnande nu..herrejösses vad ful hon är..osminkad i folkdräkt..ser ut som rysk kort bondkärring.
Citera
2021-09-14, 14:46
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ser henne i riksdagens öppnande nu..herrejösses vad ful hon är..osminkad i folkdräkt..ser ut som rysk kort bondkärring.

Hon ser ut som Anders Lindbergs äldre bror, de båda har ett utseende som gör det svårt att bestämma deras kön.
Citera
2021-09-14, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanhe
Å fy fan va gött! Efter att ha sett detta klippet förstår jag att det kommer att gå käpprätt åt helvete med Socialdemokraterna om hon tar över. Äntligen!😀

Det här är ännu roligare. Oscar Sjöstedt kör över en svamlande M. Andersson som yrar om elcyklar som just är sådant SD vänder sig emot då verkliga klimatsatsningar måste ske i länder med enorma antal människor och där man har verkliga problem med nedgången industri och gifter som används. Sveriges påverkan på klimatet kan aldrig bli mer än promilles promillen.

https://www.youtube.com/watch?v=SuOO6NYahVA
Citera
2021-09-15, 02:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Med andra ord en tydlig, och förmodligen jävligt kompetent ledare - iom att valet av henne gått betydligt mycket lättare - än vad som är brukligt för en partiledarkandidat. 0 konkurrens.

Förstår mig inte på trådvalet alls.

Ytterligare en trött skvallertråd för att skapa bränsle..till SD & valet antar jag - utifrån TS signatur.

Aldrig gillat sossarna. En syjunta med grabbarna grus känns inte heller så fräscht.

Förstår du dig inte på trådstarten? Om du läser den så finns det en länk till en artikel där, som beskriver det som jag sedan skrivit i första inlägget. Det är alltså inget jag hittat på, utan det står där i artikeln. Det tar man för givet att alla förstår, men tydligen inte.
Citera
2021-09-15, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Magdalena Andersson är alkoholist, en välkänd sådan. Hon knapprar piller när inte full för att klara av livet. Många taxichaufförer här i Stockholm har kört henne stupfull.

"Magdalena Andersson beskrivs som kärv, elak, oresonlig och som en besserwisser" - när hon tänder av från alkoholen så är det inte roligt för de hon jobbar med, det går ut över dem.

Med detta som sanning, hur skulle valberedningen kunna föreslå en kandidat med detta i bagaget? Förr eller senare kommer hon fångas på en videosnutt där hon är i sitt sämsta läge.

Då kommer hon få ta timeout och lägga in sig på torken, en ersättare får träda in under några månader medan opinionssiffrorna rasar. Detta kan bli ett mer kortlivat uppdrag än vad Juholt hade.

Kan vara så att de negativa omdömena om henne är en räddningsaktion för att försämra hennes popularitet kortsiktigt för att valberedningen ska kunna välja en annan kandidat. De kan väl knappast säga att hon inte föreslås för att hon är alkis.

Problemet var ju att Steffe inte kunde sätta ner foten om hennes missbruk för att han själv är alkis och har extremt svårt att ta jobbiga strider.

När ska vi få se slumpvisa alkoholkontroller i riksdag, regeringskansliet och alla departement? Någon sund riksdagsledamot borde väl kunna skriva en motion om detta?
Citera
2021-09-15, 14:37
Medlem
Huntsmans avatar
Oerhört dålig i debatt med Oscar Sjöstedt, SD.

Framstår verkligen som trådstarten anger,& inte så lite passivt agressiv också & blir definitivt totalt ägd.
Detta ska alltså vara sveriges nästa toppsosse...
Citera
2021-09-17, 01:56
Medlem
kato85s avatar
Magdalena känns lite som Palme, en vinnarskalle som aldrig viker ned sig.
Båda två studerade väl på Harvard med?
Blir väl som med Palme, folk kommer antingen älska eller hatar Magdalena.
Däremot verkade Palme trevlig som person när han inte debatterade i Riksdagen.

Magdalena dock verkar vara en tyrann, kanske hon som kvinna har ett komplex, som bottnar i en osäkerhet som kvinnlig ledare i ett mansdominerat samhälle, ett ständigt ifrågasättande av sin egen självbild och prestationer, där det viktiga är hur andra ser på henne.
Elizabeth Holmes är ett bra exempel på en osäker kvinnlig ledare:
https://m.youtube.com/watch?v=PjnsYz-xdOI

Hade en liknande kvinnlig chef på mitt förra jobb, halva avdelningen inklusive mig slutade jobba där ett halvår efter att hon börjat.
Bara klagade på folk för ingenting och kunde inte ta kritik, kritiserade ifall man kom med goda förslag när man satt i möte med folk från andra företag, tydligen gillade hon inte att man "tog över" samtalet, så det slutade med att man bara höll käften o lät henne prata fast hon inget kunde.
Usch för psykopater i ledande ställning.
Senast redigerad av kato85 2021-09-17 kl. 02:04.
Citera
2021-09-17, 09:26
Medlem
Sverige tycks ha svårt att få fram någon kvinnlig statsministerkandidat som är "likable".

Jmf ex.vis (de forna) "landsmödrarna" Erna Solberg och Angela Merkel, de har glimten i ögat, humor, varma leenden och skapar sympati. Anna Lindh var också en sådan person som var svår att inte tycka om, hon hade kunnat lyckas likväl som de två ovannämnda.

I Sverige har vi försökt med Mona Sahlin, AKB och nu står med all sannolikhet Magdalena Andersson på tur.
Gemensamt är att de helt saknar den charm och "likability" som de tre goda kvinnliga exemplen ovan innehar.
Detta är, enligt mig, en mycket viktig egenskap i synnerhet för en kvinnlig toppolitiker. Det gör att man kan komma undan på ett annat sätt när man förr eller senare gör de felsteg som är oundvikliga.
Citera
2021-09-21, 11:27
Medlem
Några synliga tecken på den påstådda alkoholismen kan jag inte hitta hos Magdalena Andersson. Däremot verkar hon ha en uppenbart introvert personlighet, något som hennes trulighet och brist på diplomati tyder på. Hon är ytterst kompetent inom sitt eget område, men det räcker inte för att bli partiledare och statsminister. Hon är ingen retoriker och jag tror det kommer visa sig i debatter, där man måste kunna behärska alla politiska områden såväl som oväntade påhopp från meningsmotståndare. Jag tror Socialdemokraterna begår ett stort misstag om man väljer henne till partiledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in