2021-09-21, 15:24
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Några synliga tecken på den påstådda alkoholismen kan jag inte hitta hos Magdalena Andersson. Däremot verkar hon ha en uppenbart introvert personlighet, något som hennes trulighet och brist på diplomati tyder på. Hon är ytterst kompetent inom sitt eget område, men det räcker inte för att bli partiledare och statsminister. Hon är ingen retoriker och jag tror det kommer visa sig i debatter, där man måste kunna behärska alla politiska områden såväl som oväntade påhopp från meningsmotståndare. Jag tror Socialdemokraterna begår ett stort misstag om man väljer henne till partiledare.

Var hittar man en blivande partiledare eller statsminister som behärskar alla politiska områden. Jag kan inte komma på ett enda namn,varken från vänster- eller högersidan. Letar man efter en allvetande person får man nog leta förgäves.
Citera
2021-09-21, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Var hittar man en blivande partiledare eller statsminister som behärskar alla politiska områden. Jag kan inte komma på ett enda namn,varken från vänster- eller högersidan. Letar man efter en allvetande person får man nog leta förgäves.
Nej, en allvetande person tror inte jag heller går att hitta. Men ändå någon som är betydligt mer allround än Magdalena Andersson och inte minst anpassningsbar. Det gäller att inte tappa humöret när debattens vågor går höga och just där tror jag hon går bet. Att plugga på fakta om det hon för tillfället ska debattera är nog inga problem, däremot är det svårt att öva upp sig retoriskt när man nått hennes ålder.
Citera
2021-09-22, 12:09
Avstängd
Citat:

Nej tyvärr. I Sverige blir de statsminister av misstag. Varken Löfven eller Andersson verkar har drömt om det. Men inget kan bli värre än Löfven.
Det saknas en Joe Biden som har drömt om att bli president ända sedan han var barn och övat sig framför spegeln i typ 60 år. Det märks nu att han har takterna inne även om det kan bli lite komiskt ibland.. I Sverige är det de absolut tristastet mest illusionslösa som blir statsminister.
Citera
2021-09-22, 20:00
Avslutad
Ok, en tanke.

Jag tror att det är klokt att utgå ifrån att det som nu händer i t.ex. Australien och Frankrike är något vi även kan vänta oss här i någon mån - "hoppas på det bästa men förbered dig på det värsta" som uttrycket säger. I en sådan situation är mesproppen Löfven för svag, än mer så då han inte har något som helst folkligt förtroende, vi minns fortfarande tydligt hur han blev utbuad när han skulle visa sig ihop med hockeylandslaget tidigt in i hans statsministerkarriär. Det kan tänkas att Magdalena Andersson är det hårdaste sossarna kan hitta i verktygslådan, dessutom så är hon kvinna vilket går helt i linje med vänsterns symbolpolitik, att då utse henne till en icke folkvald statsminister blir ur det perspektivet ett självklart val.

Det positiva i kråksången är dock att mycket kommer att hända de närmsta månaderna, ändå mer det närmsta året med Maggan som statsminister (om vi nu utgår från att hon utses), vilket kommer leda till att hennes sanna färger kommer att bli synliga tämligen omgående och långt innan valet 2022. Hon blir kanske lika kortvarig som Mona Sahlin.

Stefan Löfven hälsar att Magdalena är skicklig och varm. Om det är något som klingar falskt och stjälper mer än det hjälper idag så måste det vara Löfvens verbala ömhetsbetygelser. Men, men.

Spännande tider inte desto mindre.
Senast redigerad av RobRoys 2021-09-22 kl. 20:13.
Citera
2021-09-27, 13:58
Medlem
Ograsts avatar
Hon känns som en typisk besserwisser och därtill en oresonlig argbigga.

https://www.svd.se/kritiken-blev-forbannad-och-lamnade-rummet

https://www.youtube.com/watch?v=_Amlt_qbL2U
Citera
2021-09-28, 02:49
Medlem
Storstark68s avatar
Magda blir en tillgång för högersosseriet som ändå styrs från Bryssel.

De rika lär bli ännu rikare som det varit i 30+ år och övriga får kravla på för att klara sina boräntor och pensionssparande.

Jobba å håll käft as usual.
Citera
2021-09-29, 14:37
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Det gäller att inte tappa humöret när debattens vågor går höga och just där tror jag hon går bet.

Skall bli underhållande att se när hon gör bort sig gång på gång.

JUST NU: Hon nomineras till ny partiledare
Magdalena Andersson tackar ja – vill bli ny partiledare för S

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eEd5LK/magdalena-andersson-tackar-ja--vill-bli-ny-partiledare-for-s
Citera
2021-09-29, 14:40
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Skåda den framtida S-ledaren:

https://youtu.be/SuOO6NYahVA

https://youtu.be/ucnVYwSwN5w

https://youtu.be/_Amlt_qbL2U
Senast redigerad av EnergizerBunny 2021-09-29 kl. 14:43.
Citera
2021-09-29, 15:26
Medlem
hon tänker vända på alla stenar,

måste väl betyda att hon kan tänka sig att förhandla med alla partier..?

"”Kommer att vända på varje sten för att knäcka gängen”

" Hon kopplade gängkriminaliteten till en bristande integration."

(så dags nu 30 år för sent)

https://omni.se/kommer-att-vanda-pa-varje-sten-for-att-knacka-gangen/a/G3jjMl
Citera
2021-09-30, 03:14
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:

Det finns väl några få Adliga ledarbegåvningar kvar därute. Dom var ju Naturvalda en gång i tiden, och det Naturliga urvalet är mänsklighetens garanti att rätt man hamnar i toppen.
Citera
2021-12-01, 06:12
Bannlyst
Magdalena Andersson vs Margaret Thatcher - Cat fights.

Nu har vi fått ett kjoltyg till statsminister. Tänkte jämför med den enda kvinnliga politiker som har positivt skillnad Margaret Thatcher. Thatcher stod för en underbar politik.

-Hon vann ett krig emot Argentina

Några Margaret Thatcher citat :

"There is no such thing as society. There are individual men and women, and there are families"

Thatcherism karaktiseras av tydliga marknadsekonomiska reformer och en stark tilltro till civilsamhället och konservativa värderingar. Inom den ekonomiska politiken innebär det arbete för en fri marknadsekonomi, privatiseringar av statsägda företag och låga direkta skatter, kombinerat med skepticism gentemot byråkrati och stora fackföreningar.

Vi hade sluppit EU om thatcherismen hade implemteras i Sverige :

På det internationella planet präglades thatcherismen av en betydande skepticism mot samarbete som riskerade att inskränka brittisk självständighet; detta fick konsekvenser främst inom den internationella europeiska politiken.

Så ni som försvara Magdalena Andersson , fram med argumenten?
Citera
2021-12-01, 06:13
Medlem
Samurajzs avatar
Thatcher till skillnad ifrån Andersson hade en hjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in