Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Antar att du är ironisk, för det där var så dumt att jag sitter och gapskrattar bakom skärmen!
Integritet och påläst, jo tjena!
Lösningen på covid är ju utan tvekan vaccinering. Hade det inte varit för vaccineringen hade du fortfarande inte fått gå på fotboll eller på krogen.
Säkerligen.. men det har inget med viruset att göra utan de överdrivna restriktionerna.
Gällande vaccineringen så är min ståndpunkt till skillnad från alla de som uppmanats hetsa mot sina medborgare och grannar raka motsatsen... vill du vaccinera dig så är det OK för mig.. kunde inte bry mig mindre... men du ska inte komma och försöka bestämma över min kropp. Vil inte jag ha det "skyddet" så är det mitt val.. inte ditt
Faran att gå på fotboll eller liknande är näst intill obefintlig.. då är risken större att du sätter ett popcorn i halsen och kvävs än att du dör från C19 om du inte är i riskgrupp... och mig veterligen så har jag inte sett att de rullat in på säng en multisjuk äldre i livets slutskede för att se matchen live och därmed riskera smittas med dödlig utgång. .. och även om så vore fallet då har väl den personen rätt att själv göra det valet... eller du tycker inte det din lilla fascist?
Alla som kan tolka data/fakta kan väldigt snabbt se att den absoluta majoriteten som avlidit med c19 har varit våra allra äldsta och mest skröpliga... medelåldern på de avlidna var 82 år och 86 % multisjuka (källa Socialstyrelsen och FHM).. NOTERA: detta betyder inte att ALLA i denna grupp avlider om de får C19.. utan fortfarande en mycket liten andel