2021-09-20, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Är det bara jag eller måste man avaktivera sin VPN för att ladda ner filer via Utorrent?
uTorrent är skräp. Byt till qBittorrent och märk skillnaden.
Citera
2021-09-20, 20:26
Medlem
Kosmos.s avatar
Har du inte hört senaste? Henrik Pontén är aska idag. Dog i cykelolycka tydligen.

Du kan vara lugn
Citera
2021-09-20, 20:46
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Har du inte hört senaste? Henrik Pontén är aska idag. Dog i cykelolycka tydligen.

Du kan vara lugn

Dags börja tanka från pb igen. Ja han tillförde bara huvudvärk till oss. Nu glömde han hjälmen.
Citera
2021-09-20, 22:01
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retardodetector
uTorrent är skräp. Byt till qBittorrent och märk skillnaden.
Tycker det beror på torrent. Ibland går qBitt bättre och Ibland uT.
Citera
2021-09-20, 22:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Har du telia som leverantör så är dom väldigt duktiga på att lämna ut ip adreseer till utpressning företagen. Men gör man som ts tänker och har en vpn (inget gratis skit då kan du lika gärna vara utan) Så är risken obefintlig. Dom enda som lägger någon energi alls på pirater är dessa indrivar bolag som vill ha snabba pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av teren
Inte laddat hem något från Pirate Bay på säkert 10 år. La ner torrents helt och hållet där för 10-12 år sen. Nu finns en programvara på PirateBay som jag gärna skulle vilja ha. Har dock ingen koll på riskerna över huvud taget. Om jag använder en VPN för att ladda hem programmet, hur säker ska jag känna mig? Någon VPN specifikt lämpad för fildelning?

Annat jag ska tänka på?

Tack!

Jag har laddat ner shit i 20 år utan några specialprogram. Har aldrig hört om nån som åkt dit. Sluta nojja.
Citera
2021-09-20, 22:29
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
jag använder torrents med VPN.
Inte haft några problem någonsin.

Nord VPN funkar i alla fall.

Vet du hur det fungerar med VPN och streamingtjänster som Netflix? Är det möjligt att få tillgång till andra länders utbud?
Citera
2021-09-20, 22:31
Medlem
Så vi har problem med VPNs som läcker och malware på PirateBay, perfekt.
Låter som om jag ska hålla mig borta.

Vilka releasegrupper på TBP ska jag hålla utkik efter om jag trots det vill ge det ett försök?
Citera
2021-09-20, 22:31
Medlem
Eatlers avatar
Jag har aldrig slutat tanka och heller inte använt vpn. Alltid från tpb, aldrig fått virus/malware.

Har ni hört om någon som åkt fast för detta? Kravbrev är bara att kasta, det är ju bara trams.
Citera
2021-09-20, 22:34
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har laddat ner shit i 20 år utan några specialprogram. Har aldrig hört om nån som åkt dit. Sluta nojja.

Beror ju lite på vad man har för internetleverantör med. Jag har Bahnof hemma hos mig och har laddat ner utan problem i tio år. Mina föräldrar har telia. Spenderade några få dagar hos dem, laddade ner och sen fick de brev från Telia men det brevet innehöll mest tomma hot. Säkert nån tomte som nappar på det dock.

Värre är det i Tyskland där en polare bor. Han fick ett par tusen i böter tror jag, minns inte exakta summan, för att ha laddat ner musik eller film.
Citera
2021-09-20, 23:04
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Vet du hur det fungerar med VPN och streamingtjänster som Netflix? Är det möjligt att få tillgång till andra länders utbud?

Inte längre (eller inte med nord VPN i alla fall).
Netflix håller reda på vilka IP som kommer från VPN-leverantörer och stänger ute dig tills du stänger av VPN-tjänsten.

Jag vet inte hur man kommer runt i dagsläget tyvärr.
Kanske någon annan vet?
Citera
2021-09-20, 23:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Beror ju lite på vad man har för internetleverantör med. Jag har Bahnof hemma hos mig och har laddat ner utan problem i tio år. Mina föräldrar har telia. Spenderade några få dagar hos dem, laddade ner och sen fick de brev från Telia men det brevet innehöll mest tomma hot. Säkert nån tomte som nappar på det dock.

Värre är det i Tyskland där en polare bor. Han fick ett par tusen i böter tror jag, minns inte exakta summan, för att ha laddat ner musik eller film.

Jag har Comhem (numera tele2). Aldrig fått nåt brev. Men vem vet - jag har kanske haft tur? Har i alla fall aldrig hört om nån i Sverige som råkat illa ut förutom de där PirateBay-grundarna. Men det va ju lite annorlunda.
Citera
2021-09-21, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Tycker det beror på torrent. Ibland går qBitt bättre och Ibland uT.
Eller så har det med seeders att göra? Allt likvärdigt så är qB alltid snabbare. Har ingen reklam eller cryptominer i sig heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in