2021-09-20, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Man vaccinerar personer som haft mässingen också. På samma sätt kan man inte avgöra om någon haft mässling innan med säkerhet. Många får mässling utan att ens märka det. Speciellt i områden där man massvaccinerar. I väst så får man MPR vaccin så pass tidigt så man hinner inte få någon sjukdom. Alldeles utmärkt att man vaccinerar alla utan undantag då det logistiskt skulle bli krångligt.

Tyvärr har antivaxx rörelsen tragiskt förstört vaccinationsprogrammen för mässling också
Tvångsmedicineringsrörelsen har också förstört mycket. Folkmord, steriliseringar, tvillingexperiment, testat Agent Orange på svarta m.m.

Man kan mäta antikroppar mot mässling, det är inga problem. Men i Sverige har vi oavsett aldrig massvaccinerat vuxna mot mässlingen. Eftersom de flesta redan hade haft det.
Citera
2021-09-20, 20:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Helt klart Imbilden.. hur många och länge då om jag får fråga?

Tror det blir 1-2 doser per år för evigt.
Citera
2021-09-20, 20:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Är spela dum din taktik?
googla om minnet är kort!

Nej, nu är det du som är dum. Svara istället på vilka "de" är och vad "de" sagt. Det måste ju även du förstå att man inte kan googla på. Känns som du snackar skit som vanligt.
Citera
2021-09-20, 20:49
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hehehe. Vid månadsskiftet kommer alla idioter släppa de sista små tankarna de haft på Covid efter de fått sin andra dos, och därmed var färdigvaccinerade, som det hette för några månader sedan. Eftersom husse släpper på kopplet nu strax, så har man bestämt att det är över. Det blir verkligen intressant att se var vi står med detta nu när virus-säsongen snart drar igång. Solen tappar sin effekt och folk söker sig inomhus. Kanske passar på att fira lite ordentligt också. Arma idioter....

Har Folkhälsomyndigheten inte lärt sig från förra året att hösten inte är en bra tidpunkt att släppa på restriktionerna?

Jag tänker att det hade kunnat vara en fördel att tidigarelägga hävandet av restriktionerna, så att dom dom avskaffade restriktionerna hade sammanfallit med virusets lågsäsong under sommaren.
Citera
2021-09-20, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Många blir allvarligt sjuka också. 70,000 har fått sjukhusvård i Sverige pga covid. 100,000 är långtidssjuka pga covid.
En del har blivit allvarligt sjuka och hamnat på sjukhus ja men många av dessa skulle aldrig åkt in på sjukhus om det inte vore för hur corona överdrevs, tyvärr har en hel del dött just för att de hamnade på sjukhus och blev felbehandlade. Inte en chans att 100000 åkt på långcovid. Visst har vissa dragits med det en längre tid men knappast 100.000 st.
Citera
2021-09-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Har Folkhälsomyndigheten inte lärt sig från förra året att hösten inte är en bra tidpunkt att släppa på restriktionerna?

Jag tänker att det hade kunnat vara en fördel att tidigarelägga hävandet av restriktionerna, så att dom dom avskaffade restriktionerna hade sammanfallit med virusets lågsäsong under sommaren.
De flesta har redan haft corona efter nästan två år så varför skulle de inte släppa på restriktionerna nu?
Citera
2021-09-20, 21:03
Medlem
När till och med våra kära grannar till vis mån anser att vi kan börja lägga det här bakom oss så är jag inte förvånad över hur Sverige agerar.

Märkligt att våra medier inte vågar publicera detta på sina sociala medier.
Citera
2021-09-20, 21:08
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Norges folkhälsomyndighet FHI likställer coronaviruset med en influensa, rapporterar VG.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ALEMnM/fhi-vi-kan-naa-sammenligne-coronaviruset-med-influensa

Det som jag och många andra har sagt hela tiden.
Du förstod inte artikeln, det kan räknas ungefär som en influensa när nästan alla är vaccinerade.
Citera
2021-09-20, 21:09
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De flesta har redan haft corona efter nästan två år ...

Det tror jag inte på.

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
... så varför skulle de inte släppa på restriktionerna nu?

Därför att man hade kunnat göra det några månader tidigare istället, när det var sommar, och lågsäsong för viruset.
Citera
2021-09-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det tror jag inte på.
Vi har förstått det men klart är att immuniteten är vitt spridd och har varit det länge.
Citera
2021-09-20, 21:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag vet, men det fanns inget vaccin då. Diskussionen handlade om ifall de sorterar bort ovaccinerade från vården i Idaho, men det gör de inte. DET skulle vara olagligt.

Ja det är standard triage som används i kris och krig, här som där. Trist för den som drar kortaste strået men det är så det fungerar. Något jag aldrig trodde jag skulle få uppleva under min livstid.
Citera
2021-09-20, 21:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag är ingen höjdare på att gräva fram statistik, men jag är relativt övertygad om att OM man fick tag på statistiken över personer som vårdas för allvarlig COVID-19 i West Virgina så skulle den statistiken visa att andelen vaccinerade på sjukhus trumfar de ovaccinerade med en faktor av mellan 10 till 40 beroende på åldersgrupp.

Jag är precis lika övertygad om att man från antivaxxarhåll i så fall skulle få höra att "siffrorna är friserade, det fattar du väl. Tror du verkligen på siffrorna som styrs av Big Pharma?"

Du kan kolla här, där finns lite data för WV under "Breakthrough cases", laddar segt för mig så ha tålamod. Under Hospitalized så ser man andelar av vaccinerade vs ovaccinerade.

https://dhhr.wv.gov/covid-19/Pages/default.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in