2021-09-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag behöver inte assistans med att googla om yppandeförbud rent allmänt.
Jag vet även din kunskapsnivå sen tidigare, annan tråd och dina dåvarande frågor.

HD pratar högst troligt om de första iom att hon nämner bevisning såsom hans bildsvit på 937 bilder och hon anspelar på det blodiga sex hon pratat med TB om.
Fick nån annan av allmänheten ta del av hans första häktningsförhandlingar?

Du menar om IB pratat med nån annan än HD? Det har du säkert bättre koll på än jag.
Citera
2021-09-20, 19:03
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Samtliga tre, det vill säga, den "Yodánske Riddaren" St*fan Davidss*n och "Golvbrunns-Drottningen" HD samt "Skäggfrallan" JG, alla visste de mycket väl om att L*na Wesstr*m hade blivit dödsmisshandlad.

■ Citat JG samt Lördagen den 19 Maj 2018 och klockan 19:03: "Vila i frid Soft-is" ... slut citat/

■ Citat St*fan Davidss*n till Golvbrunns-Drottningen HD: "Hej älskling, jag raderar löpande" ... slut citat/

■ Citat Pátrer SOA: "Alla kan ju begå ett misstag" ... slut citat/

■ Det är bara att konstatera faktum sådant som det var, det vill säga, både St*fan Davidss*n och H*nna Davidss*n samt JG hade med mordet på L*na Wesstr*m 2018 att göra.

Mvh/JM.

Om du ska återge citat bör du göra det korrekt.

Ett sannfärdigt återgivande av meddelandet lyder: "Kort igår eller i förrgår. Raderar löpande. Skriver alltid vid FTF".

Mvh / BB
Citera
2021-09-20, 19:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Mandy står i detta fallet för Me and You.
Hahaha!
Tack för gott skratt, erinrade mig hur bekymrad han är om sin chatt. 😜

"JE: Hmm ... Jag raderade allt på datorn. Jag sak gå och kolla på datorn igen, men .. men det
kan vara så att appen i paddan liksom gränssnittet är annorlunda så att jag inte hann med. Men som sagt det står ingenting .. den sista chatten där är, om den här tanten på 64 år gammel. Och den chattade .. med dig inte i paddan."
(..)
JE: I bå .. båda dom där chatter. Men jag var rätt så säker jag har raderat allting här. Men då
gick jag tillbaka just nu, från september och framåt, och läste och jag har raderat allt som har med Mandy att göra. Eeh jag kan säga såhär, det är de enda som besvärar mig.
ST: Mhm.
JE: Att .. att det är det enda som besvärar mig i den chatten alltså. Jag vill inte säga den till
L*ena, så att säga.
ST: Nej.
JE: Eeh ..
ST: Det är klart.
JE: Neeej
ST: Men alltså vi ..
JE: Men jag har inte gjort nått men (skrattar)
ST: Nej, nej, nej men det är bara onödigt att, mmh. Det är bara onödigt. "
(..) du .. do .. dom kommer se jag har
besökt massor si eeh, Mandys Facebooksida och allt sånt där."
(..)
JE: Och vissa del av det här kan .. kommer i .. i .. i en eventuell förundersöknings protokoll.
Eeh och det.. det är så genant alltså. Om .. speciellt om dom börjar ställa frågor till mig om det. Jag sa, det har inte med polisen att göra egentligen sa till L*ena. Men, vad händer om dom frågar om det? liksom. Varför besöker du porrsidor? Liksom .. liksom (skrattar) det. ..
Dom .. dom .."

Ab 154
Citera
2021-09-20, 19:07
Medlem
■ Retrospektivt beträffande mordet på L * na Wesstr*m (2018)

■ Tisdagen den 15 Maj 2018 var St*fan Davidss*n:s mycket älskade Yodísa HD ute i skog och mark ... vad gjorde Yodísan HD där ? ... hon letade burkar i vanlig ordning.

■ En stund senare därefter, syntes Yodísan HD vara in-smygandes i St*fan Davidss*n:s trädgård ❗då tycker åtminstone jag, att man skall få tillåtelse att undra, vad tusan busan skulle hon göra där ?

■ St*fan Davidss*n har tidigare berättat, att det var hans mycket älskade Yodísa som hade ansvaret för husets ytterbelysning, det vill säga, den som var nedsläckt under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad bakom bullerplanket.

■ Jo då, H*nna Panna Pannkaka, hon kan hon också när hon sätter den sidan till

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-20 kl. 19:12.
Citera
2021-09-20, 19:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du menar om IB pratat med nån annan än HD? Det har du säkert bättre koll på än jag.
Du vet precis vad jag menar med frågorna:

Får du ta del av häktningsförhandlingar?

Varav HD inte lär ha nån gräddfil jämfört med nån annan.
Senast redigerad av develi 2021-09-20 kl. 19:12.
Citera
2021-09-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror faktiskt att SD har varit en hjälpsam, driven och duktig person också. Så som du säger utesluter det ena inte det andra.

Jag ska ju inte säga att jag ett säkert, men medan andra är hjälpsamma både för sin egen skull, kan de ofta vara hjälpsamma för en syfte som är helt oegoistiskt. Typ, att man hjälper någon som man inte känner av empati och inte räknar med att få någon särskild uppmärksamhet för den sakens skull, så tänker jag att SD kan ha haft ett mer utpräglat egensyfte med att hjälpa.

Lite hjälteroll, vilket han också fick i grannskapet.

Men ingen blir väl ledsen av att höra att man har varit snäll, omtänksam och hjälpsam. Det behöver alla höra lite till mans.

Jag lyssnade på ett program med en spykiatriker som beskrev narcissisten. Hon höjde ett varningens finger för känslan av att om något känns för bra för att vara sant, då är det inte sällan fel att lyssna på sin magkänsla.

Det gäller intensiv uppvaktning som kan kännas lite för på och för mycket på direkten t ex. Säg att någon nästan direkt börja prata om att han är kär, vill flytta ihop och nästan gifta sig med dig. För mycket blommor och för intensivt direkt.

Och det kan även gälla andra insater hos grannar, såsom köpa bullar på helgen och vakta med ficklampa i ditt köksfönster nattetid. En gång, kan verka kanske ok om det råkar passa ihop med något annat.

Kloka tankar.
Finns kanske inte så mycket mer att fylla i men det är intressant hur en människa kan fungera och reagera när den pressas i svåra livssituationer. Självförvållade eller ej som måste redas ut.

SD hade inte verktygen för att ro detta iland. Om man med det menar att komma ur denna otrohet så livet kunde återgå till det ”normala” igen.

Och LW hade en personlighet som verkligen fick SD att fatta att han levde. Likt HD så sa hon ifrån när han betedde sig osv.
Jag tycker det ser ut som de var oense ofta.
Om allt mellan himmel och jord.

En person som var funtad på ett annat sätt hade inte låtit detta gå så långt och hellre tagit vilken annan smäll i bakvattnen av otrohet än att välja mord.

Som man per automatik blir misstänkt för. Vad tog det, en timme så var SD under lupp hos polisen 15/5?
Citera
2021-09-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Var han fosterhemsplacerad under vissa tider med tanke på hans sätt att hantera sina problem ?
Bilder ifrån 2021-08-16
Länk: https://gofile.io/d/Bn1ApO

Han har blivit beskriven av en högprofilerad skribent i tråden som att han beter sig som någon som bor på ett boende.

Utöver den kommentaren så finns det nog inte så mycket annat att relatera till vad gäller de institutionaliserade bitarna. Ja förutom att han suttit i finkan då.
Citera
2021-09-20, 19:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Kloka tankar.
Finns kanske inte så mycket mer att fylla i men det är intressant hur en människa kan fungera och reagera när den pressas i svåra livssituationer. Självförvållade eller ej som måste redas ut.

SD hade inte verktygen för att ro detta iland. Om man med det menar att komma ur denna otrohet så livet kunde återgå till det ”normala” igen.

Och LW hade en personlighet som verkligen fick SD att fatta att han levde. Likt HD så sa hon ifrån när han betedde sig osv.
Jag tycker det ser ut som de var oense ofta.
Om allt mellan himmel och jord.

En person som var funtad på ett annat sätt hade inte låtit detta gå så långt och hellre tagit vilken annan smäll i bakvattnen av otrohet än att välja mord.

Som man per automatik blir misstänkt för. Vad tog det, en timme så var SD under lupp hos polisen 15/5?

Det är väl just det här jag försöker "wrap my head around".

Hur kan ma stanna kvar i en relation (och varför) som består av bråk 24/7? Enformiga bråk/hot som upprepas i det oäandlig, dag ut och dag in.

Och istället för att lämna så beslutar han sig för mord. Och som du säger, redan tidigt på morgonen är det uttryckt till polisen och inte långt därefter har han luppen på sig.

Då kan man ju tänka tillbaka lite på filmen, "jag hatar Åsa" för att få en glimt av ett annorlunda tänk.

Vad tänkte han där att det skulle leda till?
Citera
2021-09-20, 19:25
Medlem
■ Yodísan H*nna Panna Pannkaka drog ner sin mycket älskade Yodánske Riddare SD i pannkaks-smeten mot hans vilja, men själv kom hon loss ... samt att hon grundlurade både poliserna och de tvenne åklagarna tillika hela sin omgivning, jo då, Yodísan HD hon kan både ett och annat.

■ Jag anser att Yodísan HD är en Geocach-artad, burk skurk.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-20, 19:37
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Han har blivit beskriven av en högprofilerad skribent i tråden som att han beter sig som någon som bor på ett boende.

Utöver den kommentaren så finns det nog inte så mycket annat att relatera till vad gäller de institutionaliserade bitarna. Ja förutom att han suttit i finkan då.
Ja vad konstigt, att han suttit i häktescell... formalia antar jag
Citera
2021-09-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du vet precis vad jag menar med frågorna:

Får du ta del av häktningsförhandlingar?

Varav HD inte lär ha nån gräddfil jämfört med nån annan.

Ja jag vet vad du menar med frågorna för jag har redan svarat på dem.

Däremot så finns det ju några frågor som saknar svar relaterat till din misstanke/misstro/ifrågasättande tema IB och HD där va?

Vad pratade IB och HD om bekräftat i detalj och när i tid?

Fick de prata med varandra om detta?

Om inte varför är IB inte utesluten ur Advokatsamfundet efter kanske grövsta tabben av en advokat i modern tid yrkesmässigt då?

Du har citerat ur fupen, som du är duddig på, vad HD säger men kommer du längre än så eller blir det bara en plattform för ifrågasättande av andras juridiska kunskaper här? Och nåt att lägga till din lista på otrohet och bilkörning gällande HD?

Sen vet du ju att häktningsförhandling normalt är bakom stängda dörrar så varken jag eller annan har insyn.

Men våren 2018 är HD gift med SD så ska då ha gräddfil till kontakt med IB vad gäller stort och smått.

Stämmer det som HD säger så förstår du ju att det är IB som ska läggas till last.

När du har lagt fram ”bevis” för vad exakt det är för fel IB har gjort så lovar jag dig att du kommer få mer gehör för din ”misstro”. Och då även när han gjort det är ju väldigt intressant.

Red ut det och sen kan du kasta dig på luren till Advokatsamfundets ”disciplinavdelning.

Kom ihåg, den vanligaste dagdrömmen är hjältedrömmen. Nu har du chansen att göra skillnad och indirekt då få en fjäddr i hatten i relation till misstankar HD.

Red ut detta. Agera som vän av ordning. Så kommer vi hylla dig här sen jag lovar.
Citera
2021-09-20, 19:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja jag vet vad du menar med frågorna för jag har redan svarat på dem.
Tog bort din projicering om hjältedrömmar. Den kan du behålla som slår dig på bröstet i vart och vartannat inlägg.

Vi diskuterar SD häktningsförhandling.
Den omgärdas av förundersökningssekretess.
Den var aldrig offentlig handling.

Därav ska inte HD ta del av den heller.
Därav är det anmärkningsvärt det hon säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in