Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaDea
Kan någon förklara för mig varför det är samma cepe störda idioter som beskyller att ovaccinerade nu fyller vården, medan man förra året stöttade Tegnells flockimmunitet?
Där man bland annat tog ihjäl äldre på ålderdomshemmen genom palliativ vård så att inte vården skulle bli full, samtidigt som älvsjömässan stod helt tom?
Vi lever i extremt störda tider numera.
Vänstern är så extremt verklighetsfrånvänd att jag förstår att man måste börja ta till våld snart eftersom vi är så långt borta från intelligens vi kan komma.
Jag har aldrig stöttat Tegnel i nästan något han sagt och det är fakta att främst ovaccinerade nu hamnar på sjukhus så det är nog inte så likriktat som du beskriver det.
Sedan tror jag inte på teorin att man använde palliativ vård för att slippa öppna fältsjukhuset på Älvsjömässan.
Däremot ansåg de olika sjukhusen (främst KS som skulle stå för större delen av bemanningen, tror jag) att det var mera effektivt att behålla sin personal på sjukhuset och utöka vårdplatserna där, istället för att släppa iväg personal till Älvsö.
Jag är absolut inte alls vänster, men jag ser ändå inte vänsterspöken. Däremot är V och MP och S delvis enligt min mening verklighetsfrånvända. Hur våld skulle få dem mindre verklighetsfrånvända måste du nog förklara.