Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Du glömmer att Lina också har lastbilar som kommer sent till hamnen efter att ha fått eskort från ryska gränsen (!) och således står i fören… Oklart hur dessa plockas av.
För att ge foliehatt Linas stollerier lite mer uppmärksamhet än de förtjänar:
jag är inte säker på att du kan köra av en lastad långtradare eller ladtbil över akterrampen, ens med en stuntman vid ratten. Det brukar slutta svagt uppför, och med så kort startsträcka förefaller risken uppenbar att lastbilen fastnar med framhjulen över kanten. Swebbtv kanske kan hyra en lastbil och så kan Lina visa.
Är du säker på att hon lastat via fören i Tallinn? Sen behöver väl inte bildäcket vara proppat.
Militära lastbilar brukar driva på alla axlar dock, så lite hinder är inga problem. Men dom kommer inte som radiostyrda och tjuvkopplas på någon sekund. I och med att dom driver på alla axlar är dom ännu svårare att flytta. Så skulle dom fått ner akterrampen också och ha operatörer som på nolltid fattat att den stulna lastbilen ska lastas på Estonia. Köra från Ryssland till Tallinn tar inte jättelång tid.
Ta över bryggan också. Men lämna kvar radiooperatören till det sista, som inte nämner något om kapningen. Sen försöka sänka henne och när hon ligger på sidan, själv hoppa i någon flotte... Jo tjena.
Det finns enklare sätt att sänka en färja, men det tänker jag inte berätta. Jag tror inte ens ryssen kör med kamikaze uppdrag. Att gasa lastbil ner i havet är bara kul en gång.
"Om Estonia har gjort en gir åt babord när den har kraftig slagsida åt styrbord så är det nog avsett att båten skall kantra fortare."
Det är väl just precis tvärtom?