2021-09-20, 12:09
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vet inte vad du menar med det. Men nej, jag tycker inte alla framsteg är av godo, inte heller litar jag på allt som står i tidningen. Jag känner en viss oro inför AI till exempel, men det har ju ingenting med covid19 att göra och det har ju inte transhumanism heller. Däremot tycker jag mRNA tekniken är intressant och man tittar redan nu på hur man kan använda det mot exempelvis cancer så det kan komma mycket gott ur det här, om vi har tur.

Jag känner ingen oro för AI (jobbar med tech och har mycket bra insyn i AI) eller för mRNA tekniken för den delen heller... om mRNA håller vad det lovar så går vi en ljus framtid till mötes. Den stora frågan är om mRNA är mogen för lansering än.

Det som skrämmer mig är att det med en övertydlighet framkommit under C19 kampanjen att hela världen styrs av en mycket begränsad skara individer med en ofattbar makt.
Individer som inte bryr sig om om folk i allmänhet mer än att vara en nyttig biomassa som antigen arbetar eller konsumerar.

En del av dem har visat sitt fula tryne.. meda andra trycker fortfarande i de mörka hålorna.
Citera
2021-09-20, 12:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Det är samma personer bakom projekten... Klaus Schwab med anhang.

Ganska obekvämt när man inte har ett svar att bemöta sakligt.. hävda endast konspirationsteori och vips så är man på topp igen.

Varför skulle jag känna mig obekväm när ämnet inte alls har med covid19 att göra? Det är lite som att ge svar på morötter i en fordonstråd. Klaus Schwab, är det någon man ska vara medveten om i era kretsar?
Citera
2021-09-20, 12:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag känner ingen oro för AI (jobbar med tech och har mycket bra insyn i AI) eller för mRNA tekniken för den delen heller... om mRNA håller vad det lovar så går vi en ljus framtid till mötes. Den stora frågan är om mRNA är mogen för lansering än.

Det som skrämmer mig är att det med en övertydlighet framkommit under C19 kampanjen att hela världen styrs av en mycket begränsad skara individer med en ofattbar makt.
Individer som inte bryr sig om om folk i allmänhet mer än att vara en nyttig biomassa som antigen arbetar eller konsumerar.

En del av dem har visat sitt fula tryne.. meda andra trycker fortfarande i de mörka hålorna.

Så du känner ingen oro för AI, var det inte du som sa att viruset inte finns?

Att det finns fula fiskar och dolda agendor är jag fullt medveten om .
Citera
2021-09-20, 12:24
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Minst 2 miljoner, varav de flesta fått så lindriga infektioner att de inte testade sig och därmed faller utanför statistiken.

Bra!

Så om det endast är 2 Miljoner .. dvs ca 20% av Sveriges befolkning.. varför denna masshysteri om denna harmlösa smittspridning?
Citera
2021-09-20, 12:27
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så du känner ingen oro för AI, var det inte du som sa att viruset inte finns?

Att det finns fula fiskar och dolda agendor är jag fullt medveten om .

Jag förnekar inte C19 viruset och har aldrig gjort det.. och är jag fullt medveten om att hela hysterin är en extrem överdrift för politiska agendor. Det är så infantila argument och genomskinligt att det är löjligt.

AI i fel händer är precis lika farligt som lastbilar tyvärr.
Citera
2021-09-20, 13:06
Medlem
arbetets avatar
Pfizer-vaccinet både säkert och effektiv för barn:

Pfizer Covid Shot Safely Bolsters Antibodies in Younger Kids
Pfizer Inc. and partner BioNTech SE said their Covid-19 vaccine was safe and produced strong antibody responses in children ages 5 to 11 in a large-scale trial, findings that could pave the way to begin vaccinating grade-school kids within months.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-09-20/pfizer-covid-shot-safely-bolsters-antibodies-in-younger-kids
Citera
2021-09-20, 13:16
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeliciousUS
Räknas man som ovaccinerad efter 6 månader? Många har ju tagit dos 2 nu i sommar så då kommer dom vara ovaxxade i vinter!! Skandal om det räknas så och riktigt fult isåfall.

Nja... självklart kommer det inte räknas på det sättet tills man tvångsvaccinerat alla.. de vill inte skapa problem.

Däremot när alla blivit antigen övertalade, presaadeeller tvingade är det dags att flytta fram positionerna.. då kommer du räknas som ovaccinerad redan efter 4-6 månfader pga ny "mutation"
'Tvångssytemet är redan på plats så det är bara till att suga och svälja trots att det inte är fredag.

Ett... litet... steg... i ... taget.

För er faktaförnekare... hur lät det då man precis skulle börja ge första dosen?
.. och positionerna har inte flyttats fram sedan dess?
Senast redigerad av MittMalmoe 2021-09-20 kl. 13:22.
Citera
2021-09-20, 13:18
Medlem
virvelbaggs avatar
Pfizer-Biontechs vaccin mot covid-19 är säkert för barn mellan 5 och 11 år, uppger företaget enligt flera medier. Bolagen kommer nu ansöka om ett godkännande för att vaccinera så unga barn i USA.
Nu undrar man ju om USA kommer att erbjud, kräva eller inte bry sig om att vaccinera 5-11 åringarna.

Edit
Oj, ser att det redan skrivits i tråden.
Citera
2021-09-20, 13:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Bra!

Så om det endast är 2 Miljoner .. dvs ca 20% av Sveriges befolkning.. varför denna masshysteri om denna harmlösa smittspridning?

För att det varit fler än 2 miljoner om vi låtit det smitta fritt och dessutom hade vi säkert haft fler och värre mutationer. Den viktigaste anledningen att utplåna viruset är att det med största sannolikhet (mer än 99,999999%) är ett ickenaturligt virus och det är extremt oaktsamt att låta det cirkulera.
Citera
2021-09-20, 13:26
Medlem
shoottheelkss avatar
Fully Vaccinated Deaths, Hospitalizations & Deaths On The Rise by ALARMING Rates
https://tv.gab.com/channel/redvoicemedia/view/fully-vaccinated-deaths-hospitalizations-deaths-613222a573f177cc4ef97e76

Händer saker i USA

Vaccinerade dör....
Citera
2021-09-20, 13:33
Medlem
Covid.Costners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att de samhällsekonomiska riskerna med det är för stora, vilket också förklarar varför Tegnell var så efterblivet naiv i början. Han nedspelade riskerna från dag ett av precis den anledningen, vilket jag poängterade redan i februari 2020 i den här tråden.

Folk beter sig redan som om att dödligheten ligger på 10% eller nåt. Viruset har ju härjat fritt i två år nu, vilka samhällsekonomiska risker menar du? Och förklara varför vi inte skulle märkt av dem redan.
Citera
2021-09-20, 13:35
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Pfizer-vaccinet både säkert och effektiv för barn:

Pfizer Covid Shot Safely Bolsters Antibodies in Younger Kids
Pfizer Inc. and partner BioNTech SE said their Covid-19 vaccine was safe and produced strong antibody responses in children ages 5 to 11 in a large-scale trial, findings that could pave the way to begin vaccinating grade-school kids within months.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-09-20/pfizer-covid-shot-safely-bolsters-antibodies-in-younger-kids
Halva doser, förstår jag det som och i slutet av nästa år hoppas man att man ska ha resultaten för vaccination av barn under 5 år.

Carlson sa att vi ska vaccinera 12-15 åringarna för deras egen hälsas skull och för att de ska slippa sjukfrånvaro i skolan och absolut inte för att minska smittspridningen.

Man undrar ju hur tankegångarna kommer att gå för yngre barn. 5-11 åringarna behöver de vaccineras för deras hälsas skull? I den åldern har vi inte ett enda avlidet friskt barn efter ett och ett halvt år i pandemin i Sverige.

Lika så alternativ till vaccination är väl uteslutet. Minska trängsel och bättre ventilation i skolorna är väl oacceptabelt.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-09-20 kl. 13:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in