2021-09-20, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
WHO's verktyg för rapportering av biverkningar, VigiAccess, som drivs i samarbete med Uppsala Monitoring Centre innehåller i dag följande uppgifter. Observera att en notering inte betyder att det är bekräftat att biverkningen beror på vaccineringen.

Covid-19 vaccine
Rapporterade biverkningar: 2 029 300 noteringar.

Döda: 12 224 noteringar.
Missfall/dödfödd: 2 808 noteringar

Hjärtrelaterade problem: 95 800 noteringar
Varav allvarliga: > 16 000 noteringar

Majoriteten av biverkningarna är rapporterade i Europa 51%, därefter Nord/Syd/Central America 37%, och avser personer i åldern 18-74 år. 69% av de drabbade är kvinnor.

Data från sökning för "Covid-19 vaccine" på http://www.vigiaccess.org/.

Jag tycker ju att det finns andra minst lika upprörande uppgifter, som 1804 personer som har blivit blinda. Det skrivs inget om det, måste ju vara minst lika fruktansvärt att tappa synen som att få vissa av de andra biverkningarna. Är det bara jag?
2021-09-20, 09:28
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
239 dödsfall redan om det är sant är inget annat än skandal i så fall !
Fast nu säger svenska sjukvården att det är tre som man kunnat knyta till vaccinen på något sätt. Vi får väl vänta och se vart hän det barkar. Det är inte så att vi lever i Ryssland, här kommer sådana saker fram (ja, nu vet jag att många på Flashback tror det är tvärtom, att Ryssland aldrig myglar och att Sverige är det nya Sovjet, men så har de aldrig varit i vare sig Ryssland eller Sovjet när det begav sig, men det har jag).
2021-09-20, 09:59
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Det vet jag inte. Fråga sjukhusen.
Jag förstår om du är rädd och slår vilt omkring dig när du hör sånt här. Helt naturligt.
Inte det minsta rädd, faktiskt, utan full av tillförsikt. Jag bara förstår inte hur alla livrädda antivaxxare tänker när de ska försöka få det till att vaccinen är farliga, särskilt när de ska få det till att vaccinen är farligare än C19.
2021-09-20, 10:03
Medlem
Någon som har uppgifter på hur många som kolat vippningen av giftet? Tycks vara omöjligt att få tag på seriösa uppgifter.

Hellre då en konspiratorisk sajt än statligt ägda mediesajter.

Har någon som tagit giftet provat om de blivit magnetiska?
2021-09-20, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Inte det minsta rädd, faktiskt, utan full av tillförsikt. Jag bara förstår inte hur alla livrädda antivaxxare tänker när de ska försöka få det till att vaccinen är farliga, särskilt när de ska få det till att vaccinen är farligare än C19.

Alla förgiftade jag pratat med är livrädda. Det är den enda rationella anledningen till att ta giftet. Social utfrysning annars, grupptryck.

Läs på om Asch experimentet.

När en buffalo hoppar ut för stupet så gör alla det...

Skulle själv gärna hoppa ut med er om det inte var för personliga orsaker. Men förstår hur du tänker. Sen tror jag inte på överbefolkningsmyten, så ser ingen anledning att rensa ut folk man inte gillar.
2021-09-20, 11:30
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag tycker ju att det finns andra minst lika upprörande uppgifter, som 1804 personer som har blivit blinda. Det skrivs inget om det, måste ju vara minst lika fruktansvärt att tappa synen som att få vissa av de andra biverkningarna. Är det bara jag?

Jo, liksom vad är det för en acceptabel biverkning av ett vaccin, att bli blind!
Men det mönstret blev jag medveten om flera månader sedan efter att ha följt olika grupper om vaccin-skador. Bland annat en läkare som tagit rävgiftet, som efteråt inte hade kunnat få en bild av människors utseende om han tittade rakt fram, han blev blind på ett öga också en tid därefter. Han kände sig duktigt lurad.
2021-09-20, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jo, liksom vad är det för en acceptabel biverkning av ett vaccin, att bli blind!
Men det mönstret blev jag medveten om flera månader sedan efter att ha följt olika grupper om vaccin-skador. Bland annat en läkare som tagit rävgiftet, som efteråt inte hade kunnat få en bild av människors utseende om han tittade rakt fram, han blev blind på ett öga också en tid därefter. Han kände sig duktigt lurad.

Jag trodde alla som tagit vaccinet redan var blinda ;D
2021-09-20, 11:45
Medlem
2n00b4Us avatar
Vad är de grövsta biverkningarna än så länge som har rapporterats? Bortsett från död då. Finns det några som har rapporterat om försämrad motorik eller andra symptom som har försämrat deras vardag/träningsrutiner?
2021-09-20, 12:09
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Är c19 farligt menar du? För vem då?
Är dumhet farligt? Ja. Menar du att C19 inte är farligt så är du förd bakom ljuset.
2021-09-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Vad är de grövsta biverkningarna än så länge som har rapporterats? Bortsett från död då. Finns det några som har rapporterat om försämrad motorik eller andra symptom som har försämrat deras vardag/träningsrutiner?

Frågan är egentligen rätt intressant - om du verkligen syftar på inrapporterade biverkningar så lär i princip alla tänkbara åkommor vara inrapporterade, något annat vore direkt konstigt med tanke på att närmare 6 miljarder(!!!) doser administrerats. Även naturligt förekommande åkommor kommer någon gång att inträffa i närtid till vaccinering, speciellt när det är så många doser det handlar om. Något som många vaccinationskeptiker gärna blundar för när de sprider "rapporter" om biverkningar. Ofta via bitchute eller liknande.

Om du däremot är intresserad av vad som är bekräftat som potentiella biverkningar så är det en helt annan bild som framträder. Där finns det ju hjärtmuskelinflammation som en rätt allvarlig biverkning och som riskerar att begränsa tillvaron under en period.

Har även för mig att man eventuellt hittat en koppling till Guillain-Barrés syndrom. Det är alltså en autoimmun sjukdom där immunförsvaret attackerar vissa nerver vilket i allvarliga fall kan leda till förlamning i vissa kroppsdelar. Oftast går detta över, men inte alltid. Kan ju vara värt att nämna att flera vaccin har detta syndrom som en väldigt sällsynt biverkning. Är dock inte säker på om sambandet bekräftats/avfärdats ännu eller om det fortfarande är på misstanke-stadiet.
Senast redigerad av Frispel2 2021-09-20 kl. 12:26.
2021-09-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Han har exakt samma kunskap som alla andra som vet hur man gör research. På internet och på biblioteket. Inte svårare än så. Magnus Stenlund refererar enbart till sådant som ligger helt öppet att finna på internet och i böcker. Sålunda är det bara, och endast, ditt eget intresse som styr vilken kunskap du ska besitta i detta ämne.
Visst, men vad driver honom ? det tar tid och energi trots allt och han hänvisar ibland till olika källor ....
2021-09-20, 14:15
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
För vem är det ”farligt”? Vilken ålder? Hur många?
Det kan vara farligt för vem som helst, även om yngre klarar det bättre. Det finns en anledning till att antalet sjuka ökar snabbast bland ovaccinerade och även bland yngre. Det finns unga som vårdas på IVA. Att inte alla blir dödligt sjuka betyder inte att de inte drabbas av andra problem som ingen vill drabbas av.

Dessa dumheter "vilken ålder" och "hur många" bemöts enklast med fakta - även unga dör och varje död eller svår sjukdom är onödig då riskerna med vaccinen är i stort sett obefintliga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in