2021-09-17, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Kan du, vänligen, hänvisa till var FHM säger att 239 dött av vaccinen? Eller blandar du ihop bekräftade fall med inrapporterade misstänkta fall. Du vet att folk faktiskt dör helt naturligt, förr eller senare, och med nästan alla vuxna, tänkande varelser vaccinerade så lär det dö ett antal vaccinerade dagligen. Fast inte av vaccinet.

Tror du blandar ihop lite här. Det här är inrapporterade misstänkta dödsfall av vaccinet (misstänkt orsakssamband). Det är inte bara att de råkar ha avlidit inom en viss tidsrymd efter vaccineringen.

(För att räknas som död med C19 räcker det däremot att ha avlidit inom 30 dagar efter ett positivt PCR-test, oavsett eventuella andra egentliga dödsorsaker.)
2021-09-17, 16:18
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Tror du blandar ihop lite här. Det här är inrapporterade misstänkta dödsfall av vaccinet (misstänkt orsakssamband). Det är inte bara att de råkar ha avlidit inom en viss tidsrymd efter vaccineringen.
Förvisso, men det är just det jag menar - misstänkt är ej samma som bekräftat (det är totalt 3 fall där man kunnat konstatera ett orsakssamband, inte 239).
2021-09-17, 16:40
Medlem
Här ,1 timme och 22 minuter in i denna video börjar en intressant intervju om VAERS och hur det systemet fungerar. VAERS är inget system som fylls i av foliehattar på pin kiv för att få upp siffrran på skador från vaccinen och som vi vet från tidigare Havard studie är det bara 1% som rapporteras, efter video kommer ni förstå varför.

https://thehighwire.com/WATCH/
2021-09-17, 17:32
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Finns en biverkningstråd på Facebook. Tror inte alla skribenter ljuger kring att kompisar, vänner och släktingar dött eller fått allvarliga biverkningar efter vaccinet.

Tillhör referensgruppen ett tag till.

En tanke. Hur en människa reagerar på vaccinet måste vara högst individuellt.

Men vaccineringen sker med samma dos till alla. Gamla eller barn får samma. Och nu heter det att fler doser behövs.

Varför görs ingen test på individen innan? Är en full dos dödlig, så kanske det räckt med en 1/2 dos för skydd?

För stor dos känns som livshotande.

Aja, bara en tanke.

Ja. Samma sak med själva viruset, där säkert en del är immuna mot att ens kunna bli smittade. Saker som blodgrupp och genetisk uppsättning kan spela in. Om man tog reda på mer om detta är det korkat att uppmana människor att spruta in skit i kroppen som är värre än sjukdomen det sägs bota.
2021-09-17, 17:55
Medlem
foliekillers avatar
Biverkningar behöver kanske inte alltid vara dåliga!

En gammal god vän berättade i veckan att han efter fått första sprutan och det gått nån vecka, blev han av med sin svårbotade Balanit. Han hade gått hos läkare i över 6 månader och fått flera starka mediciner och salvor, utan effekt.

Nu efter en spruta blev han av med skiten ock kan knulla som vanligt!

Jag tipsade om att han borde anmäla "biverkningen" till både Läkemedelsverket och VAERS
2021-09-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Finns en biverkningstråd på Facebook. Tror inte alla skribenter ljuger kring att kompisar, vänner och släktingar dött eller fått allvarliga biverkningar efter vaccinet.

Tillhör referensgruppen ett tag till.

En tanke. Hur en människa reagerar på vaccinet måste vara högst individuellt.

Men vaccineringen sker med samma dos till alla. Gamla eller barn får samma. Och nu heter det att fler doser behövs.

Varför görs ingen test på individen innan? Är en full dos dödlig, så kanske det räckt med en 1/2 dos för skydd?

För stor dos känns som livshotande.

Aja, bara en tanke.

Du har mer rätt än du tror, naturligtvis har alla olika förutsättningar och reagerar olika på ett vaccin.

Första steget skulle vara att testa om personen har naturlig immunitet efter gått igenom Covid infektion. Då behövs inget vaccin då personen är immun. Nu görs inte detta utan folk som inte behöver vaccineras görs det ändå, helt sjukt.
2021-09-17, 19:47
Medlem
CathelynWajlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Har själv fått det efter första sprutan och legat inlagt på sjukhus i flera dagar, det kommer ta månader innan jag blir bra igen.

Med tanke på att 54 pers under 30 fått det i Ontario-regionen… finns det ens 54 personer under 30 där som vårdats på sjukhus i flera dagar pga lika eller mer allvarlig sjukdom än hjärtmuskelinflammation pga covid? Det jag försöker komma fram till är: är vaccinet farligare än sjukdomen för väldigt unga personer? I övrigt är jag för vaccin, men är väldigt tvekish nu för unga personer när jag själv fått den här sjukdomen.

Ja, det har mängder av forskare, läkare, kardiologer och andra experter kunnat konstatera idag. Utan minsta tvekan. Unga och friska människor ska låta bli att ta dessa vaccin. Oavsett vad myndigheter och regering säger åt dig. Du äger din kropp. Ingen annan.
2021-09-17, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Du har mer rätt än du tror, naturligtvis har alla olika förutsättningar och reagerar olika på ett vaccin.

Första steget skulle vara att testa om personen har naturlig immunitet efter gått igenom Covid infektion. Då behövs inget vaccin då personen är immun. Nu görs inte detta utan folk som inte behöver vaccineras görs det ändå, helt sjukt.

Fan svarade på fel inlägg 🥴
Det är förövrigt av samma anledning man nöjer sig med vad EN läkare säger (nej till kejsarsnitt i detta fallet), och att man tar vaccinet.

Man är okritisk och sväljer auktoritet rakt av.
2021-09-17, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Kan du, vänligen, hänvisa till var FHM säger att 239 dött av vaccinen? Eller blandar du ihop bekräftade fall med inrapporterade misstänkta fall. Du vet att folk faktiskt dör helt naturligt, förr eller senare, och med nästan alla vuxna, tänkande varelser vaccinerade så lär det dö ett antal vaccinerade dagligen. Fast inte av vaccinet.
239 dödsfall redan om det är sant är inget annat än skandal i så fall !
2021-09-17, 21:31
Medlem
-GGs avatar
Citat:
How concerned are you about adverse events related to the vaccines?

https://www.medscape.com/sites/public/covid-19/vaccine-insights/how-concerned-are-you-about-vaccine-related-adverse-events

Ett smakprov:

Och:

Citat:
Shedding of Infectious SARS-CoV-2 Despite Vaccination

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.31.21261387v4.full
Senast redigerad av -GG 2021-09-17 kl. 22:11.
2021-09-18, 00:36
Medlem
Sköterskan som gav mig vaccinet tyckte inte att jag skulle rapporter eventuella biverkningar så länge det var de vanliga som feber, ont i armen osv. Jättekonstigt tycker jag då det ju är jättebra att få en bild över hur vanliga lätta biverkningar är, eller?
2021-09-18, 01:54
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Finns många som dött av Covid just så. Inget konstigt alls.

Du, jag känner inte en enda person som dött av Covid-19, så ditt påstående tar med en stor nypa salt.

Jag känner inte heller någon som dött av vaccinet. Bara ett "misstänkt" fall. Men däremot en jävla massa biverkningar överallt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in