2021-09-20, 08:59
Medlem
Vilket snack om färg och fälla eller inte fälla.
Dom hade ju tagit dit riktiga trädfällare och det är väl dessa som satt färg efter vad som ska vara kvar eller tas bort.
Tror ju inte Ebba och Esb tar dit nån som köpte en motorsåg på Jula i förra veckan med tanle på att ett fäll kan gå fel och rakt på huset.
Jag tror inte det blev problem alls med färgerna för vare sig Ebba eller Esb. Ebba då hon fattar och Esb för at han är gammal i "gamet" och vet att färgmärkningen är för trädfällarnas info.
Jag tror det inte fanns problem alls förens JB fick till sig om röjning och fotade av träd och gjorde polisanmälan bakom ryggen på Esb.

Till och med jag som är 08 fattar att det är olika färger för om ska ned eller bevaras och att det är yrkesfärger för den som gör jobbet.
2021-09-20, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Vilket snack om färg och fälla eller inte fälla.
Dom hade ju tagit dit riktiga trädfällare och det är väl dessa som satt färg efter vad som ska vara kvar eller tas bort.
Tror ju inte Ebba och Esb tar dit nån som köpte en motorsåg på Jula i förra veckan med tanle på att ett fäll kan gå fel och rakt på huset.
Jag tror inte det blev problem alls med färgerna för vare sig Ebba eller Esb. Ebba då hon fattar och Esb för at han är gammal i "gamet" och vet att färgmärkningen är för trädfällarnas info.
Jag tror det inte fanns problem alls förens JB fick till sig om röjning och fotade av träd och gjorde polisanmälan bakom ryggen på Esb.

Till och med jag som är 08 fattar att det är olika färger för om ska ned eller bevaras och att det är yrkesfärger för den som gör jobbet.
Det stämmer inte. JB gjorde en anmälan på Esbjörns uppdrag och med en fullmakt där JB förde Esbjörns talan i detta ärende.
2021-09-20, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Det stämmer inte. JB gjorde en anmälan på Esbjörns uppdrag och med en fullmakt där JB förde Esbjörns talan i detta ärende.

Du är väldigt insatt, det är intressant att läsa dina inlägg. Har du information, utöver hur det gick till under motorsågsmassakern av träden, någon information om hur Esbjörn och hans nära och kära mår? Hur klarar de sig igenom detta vidriga osannolika scenario de drabbas av?
2021-09-20, 10:04
Medlem
Citat:

Inte enligt Esb själv.
Ombudet visste inte ens om esb hade blivit förhörd under polisutredningen.
2021-09-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Du är väldigt insatt, det är intressant att läsa dina inlägg. Har du information, utöver hur det gick till under motorsågsmassakern av träden, någon information om hur Esbjörn och hans nära och kära mår? Hur klarar de sig igenom detta vidriga osannolika scenario de drabbas av?
Självfallet springer inte det juridiska ombudet Binninge och gör en anmälan utan att Esbjörn ger ombudet uppdraget, det funkar inte praktiskt. Precis som när Advokat Wikman gick in med anmälan om förtal var självklart en fullmakt bifogad.
Det är mycket outbildade stollar här som minsann ”vet” och ”kan” juridik. Man tager sig för pannan och suckar…
Esbjörn mår givetvis inte bra, det syntes på tv-bilderna från MUF:en.
2021-09-20, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Inte enligt Esb själv.
Ombudet visste inte ens om esb hade blivit förhörd under polisutredningen.
Det kan du knappast lägga Binninge till last.
Det var ett telefonförhör som hade en del övrigt att önska. Esbjörn har en kognitiv problematik och har svårt att minnas vissa saker. Det kan bli så när man kommer upp i den ansenliga åldern
2021-09-20, 10:20
Medlem
Citat:
Självfallet springer inte det juridiska ombudet Binninge och gör en anmälan utan att Esbjörn ger ombudet uppdraget, det funkar inte praktiskt. Precis som när Advokat Wikman gick in med anmälan om förtal var självklart en fullmakt bifogad.
Det är mycket outbildade stollar här som minsann ”vet” och ”kan” juridik. Man tager sig för pannan och suckar…
Esbjörn mår givetvis inte bra, det syntes på tv-bilderna från MUF:en.

Jag såg också TV bilderna. Det var hjärtskärande. Hur detta ens kan vara möjligt, med en partiledare för ett kristet parti, som löser sina privata angelägenheter i bostadsbristens Sverige, på så sätt vi nu ser. Ebba Busch kallar detta agerande, raljant för att lösa sitt livspussel.

Prefixen livs- framför problemlösning av bostadsbekymmer ger otäcka vibbar. Men det är Ebba Busch för okunnig och dum för att fatta.
2021-09-20, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag såg också TV bilderna. Det var hjärtskärande. Hur detta ens kan vara möjligt, med en partiledare för ett kristet parti, som löser sina privata angelägenheter i bostadsbristens Sverige, på så sätt vi nu ser. Ebba Busch kallar detta agerande, raljant för att lösa sitt livspussel.

Prefixen livs- framför problemlösning av bostadsbekymmer ger otäcka vibbar. Men det är Ebba Busch för okunnig och dum för att fatta.
Håller med dig helt och fullt. Hon kan, tillskillnad från många, köpa den bostad hon vill.
Men jag lovar att detta kommer slå i nacken på Ebba
2021-09-20, 10:40
Medlem
Citat:
Håller med dig helt och fullt. Hon kan, tillskillnad från många, köpa den bostad hon vill.
Men jag lovar att detta kommer slå i nacken på Ebba

Vad tror du är avgörande grund för hur tvisten kommer avgöras i tingsrätten?
2021-09-20, 10:46
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Det kan du knappast lägga Binninge till last.
Det var ett telefonförhör som hade en del övrigt att önska. Esbjörn har en kognitiv problematik och har svårt att minnas vissa saker. Det kan bli så när man kommer upp i den ansenliga åldern

Känns mer som om Binninge har ljugit om vem han är och har påstått att han är en revisor ifrån Örebro.

Hur Esbjörn har lurats att skriva på fullmakter till höger och vänster känns olustigt.

Generalfullmakt till mäklarludret Lullmaa, fullmakter till den dömde sexualbrottslingen som låtsades att han var revisor. Vad skrev han på till Majkgård, ett testamente?
2021-09-20, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Bröt inte esb pandemi reglerna med besöka Busch?
Det med dra sig ur affären kräver fortfarande förhandling något som ena parten gjort det svårt med att göra sig okontaktbar. Hade busch dragit sig tillbaka hade hon varit den som bröt avtalet och kunde bli straffad.
Därför behöver de förhandla men som det har gått verkar det bli domstol.

Håller med att ni ebbabister inte vill ha en ärlig debatt. Enda ni ebbaister kommer med är kalla folk för ebbanister hela tiden. Så sluta kalla folk ebbanister.

Det finns såklart anledning att kritisera andra kring omständigheter i den här affärstvisten. Det gör dock varken till eller från i vad Ebba har gjort. Det här är ett område som jag tycker att många gör fel i.

Ponera att Esbjörn hade gett Ebba en lusing och att Ebba vid ett helt annat tillfälle ger Esbjörn en lusing. Då har vi två fall av misshandel och inte ett och det förmildrar på intet sätt vem som började.
2021-09-20, 11:25
Medlem
Varför i hela helvete återkommer ni hela tiden till förtalsmålet ? Det saknar helt och hållet relevans för fastighetsmålets utgång. Likaså är alla hänvisning till 10 guds bud och eventuell kristen etik , samt ålder på inblandade fullständigt irrelevant. Domstolen har att hålla sig till lagtext samt det händelseförlopp som kan bevisas, allt annat har samma värde som innehållet i en trekammarbrunn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in