2021-09-20, 00:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Menar du att det finns 10 000-tals dödsfall som konstaterats bero direkt på vaccinering? Tvivlar på att det existerar en källa på det påståendet isåfall.

Det blir bara trams ändå om du jämför med 4 704 000 döda av viruset (och det kan man säkert tiodubbla i länder som Indien exempelvis), även om varje dödsfall är en tragedi för någon.

Källa: worldometers.
Citera
2021-09-20, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det är väl inte media som är intressant utan vad rapporteringssystemet visar? Det finns inte många fall registrerade.

Jag tycker att det är anmärkningsvärt att 5 av 5 fall som jag får höra inte rapporteras i media.

Likvärdigt anmärkningsvärt att mutationer endast börjar rapporteras i pressen när vaccinet är veckor ifrån att användas.

Den som inte ser en agenda här är bra naiv.
Senast redigerad av InfiniteLoop1 2021-09-20 kl. 00:52.
Citera
2021-09-20, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tja 10 000 döda av vaccinet jämfört med 4 704 000 döda av viruset har en viss klang, tycker du inte?

Det ger vaccinet en fördel med 0, 002% döda jämfört med 99,78% döda av viruset. Men visst en eller två av dessa var vaccinerade, men det förändrar ingenting egentligen.

Hur var det nu med den där dödsstatistiken?.. Var det inte så folk med corona i kroppen som dog inom 2 veckor hamnade i dödsstatistiken? Olika länder definierar "coronadöda" olika.
Citera
2021-09-20, 00:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Man misstänker att nästan 300 stycken har dött av vaccinet i Sverige.

Så 2/100k känna lite långsökt.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody3

Så av vaccinet har det dött 0,0000291% av befolkningen medan det samtidigt dött 0,00143% av viruset.

Det är alltså cirka 50 ggr så sannolikt att du dör av viruset än vaccinet, jag tror jag föredrar vaccinet!
Citera
2021-09-20, 00:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfiniteLoop1
Hur var det nu med den där dödsstatistiken?.. Var det inte så folk med corona i kroppen som dog inom 2 veckor hamnade i dödsstatistiken? Olika länder definierar "coronadöda" olika.

Du får gärna förklara den där dödsstatistiken om det finns något speciellt där att hugga på. 10% av dem som vårdas på IVA för covid19 dör inom 6 månader och hamnar således inte i statistiken, det kanske motverkar din tes?
Citera
2021-09-20, 00:57
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Jag tycker att det är anmärkningsvärt att 5 av 5 fall som jag får höra inte rapporteras i media.

Likvärdigt anmärkningsvärt att mutationer endast börjar rapporteras i pressen när vaccinet är veckor ifrån att användas.

Den som inte ser en agenda här är bra naiv.

Jag har aldrig i media läst om något fall av brottslighet som jag eller mina nära råkat ut för.

Kanske en konspiration?
Citera
2021-09-20, 01:00
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Alla som dör efter att ha fått vaccinen även efter 90 dagar eller längre registreras i databas över döda med vaccin.

Så vad är poängen?
Citera
2021-09-20, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du får gärna förklara den där dödsstatistiken om det finns något speciellt där att hugga på. 10% av dem som vårdas på IVA för covid19 dör inom 6 månader och hamnar således inte i statistiken, det kanske motverkar din tes?

Dör du med Corona i kroppen inom 2 veckor och inte förorsakats av en olycka så är du coronadöd enligt statistiken.

Det har räknats på hur många som dött direkt av viruset i Sverige och det var en väldigt låg procent i jämförelse med totala döda. En analogi är att jag sätter sköra individer på ett snabbt löpband. Jag kan trixa ihop en saftig dödssiffra från det löpbandet, när löpbandet endast var en olycklig påskyndande process.
Senast redigerad av InfiniteLoop1 2021-09-20 kl. 01:04.
Citera
2021-09-20, 01:06
Medlem
Citat:
Alla som dör efter att ha fått vaccinen även efter 90 dagar eller längre registreras i databas över döda med vaccin.

Så vad är poängen?

Poängen är att om han använde det korrekta måttet på "coronadöd" så hade det varit mycket lägre.
Citera
2021-09-20, 01:07
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Dör du med Corona i kroppen inom 2 veckor och inte förorsakats av en olycka så är du coronadöd enligt statistiken.

Det har räknats på hur många som dött direkt av viruset i Sverige och det var en väldigt låg procent i jämförelse med totala döda. En analogi är att jag sätter sköra individer på ett snabbt löpband. Jag kan trixa ihop en saftig dödssiffra från det löpbandet, när löpbandet endast var en olycklig påskyndande process.

Samma räknesätt används vid alla virusinfektioner, influensa inkluderad.
Citera
2021-09-20, 01:08
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Poängen är att om han använde det korrekta måttet på "coronadöd" så hade det varit mycket lägre.

Vad är det korrekta måttet? Vad du anser eller vad myndigheter gör?
Citera
2021-09-20, 01:09
Medlem
Citat:
Jag har aldrig i media läst om något fall av brottslighet som jag eller mina nära råkat ut för.

Kanske en konspiration?

Varför rapporteras mutationer, som sker hela tiden, först när vaccinet är på väg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in