2021-09-20, 00:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag sa inte att mässling var ofarligt för vuxna.

Jag sa att mässlng var farligt för barn, och att man nöjde sig med att bara vaccinera sina barn.

Precis som med smittkoppor. Det var farligt för barn, och man nöjde sig med att bara vaccinera barn.

Man vaccinerade en årskull i taget. Inget av de här vaccinen användes för massvaccinering av ett helt land på samma gång, och i synnerhet inte för vaccination mot en sjukdom som man redan haft. Det här är något helt nytt, som vi aldrig har prövat tidigare.
Kan ha göra med att vi varken har haft mässlingspandemier eller smittkoppspandemier som drabbat Sverige i modern tid.
Citera
2021-09-20, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Eftersom att det knappast finns någon koppling.

Det har visst det funnits en koppling mellan folk som tagit vaccinet och nära på dött. Bland annat dolt hjärtfel. Det är folk på intensiven i skrivande stund som har tagit vaccinet, och jag vet en som intensivvårdades till följd av vaccinet, inte smitta.
Citera
2021-09-20, 00:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Eftersom att det knappast finns någon koppling så rekommenderar jag starkt att vaccinera sig som en väg att skaffa sig immunitet. Om man som vi gjorde börjar med att vaccinera de allra äldsta kommer en del att dö men inte av vaccinet.

Jag är vaccinerad. Vill inte vara en av de där idioterna som bönar och ber till doktorn om att få vaccin. Nä det är för sent för dig, sorry.
Citera
2021-09-20, 00:29
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfiniteLoop1
Jag skriver ju till dig att råder mörkertal kring just detta. Du kan inte hänvisa till något som jag ifrågasätter, som argument för din ståndpunkt. Det blir cirkulärt.

Fast du kan ju inte påstå att det finns ett mörkertal utan bevis? Inte cirkulärt alls.
Citera
2021-09-20, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag är vaccinerad. Vill inte vara en av de där idioterna som bönar och ber till doktorn om att få vaccin. Nä det är för sent för dig, sorry.

Lycka till mot framtida mutationer, försökskanin. Kapitalisterna är inte nöjda. Du ska ha en till dos. Och varför inte en till?
Citera
2021-09-20, 00:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det har visst det funnits en koppling mellan folk som tagit vaccinet och nära på dött. Bland annat dolt hjärtfel. Det är folk på intensiven i skrivande stund som har tagit vaccinet, och jag vet en som intensivvårdades till följd av vaccinet, inte smitta.
Nej, det finns det inte. Lägg ner det där.
Citera
2021-09-20, 00:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Lycka till mot framtida mutationer, försökskanin. Kapitalisterna är inte nöjda. Du ska ha en till dos. Och varför inte en till?

Jag är inte rädd, är du?
Citera
2021-09-20, 00:34
Medlem
Citat:

Det har det visst det. Anafylaxi har uppstått med en patient som tvingades till 4 kortisoninjektioner för att upplivas. Jag vet det genom en direkt källa.

Trots att hon hade en historik av anafylaxi gav de henne första dosen. Är det en grupp som du litar på? De förespråkar att alla tar det. De vet ingenting.
Citera
2021-09-20, 00:35
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Mr naiv. Det är massvis av komplikationer, inklusive dödsfall, från vaccinet i Sverige som inte rapporterats i pressen. Jag vet om minst 5 från samma källa, varav 4 dog. Medelåldersindivider. Ingen av dem rapporterades.

Det är väl inte media som är intressant utan vad rapporteringssystemet visar? Det finns inte många fall registrerade.
Citera
2021-09-20, 00:39
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Insyn på varenda avdelning Sherlock. Du går från klarhet till klarhet.
Citera
2021-09-20, 00:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Är inte tiotusentals döda en ganska allvarlig biverkning?

Tja 10 000 döda av vaccinet jämfört med 4 704 000 döda av viruset har en viss klang, tycker du inte?

Det ger vaccinet en fördel med 0, 002% döda jämfört med 99,78% döda av viruset. Men visst en eller två av dessa var vaccinerade, men det förändrar ingenting egentligen.
Citera
2021-09-20, 00:42
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/kartorna-visar-fallen-okar-i-flera-regioner/

Släppa på fler restriktioner den 29 september?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in