2021-09-19, 21:06
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyckelbarnen
Det låter inte så smart att gifta sig eller ha ett förhållande med en kvinna som man knappt står ut med och vars sätt man avskyr.

Det är alltid gulligull i början, förälskelsefasen osv.

När man gjort misstaget att flytta ihop, då får man se verkligheten.
Militärkuppen hemma dvs.

“Bait and switch”

Kvinnan kan vara välsvarvad i början.
Snäll och ev timid.

Det förändras alltid.
Citera
2021-09-19, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Det är alltid gulligull i början, förälskelsefasen osv.

När man gjort misstaget att flytta ihop, då får man se verkligheten.
Militärkuppen hemma dvs.

“Bait and switch”

Kvinnan kan vara välsvarvad i början.
Snäll och ev timid.

Det förändras alltid.
Jo, fast när du kommit till stadiet att du ignorerar henne och "avskyr hennes sätt" så finns det ju ingen anledning för dig att fortsätta vara i ett förhållande med henne, eller hur?
Citera
2021-09-19, 21:16
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Jo, fast när du kommit till stadiet att du ignorerar henne och "avskyr hennes sätt" så finns det ju ingen anledning för dig att fortsätta vara i ett förhållande med henne, eller hur?

Självklart. Hur många tror du bor ändå tillsammans pga ren snålhet?
Citera
2021-09-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatianathegoodgirl
Vi lämnar tjafset utan vidare förklaring om vad som har hänt.
Eftersom du aldrig går till botten med varför han gör som han gör så kommer det aldrig heller ändras. Du har accepterat och normaliserat tillståndet.
Citera
2021-09-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Självklart. Hur många tror du bor ändå tillsammans pga ren snålhet?
Jag vet inte, men vad du säger är alltså att om man är snål så rättfärdigar det att ignorera sin partner som man bor med och hatar?
Citera
2021-09-19, 22:02
Medlem
Citat:
Jag vet inte, men vad du säger är alltså att om man är snål så rättfärdigar det att ignorera sin partner som man bor med och hatar?

Ska man eskalera konflikten istället? Använda fysiskt våld?

TS verkar ju inte bry sig om denna tystnad heller, utan prestige går före öppen kommunikation.....

Det som irriterar är att hon inte vinner.
Citera
2021-09-19, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche

TS verkar ju inte bry sig om denna tystnad heller, utan prestige går före öppen kommunikation.....

Sluta leka att du vet allt. Jag bry mig om tystnaden och därför söker jag råd här. Jag vill inte tala med han först eftersom han kommer se att detta är nortmalt och fortsätta. När han våld får i ordning i hans tysthet ska jag berätta för han att jag kan inte leva såhär. Men Jag älskar han trots allt och det är det som håller mig kvar och barnet självklart. Men jag ser ingen hållbarhet med detta då det begränsar mig till att inte kunna vara mig själv nära han. Du kan skratta hur mycket du vill men det gör väldigt ont ska du veta.
Citera
2021-09-19, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatianathegoodgirl
Asså jag vet inte vad är så jävla fel men varje gång jag hamnar i argument med honom så eskalerar det bara till att vi skriker mot varandra. I fredags tjafsade vi och han har ej pratat med mig sedan dess och idag är söndag. Jag förstår inte människor som inte kan uttrycka sig och kommunicera. Han tror att hans tystnad skadar mig och kommer be han att prata med mig men jag vägrar då jag förtjänar bättre än att bli behandlad såhär. Som att jag inte är värd hans blick eller ord. Vad jag vet har ingen av oss någonsin varit otrogen. Han gör detta varje gång vi tjafsar. Det tar evigheter att prata igen. Jag hatar detta då jag är en person som kommunicerar vad jag vill och talar ut när något inte är rätt. Vad ska jag göra.

Alltså varenda mening här säger du emot dig själv. Jag började feta motsättningarna men de blir ju heja texten...

Du är URUSEL på att kommunicera. Säkert han med men, läs din trådstart. Herregud du hade inte släppta över tröskeln...

Män är simpla, vi gillar sex lugn och sinnesfrid. Fick ju huvudvärk bara av att läsa detta.
Citera
2021-09-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche

Nja, jag tänkte mer att man bör göra slut i så fall.
Citera
2021-09-19, 22:27
Avslutad
Tycker du ska göra en kopp kamomill te till varandra, sedan låta han sitta där, titta på han som det vore ett stort barn fast med en önskan att detta ska gå vidare med en bättre kommunikation.
Sedan tala lugnt om vad du önskar, fråga honom om det inte är så att det som påverkar er relation kommer utifrån och att både du och han kanske borde tänka på det.
Citera
2021-09-19, 22:33
Medlem
CC75s avatar
Jag är lite inne på det som Phailure ovan skriver. Har du själv läst vad du skriver TS? Om din man har lärt sig att era diskussioner mynnar ut i att ni skriker mot varandra och där insett det meningslösa i det, så väljer han istället att bli tyst. Jag förstår att du kanske är i känslomässigt effekt just nu då dina svar till flera andra är aggressiva och konfliktsökande (även om du själv inte ser och anser det) men jag antar (och hoppas) att du har lugnare sidor också än vad du visar upp här.

Med det sagt, hans tystnad i flera dagar är inte ok. Det är inget vuxet beteende. Silent treatment är något som barn i sandlådeåldern sysslar med. Inte vuxna människor. Att medvetet såra sin partner tyder på att ni har en dålig relation överlag. Ni behöver gå till en parterapeut och lära er hur ni ska kommunicera med och förhålla er till varandra. Ni har helt olika sätt att göra det på och ni behöver hitta ett sätt att mötas i kommunikationen mellan er.

Nu handlar inte tråden om ekonomi men jag förstod inte det där med att han skulle ta det på sitt kort när ni ändå har gemensam ekonomi? Vad spelar det då för roll? Det är en icke-fråga. Låter som om att ni har en del att reda ut med varandra.

Den bild som ges av dig TS är att ni är en dysfunktionell familj som inte fungerar på många plan. DET är bådas fel och endast ni båda tillsammans kan lösa det. Generellt är det svårt att göra det själva utan oftast krävs det hjälp utifrån.

// CC
Citera
2021-09-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag är lite inne på det som Phailure ovan skriver. Har du själv läst vad du skriver TS? Om din man har lärt sig att era diskussioner mynnar ut i att ni skriker mot varandra och där insett det meningslösa i det, så väljer han istället att bli tyst. Jag förstår att du kanske är i känslomässigt effekt just nu då dina svar till flera andra är aggressiva och konfliktsökande (även om du själv inte ser och anser det) men jag antar (och hoppas) att du har lugnare sidor också än vad du visar upp här.

Med det sagt, hans tystnad i flera dagar är inte ok. Det är inget vuxet beteende. Silent treatment är något som barn i sandlådeåldern sysslar med. Inte vuxna människor. Att medvetet såra sin partner tyder på att ni har en dålig relation överlag. Ni behöver gå till en parterapeut och lära er hur ni ska kommunicera med och förhålla er till varandra. Ni har helt olika sätt att göra det på och ni behöver hitta ett sätt att mötas i kommunikationen mellan er.

Nu handlar inte tråden om ekonomi men jag förstod inte det där med att han skulle ta det på sitt kort när ni ändå har gemensam ekonomi? Vad spelar det då för roll? Det är en icke-fråga. Låter som om att ni har en del att reda ut med varandra.

Den bild som ges av dig TS är att ni är en dysfunktionell familj som inte fungerar på många plan. DET är bådas fel och endast ni båda tillsammans kan lösa det. Generellt är det svårt att göra det själva utan oftast krävs det hjälp utifrån.

// CC
Vi har inte gemensamt konto men vår inkomst är gemensamt om du förstår. Jag letar inte efter konflikt. Jag försöker bara besvara deras fråga med samma atittyd. Jag vet vi har mycket att jobba på. Hoppas detta elände tar slut nångång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in