Citat:
Ursprungligen postat av
Tatianathegoodgirl
Vi har inte gemensamt konto men vår inkomst är gemensamt om du förstår. Jag letar inte efter konflikt. Jag försöker bara besvara deras fråga med samma atittyd. Jag vet vi har mycket att jobba på. Hoppas detta elände tar slut nångång
För er skull och ert barns skull, hoppas jag det också. Jag förstår att du känner dig arg. Silent treatment är fruktansvärt och en väldigt låg nivå. Det är dessutom extremt okonstruktivt. Det finns ingen vinst med den metoden alls.
Att svara med samma attityd stärker inte riktigt ditt case här... Hade du svarat lugnt och med en mer försonlig attityd hade du troligen fått fler konstruktiva förslag till lösningar. Nu har flera påpekat att du kan vara skälet till varför din man agerar som han gör även om hans agerande är fel.
Jo, misstänkte att ni hade olika kort och troligen har olika pengar på dem. Jag tog upp det då jag misstänker att just den delen också kunde vara en del av det "maktspel" som ni två sysslar med. Ni två har hamnat i en situation där "makt" har blivit det centrala i er relation. Inte samarbete, förståelse och kärlek till sin partner. Därav att jag tror er relation är i mindre bra skick. Din man har förhoppningsvis insett samma sak och då kvarstår mitt råd om en parterapeut. De råd som ges här, vilka de än är, kommer inte att hjälpa er. Ni behöver hjälp med att aktivt arbeta med er relation.
// CC