2021-09-19, 19:43
Medlem
Miekkalinnas avatar
Mina mormor var gift med en man som gjorde samma sak. Han kunde bli sur på en bagatell och pratade inte med mormor på en vecka. Droppen blev en gång när han bad henne köpa något till honom ifrån Ica. Hon råkade glömma och han var tyst en vecka. Svarade bara ja eller nej på tilltal.
Mormor tog sitt pick och pack och lämnade honom.
Citera
2021-09-19, 19:44
Medlem
Asså vad vi tjafsar om är helt små grejer men blir till slut stort eftersom han inte förstår. Exempelvis var vi på Ikea i fredags och när vi kom till kassan så sa jag om att vi kunde använda pengarna vi hade på hans konto men sen sa han att de inte finns längre. Då sa jag ”vad har gjort med det? Så sa han ”fråga mig fan inte sånt offentligt” men jag lovar ingen kunde höra oss då vi var på skanna själv och jag pratade inte ens högt. Sen kom vi till bilen och då sa jag varför är du så arg jag frågade bara en enkel fråga. Då bröt helvete loss att jag inte borde fråga sånna frågor ute. Jag har rätt att fråga om det då vi har gemensam ekonomi.men det tycker inte han. Det att det är offentligt är bara en ursäkt då det inte är första gången detta händer även privat vill han ej diskutera när jag har syn på vår ekonomi. Hur kan man var en partner om jag inte kan diskutera om allt med dig. Det är bara sinnesjukt då jag som person måste planera vår budget då vi har barn. Hur kan man var vuxen om man ej kan diskutera så enkla frågor. Måste tillägga att han är 18år äldre än mig. Jag förväntar mig större vuxenhet elle vad man kan kalla det. Jag tjänar egna pengar och mer än han så tro inte nåt sånt.
Citera
2021-09-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Jag citera dig "Män är bara till för att knulla" så varför sitter du här nu och grinar över att han inte vill snacka med dig?
Det där skrev jag för jag var arg och då fortfarande i hans talakarantän
Citera
2021-09-19, 19:52
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Silent treatment är hur man behandlar dramaqueens. Du går ALDRIG in i en diskussion med en hysterisk kvinna, det är bara slöseri med tid.

Så frågan är ju när du kommer lära dig och sluta tjafsa om allt? Han verkar dock känslig som om han vore en blatte.
Citera
2021-09-19, 19:53
Medlem
Någon som har tips på hur jag kan bryta det här tystnaden utan att verka desperat. Att prata med han vill jag inte göra då han alltid gör detta och är less på det. Hur kan jag få han att förstå att vara tyst inte är bästa lösningen men att kommunicera är det.
Citera
2021-09-19, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Silent treatment är hur man behandlar dramaqueens. Du går ALDRIG in i en diskussion med en hysterisk kvinna, det är bara slöseri med tid.

Så frågan är ju när du kommer lära dig och sluta tjafsa om allt? Han verkar dock känslig som om han vore en blatte.
Vadå ska man ignorera varandra för resten av sitt liv eller är det du förslår?
Citera
2021-09-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatianathegoodgirl
Asså vad vi tjafsar om är helt små grejer men blir till slut stort eftersom han inte förstår. Exempelvis var vi på Ikea i fredags och när vi kom till kassan så sa jag om att vi kunde använda pengarna vi hade på hans konto men sen sa han att de inte finns längre. Då sa jag ”vad har gjort med det? Så sa han ”fråga mig fan inte sånt offentligt” men jag lovar ingen kunde höra oss då vi var på skanna själv och jag pratade inte ens högt. Sen kom vi till bilen och då sa jag varför är du så arg jag frågade bara en enkel fråga. Då bröt helvete loss att jag inte borde fråga sånna frågor ute. Jag har rätt att fråga om det då vi har gemensam ekonomi.men det tycker inte han. Det att det är offentligt är bara en ursäkt då det inte är första gången detta händer även privat vill han ej diskutera när jag har syn på vår ekonomi. Hur kan man var en partner om jag inte kan diskutera om allt med dig. Det är bara sinnesjukt då jag som person måste planera vår budget då vi har barn. Hur kan man var vuxen om man ej kan diskutera så enkla frågor. Måste tillägga att han är 18år äldre än mig. Jag förväntar mig större vuxenhet elle vad man kan kalla det. Jag tjänar egna pengar och mer än han så tro inte nåt sånt.
Citat:
Någon som har tips på hur jag kan bryta det här tystnaden utan att verka desperat. Att prata med han vill jag inte göra då han alltid gör detta och är less på det. Hur kan jag få han att förstå att vara tyst inte är bästa lösningen men att kommunicera är det.
Dumpa honom. Det är psykisk misshandel.

Läs på om narcissism och silent treatment.
Citera
2021-09-19, 19:58
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Jag hatar detta då jag är en person som kommunicerar vad jag vill och talar ut när något inte är rätt. Vad ska jag göra.

Det är det absolut vanligaste sättet i Sverige. Vi pratar inte för att lösa konflikter, utan vi tystnar och fryser ut istället. Testa en amerikaniserad man istället. Som jag.
Citera
2021-09-19, 20:01
Medlem
Hur brukar tystnaden brytas mellan er?

Du får ju diskutera denna tystnad mellan er när det är bra och att ni alltid måste kunna prata med varandra oavsett vad. Du får förklara att du inte är tankeläsare så du kan inte veta vad han vill. Dessutom är det kontraproduktivt att straffa dig om du inte vet varför!
Citera
2021-09-19, 20:03
Medlem
sortteas avatar
Det är ren projektion att han inte pratar med dig för att på något sätt skadad dig. Det är en kvinnotaktik, ni KVINNOR gör detta för att försöka skada personen. Män är tysta för att de är irriterade och vill ha lite lugn och ro och inser att tjafsa med er är fullständigt bortkastad tid och energi.

Sluta vara en gnällkärring så kanske han orkar prata med dig igen.
Citera
2021-09-19, 20:08
Medlem
sortteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyckelbarnen
Dumpa honom. Det är psykisk misshandel.

Läs på om narcissism och silent treatment.

Sedan får man ta det kvinnor säger med en nypa salt. De hittar på saker hela tiden, hittar på saker medan de pratar för att det ska låta bättre och att de ska framstå som bättre personer i varje situation. Lösningen är att inte svälja allt med hull och hår utan att konfrontera dem när de ljuger.

Det värsta med kvinnolögner är att de ofta själva tror på dem tills man konfronterar dem och säger att de hittar på.

Detta är absolut ingenting man pratar om i västvärlden alls, man tar bara allt de säger som guds ord "and run with it". Vilket är farligt.

Om hennes man är ett psyko som ifrån klar himmel behandlar henne som skit så ska hon givetvis lämna honom. Men i nästan alla fall handlar det om att kvinnan trimmar på mannen i olika avseenden för att väcka reaktioner och när mannen väl brister efter dagar av terror så visar kvinnan sitt pikachu-ansikte och säger för sig själv "han är inte klok!". Sedan när hon berättar detta i efterhand så berättar hon inte att hon terroriserat honom i dagar, det enda hon nämner är hur han brast ifrån klar himmel inne på IKEA.
Citera
2021-09-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur brukar tystnaden brytas mellan er?

Du får ju diskutera denna tystnad mellan er när det är bra och att ni alltid måste kunna prata med varandra oavsett vad. Du får förklara att du inte är tankeläsare så du kan inte veta vad han vill. Dessutom är det kontraproduktivt att straffa dig om du inte vet varför!
Oftast han eftersom det är oftast han som får utbrott. Han tar på sig några dagar sen pratar han som inget har hänt. Vi lämnar tjafset utan vidare förklaring om vad som har hänt. Tar jag upp varför han är tyst så länge så säger han att han väntar tills du ber om ursäkt men det var inte ens mitt fel. Du bad ju precis ursäkt för det?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in