2021-09-19, 19:37
Medlem
Mycket snack om att man kommer stänga ned igen. Jag är ledsen, det kan ni glömma. Det är ett val runt hörnet som man måste vinna, då vill man inte vara partiet som stal friheten från landets kära medborgare, ännu än gång.

Lyftet av restriktionerna är här för att stanna, flera länder kommer att hoppa på tåget.
Citera
2021-09-19, 19:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Jo kanske. Blir ju ett jävla sprutande bara Jag tycker ju att man ska lägga fokus på att vaccinera riskgrupperna och även kanske dags att skjuta in lite mer pengar i intensivvården, för den verkar ju inte vara kanon enligt dom som arbetar där. Dom behöver fler sängar.

Jag tycker man borde vaccinera alla grupper. Covid19 gör att tillräckligt många behöver sjukhusvård.Visst är Covid19 farligare för äldre, men som sagt - det är inte ofarligt för yngre heller. Största gruppen som nu söker sjukhusvård i Sverige är nu mellan 20-40 år gamla. Gemensamma nämnaren är att de inte är vaccinerade.
Citera
2021-09-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tycker man borde vaccinera alla grupper. Covid19 gör att tillräckligt många behöver sjukhusvård.Visst är Covid19 farligare för äldre, men som sagt - det är inte ofarligt för yngre heller. Största gruppen som nu söker sjukhusvård i Sverige är nu mellan 20-40 år gamla. Gemensamma nämnaren är att de inte är vaccinerade.

Okej. Där har vi olika uppfattning helt enkelt.
Citera
2021-09-19, 19:46
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Man misstänker att nästan 300 stycken har dött av vaccinet i Sverige.

Så 2/100k känna lite långsökt.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody3

Exakt . Av dessa ca 300 utreder man sedan sambandet . Övriga läkemedel , sjukdomar osv .. Jag har dock inga siffror på hur många av dessa 300 där man utrett att just vaccinet varit dödsorsaken. Hur många % tror du ?
Citera
2021-09-19, 19:52
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ganska tidigt när vaccinen började att ges florerade rykten om att Modernas vaccin förbehölls "eliten" i samhället. Att medlemmar i riksdagen och kungahus m.m. skulle fått det vaccinet. Vet att jag läste sådant i början av det här året, men avfärdade det då mest som trams. Den minnesgoda kanske kommer ihåg det? Har ju behandlats i denna tråd bland annat.

Nu på senare tid står det ju klart att Modernas vaccin verkar vara det som står sig bäst över tid. Är det något som makthavare har känt till länge och mörkat för allmänheten? En allmänhet som man främst gett Pfizer och Astras vaccin. Kan det vara så?

Hur skulle man kunnat veta det då när ” tiden ” inte gått ?
Citera
2021-09-19, 19:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Hur skulle man kunnat veta det då när ” tiden ” inte gått ?

De kliniska testerna inleddes väl redan på senvåren/försommaren år 2020, så vid årsskiftet 2020/2021 tror jag säkert att det fanns de som visste hur det låg till. Ingick väl över 30 tusen personer i de kliniska testerna för respektive vaccin.
Citera
2021-09-19, 20:30
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Exakt . Av dessa ca 300 utreder man sedan sambandet . Övriga läkemedel , sjukdomar osv .. Jag har dock inga siffror på hur många av dessa 300 där man utrett att just vaccinet varit dödsorsaken. Hur många % tror du ?
Jag svarade tidigare och gissade att det kanske är 4/100 000 som dött i snitt och att 250 av de trehundra var 70 +.

Risken att dö av vaccinet om man är yngre än 70 år är troligen betydligt lägre än risken att dö av covid-19, men jag har inte kollat detta.
Citera
2021-09-19, 20:43
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag svarade tidigare och gissade att det kanske är 4/100 000 som dött i snitt och att 250 av de trehundra var 70 +.

Risken att dö av vaccinet om man är yngre än 70 år är troligen betydligt lägre än risken att dö av covid-19, men jag har inte kollat detta.

Du trollar ju som att en liten risk för döden ska man väl utsätta sig för genom att injicera vacciner.. men du säger inte att covidimmunitet egentligen bara behövs för folk i Riskgrupper.

Varför ska folk som inte är i riskgrupper utsätta sig för den lilla livsfaran som vaccinerna skapar.. om folk i riskgrupperna redan är vaccinerade med framgång?

Finns ju ingen risk för att nån dör nu ju när riskgrupperna är vaccinerade.
Citera
2021-09-19, 20:46
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Mycket snack om att man kommer stänga ned igen. Jag är ledsen, det kan ni glömma. Det är ett val runt hörnet som man måste vinna, då vill man inte vara partiet som stal friheten från landets kära medborgare, ännu än gång.

Lyftet av restriktionerna är här för att stanna, flera länder kommer att hoppa på tåget.
Man vill ju inte heller tillhöra den regering som lyckades förlänga vårdköerna med 100 000 nya patienter ett valår eller ta död på ytterligare tusentals människor.

Det är nog inte jätteroligt att vara i regeringsställning nu när man först misslyckades i inledningen av pandemin genom att inte göra något och nu riskerar att misslyckas oavsett vad man gör.

Jag tror inte det blir några stora problem med att öppna samhället i Sverige och dessutom kommer jag att resa i Afrika om det brakar loss här hemma före jul, vilket jag som sagt just nu inte tror det kommer att göra. Många är vaccinerade och av de som inte är vaccinerade är gissningsvis 20 till 30 % naturligt immuna utifrån det man kunnat läsa och lyssna sig till.
Citera
2021-09-19, 20:50
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

Exakt ..dog 100% av de 300 av vaccinet så är siffran 4 på 100k .. vilket inte är sannolikt då man skall rapportera alla misstänkta. Tror det var han med hästsvansens på TV4 som sa cirka 2 på 100k det skulle ju då motsvara 50% av totala inrapporterade .. rimligt
Citera
2021-09-19, 20:58
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Du trollar ju som att en liten risk för döden ska man väl utsätta sig för genom att injicera vacciner.. men du säger inte att covidimmunitet egentligen bara behövs för folk i Riskgrupper.

Varför ska folk som inte är i riskgrupper utsätta sig för den lilla livsfaran som vaccinerna skapar.. om folk i riskgrupperna redan är vaccinerade med framgång?

Finns ju ingen risk för att nån dör nu ju när riskgrupperna är vaccinerade.
Öhh, jo!

De som dör nu är väl främst de ovaccinerade, fast bara sådär tio om dagen.
Osäker uppgift tycker jag, verkar orimligt. Måste kollas.
Citera
2021-09-19, 21:44
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Som sagt.
Frågan var: Innehåller vaccin polyetylenglykol?
Svar:Ja! Oavsett vilken form du pratar om så är vaccinet flytande som du kanske har märkt.
Nej, frågan har aldrig varit om vaccinet innehåller polyetylenglykol (en polymer). Det har KungPungPat visat att det gör i något av de första inläggen.
Frågan var om vaccinet innehöll glykol (en alkohol) vilket det alltså inte gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in