2021-09-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorttea
Sedan får man ta det kvinnor säger med en nypa salt. De hittar på saker hela tiden, hittar på saker medan de pratar för att det ska låta bättre och att de ska framstå som bättre personer i varje situation. Lösningen är att inte svälja allt med hull och hår utan att konfrontera dem när de ljuger.

Det värsta med kvinnolögner är att de ofta själva tror på dem tills man konfronterar dem och säger att de hittar på.

Detta är absolut ingenting man pratar om i västvärlden alls, man tar bara allt de säger som guds ord "and run with it". Vilket är farligt.

Om hennes man är ett psyko som ifrån klar himmel behandlar henne som skit så ska hon givetvis lämna honom. Men i nästan alla fall handlar det om att kvinnan trimmar på mannen i olika avseenden för att väcka reaktioner och när mannen väl brister efter dagar av terror så visar kvinnan sitt pikachu-ansikte och säger för sig själv "han är inte klok!". Sedan när hon berättar detta i efterhand så berättar hon inte att hon terroriserat honom i dagar, det enda hon nämner är hur han brast ifrån klar himmel inne på IKEA.
Jag vet inte vad du snackar om men jag är ingen dålig männsika och jag vet när jag har rätt och fel och inbillar mig inget men berättar sanningen i hopp om att få goda råd.
Citera
2021-09-19, 20:14
Medlem
sortteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tatianathegoodgirl
Jag vet inte vad du snackar om men jag är ingen dålig männsika och jag vet när jag har rätt och fel och inbillar mig inget men berättar sanningen i hopp om att få goda råd.

Jag har inte kallat dig dålig människa. Jag säger bara att ni kvinnor hittar på en hel del och att man inte kan ta precis allt ni säger bokstavligt. Ni har fruktansvärt livlig fantasi och vad som är verkligt är relativt. Att ta precis allt ni säger bokstavligen är farligt därav.
Citera
2021-09-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur brukar tystnaden brytas mellan er?

Du får ju diskutera denna tystnad mellan er när det är bra och att ni alltid måste kunna prata med varandra oavsett vad. Du får förklara att du inte är tankeläsare så du kan inte veta vad han vill. Dessutom är det kontraproduktivt att straffa dig om du inte vet varför!
Har förklarat detta massa gånger innan och har informerat han att jag hatar när han håller på så. Det sårar mig väldigt mycket men jag kan inte tvinga nån att prata med mig. Han vet väl om att det sårar mig och just därför tror jag han använder detta. Jag känner bara att det får mig att ogilla hans karaktär när han inte kan diskutera med mig om allt utan detta tystnad
Citera
2021-09-19, 20:15
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Vadå ska man ignorera varandra för resten av sitt liv eller är det du förslår?

Nej tills du och han har lugnat ner er. Du säger att du vill kommunicera men du säger också att det är likadant varje gång och samma bråk varje gång. Alltså kan ni inte kommunicera, han förstår detta men det gör inte du.

Skall man ha något långvarigt är det faktiskt viktigt att man "bråkar rätt" och lär sig något av sina bråk och inte upprepar småtjafs gång efter gång.
Citera
2021-09-19, 20:16
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Jag kan berätta när och varför jag blir tyst ibland när det ska till att bråkas.
Jag blir tyst när jag inser att min argumentation inte biter och att min åsikt om saken inte är värd något. När diskussionen drar ut på det och bara eskalerar och jag tror att min fru bara vill sätta dig mig.
När jag är tyst så fyller det flera funktioner. En av dem är att jag vet att jag inte kan säga något jag behöver ångra sen. En annan är att jag slipper den akuta situationen.

Jag försöker att undvika detta beteende då jag vet att det är jobbigt för min fru. Men ibland behöver jag göra det för att få kontroll över min ilska.
Citera
2021-09-19, 20:18
Medlem
Citat:
Jag har inte kallat dig dålig människa. Jag säger bara att ni kvinnor hittar på en hel del och att man inte kan ta precis allt ni säger bokstavligt. Ni har fruktansvärt livlig fantasi och vad som är verkligt är relativt. Att ta precis allt ni säger bokstavligen är farligt därav.
Nu diskuterar vi inte KVINNOR i allmänhet men just denna kvinnas situation. Har du svårt att se förbi det eller har du blivit så sårad att du tror alla kvinnor bara ljuger och har inget bättre för sig. Tyvärr är detta mitt liv och vinner inget på att få framstå som en drottning för främlingar. Vill bara förstå hans tankesätt varför han har gjort hobby av tystnaden.
Citera
2021-09-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Jag kan berätta när och varför jag blir tyst ibland när det ska till att bråkas.
Jag blir tyst när jag inser att min argumentation inte biter och att min åsikt om saken inte är värd något. När diskussionen drar ut på det och bara eskalerar och jag tror att min fru bara vill sätta dig mig.
När jag är tyst så fyller det flera funktioner. En av dem är att jag vet att jag inte kan säga något jag behöver ångra sen. En annan är att jag slipper den akuta situationen.

Jag försöker att undvika detta beteende då jag vet att det är jobbigt för min fru. Men ibland behöver jag göra det för att få kontroll över min ilska.
Tack för ett ärligt svar, men för mig händer det hela tiden och det längsta vi har gått utan att prata är en vecka. Vem går en vecka utan att prata med någon man älskar?
Citera
2021-09-19, 20:21
Medlem
sortteas avatar
Citat:
Nu diskuterar vi inte KVINNOR i allmänhet men just denna kvinnas situation. Har du svårt att se förbi det eller har du blivit så sårad att du tror alla kvinnor bara ljuger och har inget bättre för sig. Tyvärr är detta mitt liv och vinner inget på att få framstå som en drottning för främlingar. Vill bara förstå hans tankesätt varför han har gjort hobby av tystnaden.

Jag är bara intresserad av kvinnors psykologi. Jag har ingen beef med kvinnor överlag. Det enda jag är intresserad av är vad som är sant.

Jo, ni kvinnor vinner på att ljuga, även för främlingar. För det är så ni fungerar, bekräftelse av tidigare tankar och idéer. Du vill få bekräftat att du har rätt och din man har fel så du sitter och hittar på så du hamnar i bättre dager och gör mannen till en karaktär som skulle få Tengil att rodna.

Ni kvinnor vill väldigt sällan lösa problem, ni vill bara ha sympati och bekräftelse.
Citera
2021-09-19, 20:24
Medlem
Citat:
Jag är bara intresserad av kvinnors psykologi. Jag har ingen beef med kvinnor överlag. Det enda jag är intresserad av är vad som är sant.

Jo, ni kvinnor vinner på att ljuga, även för främlingar. För det är så ni fungerar, bekräftelse av tidigare tankar och idéer. Du vill få bekräftat att du har rätt och din man har fel så du sitter och hittar på så du hamnar i bättre dager och gör mannen till en karaktär som skulle få Tengil att rodna.

Ni kvinnor vill väldigt sällan lösa problem, ni vill bara ha sympati och bekräftelse.
Om du är intresserad av kvinnors psykologi borde du kanske har öppet sinne och inte massa fördomar. Jag är inte här för empati utan för en lösning så där har du fel måste jag säga.
Citera
2021-09-19, 20:30
Medlem
sortteas avatar
Citat:
Om du är intresserad av kvinnors psykologi borde du kanske har öppet sinne och inte massa fördomar. Jag är inte här för empati utan för en lösning så där har du fel måste jag säga.

Jag har öppet sinne.

Hur kommer det då sig att ni kvinnor aldrig kan ta ansvar för något någonsin? När ni förklarar era problem med män så är det alltid ni som är helt oskyldiga medan mannen ifrån klar himmel blev ett psyko. Inga som helst tecken på innan ni började ligga med mannen tydde på att han var ett psyko utan bara en dag gjorde han en handvändning och började gapa över att maten du gjorde var fel. "Pyttipanna igen?" och börjar veva.

När faktum är att det funnits fullt med varningstecken och ni konstant sitter och petar på björnen för att väcka reaktioner och när reaktioner kommer efter ett långt tag så sitter ni och bli förvånade. En av era paradgrenar är att irritera män för att se hur långt ni kan tänja gränserna innan det brister sedan har mage att bli förvånade när ni konstant maler med er skit.

Och inte nog med det, sedan sitter ni och hittar på ett scenario i ert lilla huvud och förklarar för andra att anledning till varför de brast var inte för att ni konstant terroriserade dem utan det ni säger är att de ifrån klar himmel blev totala psykon.

Ni får för fan lägga ned. Flashback är inte familjeliv eller facebook, du får väl gå dit om du vill ha ryggdunkningar.
Citera
2021-09-19, 20:34
Medlem
Det låter som att du är frustrerad och han/ni har fastnat i dåligt beteendemönster.

Verkar som att han använder bråk och efterföljande tystnad som ett sätt att undanhålla information från dig och kontrollera dig. Du uppmuntrar beteendet genom att bli triggad och distraherad. Du får inga svar och han blir belönad, för han vill inte att du känner till allt han gör.

Mitt tips är att börja med att sära på ekonomin och ha en bestämd summa för barn och gemensamma utgifter varje månad.

Försök att inte bli triggad och låt dig inte bli distraherad av hans påhopp, så fort han inte vill svara. Ge honom så få belöningar som möjligt för beteende som du ogillar. Om du kan, precis som för barn, identifiera och implementera konsekvenser.

Vill du leva med en vuxen karl, som inte har ett hemligt liv vid sidan om, så kan det vara på sin plats att börja fundera på att lämna honom.
Citera
2021-09-19, 20:36
Medlem
Citat:
Jag har öppet sinne.

Hur kommer det då sig att ni kvinnor aldrig kan ta ansvar för något någonsin? När ni förklarar era problem med män så är det alltid ni som är helt oskyldiga medan mannen ifrån klar himmel blev ett psyko. Inga som helst tecken på innan ni började ligga med mannen tydde på att han var ett psyko utan bara en dag gjorde han en handvändning och började gapa över att maten du gjorde var fel. "Pyttipanna igen?" och börjar veva.

När faktum är att det funnits fullt med varningstecken och ni konstant sitter och petar på björnen för att väcka reaktioner och när reaktioner kommer efter ett långt tag så sitter ni och bli förvånade. En av era paradgrenar är att irritera män för att se hur långt ni kan tänja gränserna innan det brister sedan har mage att bli förvånade när ni konstant maler med er skit.

Och inte nog med det, sedan sitter ni och hittar på ett scenario i ert lilla huvud och förklarar för andra att anledning till varför de brast var inte för att ni konstant terroriserade dem utan det ni säger är att de ifrån klar himmel blev totala psykon.

Ni får för fan lägga ned. Flashback är inte familjeliv eller facebook, du får väl gå dit om du vill ha ryggdunkningar.
Jag tar ansvar för mina handlingar och ber alltid om ursäkt. Jag ska inte sitta här och diskutera med dig dina scenarior om andra kvinnor och försvara dem då jag inte känner vem eller vilka du verka ha så mycket hat mot. Om mitt ämne inte passar dig har ingen tvingat dig att skriva här. Du är väldigt trångsynt och lägg ner att ”försöka förstå kvinnors psykologi då du är helt dålig på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in