2021-09-19, 19:23
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Inte hans ansvar, utan att göra mål och allmänt förpesta motståndarnas försvar.

Vänta lite tills Maguire och Varane är samspelta. Då får ni se på fan medans ni återigen drabbas av skador i försvaret.. Åtminstone tills ni möter Everton och Pickford får visa upp sin specialitet.

Ok, kul att du har näsan i vädret efter att åkt på pisk i Schweiz å knappt kommit undan Westham, bara för eran gullegris kommit tillbaka efter att han spenderat hela sin prime i andra klubbar. Ni kanske ska börja utmana och vinna lite innan du får hybris eller räcker det för dig att din nya kärlek får måla så är du nöjd?
Citera
2021-09-19, 19:24
Medlem
Masingas avatar
Jaha, luktar Bottenham igen.
Citera
2021-09-19, 19:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Det var offside innan, ta av skygglapparna!

Ta på läsglasögonen tack.

Jag skrev: "AWB på Soucek var mer foul än någon av Ronaldos tre shouts, och det var inte straff det heller."

Dvs - av de fyra penalty calls som inte blev något, var AWB på Soucek största foulen - men den var inte heller straff, pga offside. Läs mina kommentarer i matchtråden så ser du att jag skrev att det inte var straff. (men det var ingen av Ronaldos försök att få den heller)

Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
De två första lägena kan jag köpa, det tredje är solklar straff enligt mig. Zouma är inte ens nära bollen. Självklart söker han straffarna, det gör alla i dagens fotboll.

Men det spelar ingen roll nu. Skönt med tre poäng och att Ronaldo nätar för tredje matchen i rad.

Problemet med tredje läget (som inte ens kom med på highlights-reelen jag hittade, kanske för att det hände så mycket annat spännande de minuterna) är att Ronaldo faller långt före kontakten med Zouma. Han gör det bra som får Zouma att glidtackla utan att nå bollen och hade han bara trampat på hade han troligen kunnat få den. Men nu la han sig bara ner över Zouma långt före kontakten och hoppades att "tidigare intjänade straffpoäng" skulle ge straffen denna gång.

Vi vet ju alla att straffar inte ackumuleras, ändå är det ofta så att om det varit nära ett par gånger, kan du till sist få domslutet med dig. Inte så idag, och helt korrekt av Atkinson i min bok.

Shaws hands är lite intressant. Jag skulle argumentera att han har handen i naturlig position (svårt att ha den längs kroppen när du gör ett utfall för att blockera inlägg), den är inte över axelhöjd, han hinner inte reagera... men ändå blir det ju straff när han gör sig större.

Straffen horribel dock. United får, som jag trodde i matchtråden, med sig alla 3p trots att spelet inte riktigt motiverar det. Det som avgör för dem är individiuella prestationer i form av Fernandes inlägg + Ronaldos påpasslighet, Lingards (!) skott i krysset, och de Geas räddning på straffen. Tänk vad det här laget kunde åstadkommit med en riktig tränare.
Citera
2021-09-19, 19:32
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ok, kul att du har näsan i vädret efter att åkt på pisk i Schweiz å knappt kommit undan Westham, bara för eran gullegris kommit tillbaka efter att han spenderat hela sin prime i andra klubbar. Ni kanske ska börja utmana och vinna lite innan du får hybris eller räcker det för dig att din nya kärlek får måla så är du nöjd?

Åjah!

Det är bra att jinxa så här tidigt på säsongen!

Tråkigt för er att ni inte är top of league, undra om ni ens får smaka på det iår?

Gullegrisen Fjonaldo, 4 mål på 3 matcher måste väl ses som godkänt? Gjort impact på resten av laget och spelet stundtals ser bättre och och lär bli än bättre. Kalla mig optimistisk för det är jag för första gången på många år. Behövs bara någon vettig dmc istället för Fred.
Senast redigerad av EastClintfood 2021-09-19 kl. 19:36.
Citera
2021-09-19, 19:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Inte hans ansvar, utan att göra mål och allmänt förpesta motståndarnas försvar.

Vänta lite tills Maguire och Varane är samspelta. Då får ni se på fan medans ni återigen drabbas av skador i försvaret.. Åtminstone tills ni möter Everton och Pickford får visa upp sin specialitet.

Vad fan är det där för nivå på inlägg igen? Sitta och hoppas att spelare ska åka på allvarliga skador + håna för att de fått allvarliga skador?

Var glad med 3p till ditt lag istället för att bete dig som en douchebag.

Återkom när ditt lag behövt spela 75% av säsongen med Tuanzebe, Bailly och Phil Jones längst bak vet jag.
Citera
2021-09-19, 19:36
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Åjah!

Det är bra att jinxa så här tidigt på säsongen!

Tråkigt för er att ni inte är top of league, undra om ni ens får smaka på det iår?

Gullegrisen Fjonaldo, 4 mål på 3 matcher måste väl ses som godkänt? Gjort impact i resten av laget och spelet stundtals ser bättre och och lär bli än bättre. Kalla mig är optimistisk för det är jag för första gången på många år. Behövs bara någon vettig dmc istället för Fred.

Först och främst så har vi varit top of the League flera gånger redan iår men det skiter jag fullständigt i,viktigaste är att man är etta i maj, får se hur nöjd du är då, viktigaste för dig är väll att Ronaldo får vinna skytteligan, för mig är det helt ok.
Citera
2021-09-19, 19:39
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vad fan är det där för nivå på inlägg igen? Sitta och hoppas att spelare ska åka på allvarliga skador + håna för att de fått allvarliga skador?

Var glad med 3p till ditt lag istället för att bete dig som en douchebag.

Återkom när ditt lag behövt spela 75% av säsongen med Tuanzebe, Bailly och Phil Jones längst bak vet jag.

Önskar ingen skador, påtalade bara m att ni verkar bestå av glaslirare så det är att vänta.. Vi har våra glaslirare med men det ser bättre ut på den fronten numera.
Citera
2021-09-19, 19:41
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Önskar ingen skador, påtalade bara m att ni verkar bestå av glaslirare så det är att vänta.. Vi har våra glaslirare med men det ser bättre ut på den fronten numera.

Du menar att man är glaslirare när man får pickford flygandes rakt in i knäet som man har som rakt stödjeben med dobbarna i gräset så knäet böjs bakåt?

Har du tänkt igenom saker du skriver ? De flesta skador vi hade var ju pga idiottacklingsr av motståndare.
Citera
2021-09-19, 19:47
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Du menar att man är glaslirare när man får pickford flygandes rakt in i knäet som man har som rakt stödjeben med dobbarna i gräset så knäet böjs bakåt?

Har du tänkt igenom saker du skriver ? De flesta skador vi hade var ju pga idiottacklingsr av motståndare.

Då är ni väl inte så omtyckta?

Angående Elliotts fall, det var otur. Var väl dobbar som fastnade i gräsmattan men pressen kom ändå från tacklingen bakifrån.

Har ni inte insett än att jag retas lite med er liverpoolarna, så att ni får förhöjd blodtryck för stunden? Så som rivaler gör mot varandra
Citera
2021-09-19, 19:57
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Chelsea ser äckligt stabila ut. Man kontrollerar nästan alla sina matcher. Och på olika sätt. Man kan göra det med en man mindre, och ha mindre boll än motståndarna där man tvingas vara lägre. Eller i andra matcher där man kontrollerar genom ett eget bollinnehav där man lugnt och metodiskt styr matcherna. Man har nu en riktig striker och målskytt som är upp på 20 mål. Sen satt man på en drös med outnyttjad potential ifrån förra säsongens värvningar som börjar bli varma i kläderna med en riktig tränare och system bakom sig. Bredd har man likaså med spelare som Kante, Werner, Ziyech, Mendy, Chillwell, Pulisic, James, Odoi som alla är utanför startelvan idag av en eller annan anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Bayern, City, Chelsea och PSG har bättre elvor.

// PoK

Citat:
Nej, nej, nej och nej.

Tom Rio Ferdinand sitter på BT sport och säger att lfcs första elva är bäst, vissa av dessa lag har vissa lagdelar som är bättre men knappast overall. Fortsätt med din fifakarriär
Haha ja lagom hybris. Men inget nytt från denna användare. Liverpool var nästa Man united som lag inte kunde hantera eller hitta lösningar mot (Fergie united) efter halva förra säsongen. Behöver knappast påminna om hur det slutade. Men vänta Rio Ferdinand säger ju att dom har den bästa startelvan. Jo men dåså. Killen med koll. Då kan vi inte ifrågasätta det. Rio påstod också att United skulle vinna finalen mot Villareal enkelt. Behöver väl inte påminna där heller hur det slutade.

Men visst det finns en viss subjektiv syn på vilken elva som är den bästa. Men har svårt och se att du får med dig speciellt många i att Liverpool sitter på den bästa. Inte ens land Liverpool fansen. Men nu är vi vana vid bra värre delusions om sina egna lag här inne så detta är ganska milt i jämförelse.

Vad jag sett är Liverpool topptippat denna säsong också. Vet inte vart folk får annat ifrån. Sen är alla överens om att är det extremt jämnt mellan topp 4. Och konstigt vore väl annars. Det är alltså exakt samma trupp som vann ligan för två år sedan överlägset. Påminner en del om när Conte tog över Chelsea. Han hade då hand om exakt samma lag som hade vunnit för två säsonger sedan. Så mycket sämre blev inte spelarna under den perioden. Att man blev 10a säsongen efter var en tillfällighet, eller hade med annat och göra än att spelarna gått och blivit dåliga. Samma med Liverpool förra, även om dom inte gjorde samma magplask.
Citera
2021-09-19, 20:05
Medlem
Chelsea upp i delad serieledning efter att ha lirat borta mot Arsenal, Liverpool och nu Tottenham på de fem inledande omgångarna.
Citera
2021-09-19, 20:10
Medlem
EastClintfoods avatar
Vore intressant veta vilka som köpt mest (pengar) under de 10 senaste åren. Magkänslan skulle säga Man City, på god andra plats Chelsea. 3e United.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in