Citat:
Ursprungligen postat av
EastClintfood
Det var offside innan, ta av skygglapparna!
Ta på läsglasögonen tack.
Jag skrev: "AWB på Soucek var mer foul än någon av Ronaldos tre shouts, och det var inte straff det heller."
Dvs - av de fyra penalty calls som inte blev något, var AWB på Soucek största foulen - men den var inte heller straff, pga offside. Läs mina kommentarer i matchtråden så ser du att jag skrev att det inte var straff. (men det var ingen av Ronaldos försök att få den heller)
Citat:
Ursprungligen postat av
Valvanto
De två första lägena kan jag köpa, det tredje är solklar straff enligt mig. Zouma är inte ens nära bollen. Självklart söker han straffarna, det gör alla i dagens fotboll.
Men det spelar ingen roll nu. Skönt med tre poäng och att Ronaldo nätar för tredje matchen i rad.
Problemet med tredje läget (som inte ens kom med på highlights-reelen jag hittade, kanske för att det hände så mycket annat spännande de minuterna) är att Ronaldo faller långt före kontakten med Zouma. Han gör det bra som får Zouma att glidtackla utan att nå bollen och hade han bara trampat på hade han troligen kunnat få den. Men nu la han sig bara ner över Zouma långt före kontakten och hoppades att "tidigare intjänade straffpoäng" skulle ge straffen denna gång.
Vi vet ju alla att straffar inte ackumuleras, ändå är det ofta så att om det varit nära ett par gånger, kan du till sist få domslutet med dig. Inte så idag, och helt korrekt av Atkinson i min bok.
Shaws hands är lite intressant. Jag skulle argumentera att han har handen i naturlig position (svårt att ha den längs kroppen när du gör ett utfall för att blockera inlägg), den är inte över axelhöjd, han hinner inte reagera... men ändå blir det ju straff när han gör sig större.
Straffen horribel dock. United får, som jag trodde i matchtråden, med sig alla 3p trots att spelet inte riktigt motiverar det. Det som avgör för dem är individiuella prestationer i form av Fernandes inlägg + Ronaldos påpasslighet, Lingards (!) skott i krysset, och de Geas räddning på straffen. Tänk vad det här laget kunde åstadkommit med en riktig tränare.