2021-09-19, 18:40
Medlem
Den här tråden är helt fascinerande att läsa, om man läser från början kan man se hur saker som antas vara fakta började tidigare i tråden som lösa rykten och antaganden. Man skulle kunna skriva en uppsats i psykologi baserat på hur rykten över tid blir tagna som sanning.

Oavsett vad som framkommer av denna utredning så är det många här som har stämplat sina fötter så hårt på sin kulle att de inte kan tänka sig att mer information kan komma som totalt sönderkastar deras position.

Jag fattar delvis att det är ett viktigt ämne men skulle ni verkligen kunna gå tillbaka till denna tråd om en månad och stå för vad ni skrivit när information har tillkommit som, oavsett vilken sida ni står på, styrker oppositionen av vad ni tror eller rent av VILL vara sant?
Citera
2021-09-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Kollar in den här tråden någon gång per dag. Alltid samma tjat om matteläxor. Är det samma personer som postar dessa meningslösa inlägg, eller är det nytillkomna varje dag?

Jag inte skrivit något om läxor förrän idag.. Så uppenbarligen är det många som tycker att det är något som verkar skumt?

Alla har dessutom inte tid att läsa igenom flera hundra sidor, så man kanske inte sett att det tjatats om det innan.
Citera
2021-09-19, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Om han vet att han bara hjälpt någon med matte så borde det inte vara något att vara tyst om, med tanke på hur kontroversiell och frispråkig han alltid varit utan att fråga partiet innan.. När en sådan person helt plötsligt blir stum får men en konstig vibb.. Som att han kontaktat sina advokater för råd eftersom han faktiskt kan ha gjort något olämpligt.

Nog för att det låter väldigt märkligt bara det att han bara hjälpt en "okänd" flicka med läxan.. Men vi får väl se vad som kommer fram. Jag tror att det kan finnas något bevis, annars vore det korkat av den här flickan.

Kan mycket väl vara så att hon lurat Bali bara för att sätta dit honom. Men vi får se som sagt.
Finns hur många anledningar som helst att avvakta. Att du "får en dålig vibb" ändrar inte på det alls. Att han pratar med advokater är inget märkligt alls. Även om han är helt ren kan det bli ett helvete om han råkar säga fel sak.

Det finns en del saker i den här historien som är misstänksamma, men att han väljer att vara tyst är absolut inte en av dem.
Citera
2021-09-19, 18:43
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Den juridiska biten är inte det intressanta i sammanhanget. Att få ngn dömd för ett "sexualbrott" är väldigt svårt. Ytterst få förövare blir dömda eller ens ställda inför rätta.

Frågan här är hurvida Hanif Bali betett äckligt, svinaktigt eller klandervärt på ett sätt som gör honom omöjlig inom politiken. Vad många tycks missa är att det handlar om en vuxen man och ett barn/ung flicka. Hade det rört sig om en vuxen kvinna vore det en annan sak.

Självklart så kommer Hanifs "fiender" att utnyttja detta men ska nog ställa sig frågan , " vem/vilka tjänat på detta "?

För socialdemokrater och vänsterpartister är väl Hanif snarare en tillgång än ett hot. Han kan användas som ett bra exempel på hur M alltmer börjat likna SD . Alltså inget som lockar väljare från de partierna samtidigt som liberala moderater kan vara svåra att hålla kvar i moderpartiet. Hanif kommer aldrig att bidra till någon Reinfeldt-effekt som 2006.

Däremot lär det finnas åtskilliga inom hans eget parti som skulle gå långt för att fimpa honom. Kanske tom inom partiledningen.

Slås för övrigt över hur forumets skrivbordskrigare lägger sådan energi på att smutskasta en ung flicka. Fy fan vad fega ni är!
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2021-09-19 kl. 18:45.
Citera
2021-09-19, 18:43
Medlem
Rollinghands avatar
Det är väl en lågoddsare att fallet med Hanif Bali tar ungefär samma väg som fallet med Eskil Erlandsson. Åtal, frikännande, överklagande, frikännande och en uppmaning av partiet att lämna platsen i Riksdagen.
Citera
2021-09-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huhmz
Den här tråden är helt fascinerande att läsa, om man läser från början kan man se hur saker som antas vara fakta började tidigare i tråden som lösa rykten och antaganden. Man skulle kunna skriva en uppsats i psykologi baserat på hur rykten över tid blir tagna som sanning.

Oavsett vad som framkommer av denna utredning så är det många här som har stämplat sina fötter så hårt på sin kulle att de inte kan tänka sig att mer information kan komma som totalt sönderkastar deras position.

Jag fattar delvis att det är ett viktigt ämne men skulle ni verkligen kunna gå tillbaka till denna tråd om en månad och stå för vad ni skrivit när information har tillkommit som, oavsett vilken sida ni står på, styrker oppositionen av vad ni tror eller rent av VILL vara sant?

OM det är så att det enda Bali gjort är att hjälpa någon med matteläxan, och ej något olämpligt överhuvudtaget så är det ju förjävligt vad han fått utstå.. Hoppas det finns bevis i detta oavsett vem det gagnar.
Citera
2021-09-19, 18:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Kunde han inte hjälpt tjejen med läxorna på distans. Det var ju coronarestriktioner och sånt. Men Hanif gick och fikade när han nyligen uppmanade folk att stanna hemma kund Kent Ekeroth avslöja
NÄHÄ?!? Gick Hanif och FIKADE? Mitt under rådande Corona-restriktionerna?

That does it, han är skyldig i mina ögon, avgååååååååå!
Citera
2021-09-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Inget svar alltså, ok.

Ett svar var exakt vad du fick. Att det inte passar dig är en annan femma.
Citera
2021-09-19, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Inväntar beslut om rättegång. Blir det INTE ENS rättegång så är det ju helt sjukt att Hanif utsatts för detta.

Dock mycket äckligt om det är sant med läx-hjälp-grejen..

Sveriges riksdag och svenska folket accepterar uppenbarligen att män runt 40 år har sex i alla dess former med 15-17-åriga tjejer, eftersom ingen av dem gör ens den minsta ansträngning för att kriminalisera det.

Och det finns andra mycket äckligare saker än sådana förhållanden, inte minst när det gäller sex. Men så länge de som har sådana förhållanden inte gör sådana äckliga saker så förstår jag inte vad det är som är äckligt med sådana förhållanden.
Förklara gärna.
Citera
2021-09-19, 18:53
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tror ni han går från M till SD? eller kommer han vara kvar i Moderaterna efter skandalen

SD lär inte ta emot honom varför skulle dom det? Hanif lär blir ett bojsänke
Citera
2021-09-19, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Finns hur många anledningar som helst att avvakta. Att du "får en dålig vibb" ändrar inte på det alls. Att han pratar med advokater är inget märkligt alls. Även om han är helt ren kan det bli ett helvete om han råkar säga fel sak.

Det finns en del saker i den här historien som är misstänksamma, men att han väljer att vara tyst är absolut inte en av dem.

Han som är så duktig på att skriva och lägger ut kontroversiella saker hela tiden utan att fråga någon innan.. Helt plötsligt blir tyst. Vad skulle vara fel sak att säga? Att han hört om detta rykte som florerat och att han är helt oskyldig? Att han tycker det är förjävligt att någon försöker sprida falska rykten men att det inte kommer bita på honom.. Han skulle kunna skriva "Om jag skrivit eller gjort något olämpligt mot någon person så uppmanar och välkomnar jag den personen att sprida bevis på detta.. Men något sådant kommer aldrig ske eftersom jag är helt och hållet oskyldig".

"Om någon hittar något olämpligt jag skrivit till en ung tjej så får den personen 500 000 kronor som belöning." Eller något.

Han har ju alltid varit sådär frispråkig och kaxig utan att fråga någon innan, så varför skulle han sluta nu om han är helt hundra att han inte gjort något fel och någon anklagar honom falskt?

Liksom, om någon är oskyldigt anklagad så vill man ju gärna se lite jävlaranamma och att personen är benägen att visa att det är ett jävla skitsnack.. Lite "bra försök att sprida falska rykten för att försöka förstöra min karriär, trodde ni verkligen det när jag absolut inte gjort något olämpligt?". Lite öppenhet och transparent som han ALLTID varit tidigare på twitter och dylikt, istället gick han i princip under jorden. Det är ju misstänksamt med en sådan personlighetsförändring.. Någon är skraj

Han har alltid haft den kaxiga attityden och självförtroendet.. Det är klart man undrar om han blev skraj när han blev helt tyst nu.

Han har alltid satt hårt mot hårt men nu blev han tyst och skraj.. Inte likt honom och konstigt..
Senast redigerad av Anonym555 2021-09-19 kl. 19:06.
Citera
2021-09-19, 18:57
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
SD lär inte ta emot honom varför skulle dom det? Hanif lär blir ett bojsänke

Hypotetiskt resonemang för troligen inte aktuellt, men OM det skulle bli aktuellt är självfallet HB välkommen hos SD, eller KD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in