2021-09-19, 13:41
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
1) Blodproppar är relativt vanliga, med eller utan vaccin. Ca 10% av alla människor får blodproppar någon gång under sin livstid. Det är 1 miljon av dagens svenska befolkning.
2) Risken för blodpropp ökar med åldern. Din vän är nu äldre än vad han någonsin varit förut.
3) Risken för blodpropp som föjd av vaccinering har visat sig vara ca 1 per 100.000., dvs väldigt ovanligt.
4) De som fått blodproppar som följd av vaccinering har fått det inom dagar eller max ett par veckor. Den av vaccinet triggade produktionen av spikprotein pågor en dryg vecka.
5) Din vän fick blodpropp 2 mån efter vaccinering.

Slumpen?
Ja med största sannolikhet.

Eller så är den tidsramen det som erkänns som vaccinskada idag. Viktigt att anmäla, för sammanställning av långtidseffekter.

Interista10: Spikproteinen tror vara skyldiga till blodproppar, och alla vaccinen har det som rapporterad biverkning.
2021-09-19, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Eller så är den tidsramen det som erkänns som vaccinskada idag. Viktigt att anmäla, för sammanställning av långtidseffekter.

Interista10: Spikproteinen tror vara skyldiga till blodproppar, och alla vaccinen har det som rapporterad biverkning.

Även blodsjukdomar finns som biverkning: https://www.jpost.com/health-science/pfizer-covid-19-vaccine-linked-to-rare-blood-disease-israeli-study-671694
2021-09-19, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Även blodsjukdomar finns som biverkning: https://www.jpost.com/health-science/pfizer-covid-19-vaccine-linked-to-rare-blood-disease-israeli-study-671694
OK.
Så de har sett 4 möjliga fall i Israel under en månads tid.
Samtidigt som Israel genomför massvaccinationer. Drygt 15 miljoner vaccinationer hittills. Kanske 2-5 miljoner under denna månad (arikeln är från juni).
Överlevnadsgraden uppges också vara 80%.
Så risken av dö av denna möjliga biverkning är mindre än 1 på miljonen.
Talespersonen för institutet bakom studien säger också att det finns ingen anledning att stoppa fortsatta vaccinationer.
Gäsp...
2021-09-19, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
OK.
Så de har sett 4 möjliga fall i Israel under en månads tid.
Samtidigt som Israel genomför massvaccinationer. Drygt 15 miljoner vaccinationer hittills. Kanske 2-5 miljoner under denna månad (arikeln är från juni).
Överlevnadsgraden uppges också vara 80%.
Så risken av dö av denna möjliga biverkning är mindre än 1 på miljonen.
Talespersonen för institutet bakom studien säger också att det finns ingen anledning att stoppa fortsatta vaccinationer.
Gäsp...

Eftersom du läste artikeln så såg du också att studien var väldigt liten, kan finnas massa fall som inte upptäckts ännu eller där personerna inte förstår de fått sjukdomen av vaccinet.
2021-09-19, 15:04
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Det är ju inte säkert att det är vaccinet men oavsett så var jag medveten om att det finns risker med att ta olika form av mediciner/vaccin etc och valde ta det då jag haft 2 släktingar som farit riktigt illa av kinasjukan. En som överlevde precis och en som har haft hjärndimma i över 6 månader nu. Viruset är på riktigt och är väldigt otrevligt. Varje individ får helt enkelt väga risk mot risk och ta sitt eget beslut.

Jag blev mest besviken av apatin i vården när jag försöker få svar/hjälp och till slut fick en tid på vårdcentralen 2 veckor fram. För fan de kan ju se att jag aldrig söker vård annars vilket borde ge en indikation på att det är kanske något som inte står rätt till.

Ville mest kolla om andra är på forumet hade haft liknande symptom och vad det var i så fall osv.

Det är just den här biten jag försökt framföra med corona men möter titt som tätt motstånd. Det må hända att coronan för många är ganska harmlös men det är inte den biten som är viktig eller särskilt intressant. Grejen med coronan är just osäkerheten kring hur varje individ drabbas och att somliga drabbas hårt av viruset utan att man på förhand kan se det som troligt.

Att många hamnar på IVA är inget som bör viftas bort vilket jag sett det görs ofta här på Flashback då man ser det som ett vanligt förkylningsvirus bland alla andra.
2021-09-19, 15:40
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Vilken statistik då? Fram med siffrorna. Du vet att över 25000 fått långtidscovid?

Du har redan fått bevis av mig tidigare att endast ett fåtal friska barn drabbas av långtidscovid så sluta sprida dina lögner.

Hur ställs den diagnosen? Ett barn som inte vill gå till skolan och nu har är väldigt trött?
2021-09-19, 15:41
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Korrekt, rapporten finns i länken, alla friska under 60år som är oroliga för Covid-19, läs den!

Dina länkar motsäger inte att en massa yngre och barn får långtidscovid.
Citat:
Klart det är vaccinet, finns mängder av rapporter om att vaccinen skadar hjärtat. Vanlig biverkning, så även blodproppar. Några länkar.

Du verkar helt ha missat att det är covid-19 som ger störst risk för blodpropp, att inte fler får det nu är för att man vid IVA-vård eller sjukhusinläggningar vid covid-19 rutinmässigt ger medicin som ska motverka blodproppar.

Så det troligaste är att han med en dos fått covid-19.
2021-09-19, 15:43
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Du har redan fått bevis av mig tidigare att endast ett fåtal friska barn drabbas av långtidscovid så sluta sprida dina lögner.

Hur ställs den diagnosen? Ett barn som inte vill gå till skolan och nu har är väldigt trött?
Hundratals barn är inte ett fåtal, dessutom påstod lögnaren jag citerade att bara riktigt gamla får långtidscovid vilket är helt felaktigt.

Det var väl du som citerade fem månader gamla siffror som dessutom bara var för diagnoser ställda inom offentlig vård. Tala om att sprida lögner
2021-09-19, 15:49
Medlem
-GGs avatar
Angående att vaccinera barn och långtidscovid hos barn, börja lyssna vid ca. 52:40 av länkade video nedan:

https://swebbtv.se/w/8fZPczqPgqt31HfaiHzeeG
2021-09-19, 16:44
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Är nu inne på 1.5 månad av trötthet, muskelsvaghet och lätt att bli andfådd efter spruta 2 av Pfizers vaccin. Börjar mer och mer bli rädd att det eventuellt kan vara hjärtat eftersom allt fler skriver om denna biverkning. Jag har dock inte känt någon smärta/etc över bröstet. Jag har tid nästa vecka på vårdcentral så får väl förhoppningsvis något svar då. Har aldrig varit med om en så ihållande trötthet som är nästan förlamande.

Jag förstår att korrelation inte är kausalitet men det sammanföll med spruta två så sannolikheten ökar att det kan vara en biverkning till vaccinet (behöver dock inte vara det).

Är det fler på detta forum som upplevt dessa biverkningar? Hur blev ni bemötta när ni sökte vård för eventuella biverkningar? Jag har inte haft med vården att göra sedan barnsben och blev bemött som om jag vore en jävla idiot typ som störde deras kaffepaus. Vården är kanske så i övrigt?

Min vårdcentral rekommenderade att jag skulle träna och ville boka tid till rehab, några dagar senare hamnade jag på akuten och jag skulle ha dött om jag lydde deras råd (vilket jag lärt mig att inte göra längre vid det här laget). Misstänker du att det är hjärtmuskelinflammation (som jag fick) måste du få EKG (vilket kan vara normalt) samt en speciellt typ av blodprov som visar på hjärtskadeindikator.

Hur mår du i övrigt? Känner du tryck över bröstet så att det ibland känns som att du har svårt att andas?
2021-09-19, 17:13
Medlem
https://link.springer.com/article/10.1007/s00415-021-10780-7
While autoimmune sequelae have been anecdotally reported after COVID-19 vaccination, including thrombotic thrombocytopenia , myelitis, new onset MS, MS relapse, and pericarditis/myocarditis. Here we report clinical and MRI features of seven individuals who received the Moderna (n = 3) or Pfizer (n = 4) SARS-CoV-2 mRNA vaccines. Within one to 21 days of either the first (n = 2) or second (n = 5) vaccine dose, these patients developed neurologic symptoms and MRI findings consistent with active CNS demyelination of the optic nerve, brain, and/or spinal cord. Symptoms included visual loss, dysmetria, gait instability, paresthesias, sphincter disturbance, and limb weakness. Our observations suggest that, in some individuals, COVID-19 vaccination may carry a risk of CNS demyelination.
2021-09-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Min vårdcentral rekommenderade att jag skulle träna och ville boka tid till rehab, några dagar senare hamnade jag på akuten och jag skulle ha dött om jag lydde deras råd (vilket jag lärt mig att inte göra längre vid det här laget). Misstänker du att det är hjärtmuskelinflammation (som jag fick) måste du få EKG (vilket kan vara normalt) samt en speciellt typ av blodprov som visar på hjärtskadeindikator.

Hur mår du i övrigt? Känner du tryck över bröstet så att det ibland känns som att du har svårt att andas?

Tack för svar. Fick du dessa besvär efter vaccin eller vid ett annat tillfälle?

Nej har inte känt något tryck över bröstet faktiskt, är mest bara trött/svag blir lätt andfådd och gäspar som fan.

Har förstått genom att prata med bekanta att det kan vara rena lotteriet när det gäller vårdcentral vilket jag delvis förstod vid första kontakt där de frågade vad jag ville att de skulle göra åt mina problem. När jag svarade undersöka vad fan de beror på så klart och eventuellt hitta en lösning så blev sjuksköterskan nästan sur.

Kommer uppdatera i tråden vad vården kommer fram till osv ifall andra kommer in med liknande besvär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in