2021-09-18, 22:45
Medlem
liten.igelkotts avatar
Har bara fått ett en spruta ännu. Kännde inget när jag fick den och var bara lite trött typ 12 efter sprutan. Inget att gnälla över direkt.
2021-09-18, 23:09
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Hur man än vrider och vänder på det här så får jag ändå fram att vaccinen är inte tillräckligt testade och det har förekommit tveksamma metoder för att kringgå ett godkännande av dessa covid vaccin. Det saknas helt enkelt långsiktiga resultat av vaccinen pga av tiden helt enkelt. Det verkar också som att biverkningar negligeras i många studier och även patienter negligeras.

Tittat man på statistik är det främst multisjuka över 85 år som avlidit i Sverige. Yngre friska under 55 år har varken avlidit eller fått långtidscovid. Det finns några enskilda fall men var de verkligen friska tror inte det. Se statistik på FHM och socialstyrelsen man blir förvånad verkligen.

Försöker vara objektiv men vaccinering av barn och yngre är ett vansinne där risk och nytta offras i syfte att stoppa en smittspridning totalt men inte ens det är en sanning eftersom vaccinen kan i praktiken göra att folk blir mer oförsiktiga och i sig sprida mer smitta totalt.

Att vaccinera barn är fel och kanske även olagligt eftersom det inte främst är för deras eget bästa och hälsa.
Du försöker inte alls vara objektiv, det du påstår är rena lögner och inte alls någon statistik från FHM.

Alla åldrar ner till hundratals skolbarn har fått långtidscovid.
2021-09-19, 00:44
Medlem
Stötte nyligen på en grannskapet som berättade att han tagit modernas och inte långt efter fick genomgå en stor hjärtoperation och nu är sjukskriven och kommer vara länge. Fullt frisk ung man 20+ Har inga mer detaljer om exakt vad som skedde då vi hade bråttom men ska försöka ta reda på mer.
Senast redigerad av granskottet80 2021-09-19 kl. 00:49.
2021-09-19, 07:05
Medlem
Är nu inne på 1.5 månad av trötthet, muskelsvaghet och lätt att bli andfådd efter spruta 2 av Pfizers vaccin. Börjar mer och mer bli rädd att det eventuellt kan vara hjärtat eftersom allt fler skriver om denna biverkning. Jag har dock inte känt någon smärta/etc över bröstet. Jag har tid nästa vecka på vårdcentral så får väl förhoppningsvis något svar då. Har aldrig varit med om en så ihållande trötthet som är nästan förlamande.

Jag förstår att korrelation inte är kausalitet men det sammanföll med spruta två så sannolikheten ökar att det kan vara en biverkning till vaccinet (behöver dock inte vara det).

Är det fler på detta forum som upplevt dessa biverkningar? Hur blev ni bemötta när ni sökte vård för eventuella biverkningar? Jag har inte haft med vården att göra sedan barnsben och blev bemött som om jag vore en jävla idiot typ som störde deras kaffepaus. Vården är kanske så i övrigt?
2021-09-19, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Du försöker inte alls vara objektiv, det du påstår är rena lögner och inte alls någon statistik från FHM.

Alla åldrar ner till hundratals skolbarn har fått långtidscovid.
Inte alls lögn om statistiken är korrekt. Långtidscovid drabbar ett fåtal yngre och friska.
2021-09-19, 07:33
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Är nu inne på 1.5 månad av trötthet, muskelsvaghet och lätt att bli andfådd efter spruta 2 av Pfizers vaccin. Börjar mer och mer bli rädd att det eventuellt kan vara hjärtat eftersom allt fler skriver om denna biverkning. Jag har dock inte känt någon smärta/etc över bröstet. Jag har tid nästa vecka på vårdcentral så får väl förhoppningsvis något svar då. Har aldrig varit med om en så ihållande trötthet som är nästan förlamande.

Jag förstår att korrelation inte är kausalitet men det sammanföll med spruta två så sannolikheten ökar att det kan vara en biverkning till vaccinet (behöver dock inte vara det).

Är det fler på detta forum som upplevt dessa biverkningar? Hur blev ni bemötta när ni sökte vård för eventuella biverkningar? Jag har inte haft med vården att göra sedan barnsben och blev bemött som om jag vore en jävla idiot typ som störde deras kaffepaus. Vården är kanske så i övrigt?

Låter riktigt tragiskt men också i linje med vad vi sett från många andra. Jag tvivlar du kommer få ett svar av vården då inte ens läkare och forskare som varnat för vaccinerna vet riktigt hur de kan bota många av symptomen. Du borde ta ett s.k "d-dimer" test och fastställa att det är de s.k blodpropparna som satt sig på ditt hjärta.

Hoppas många läser ditt inlägg innan de tar giftet för MSM kommer aldrig berätta om det.
2021-09-19, 07:54
Medlem
Man hör ganska sällan statistiken som finns att läsa på FHM o socialstyrelsen nämligen att de som avlidit är över 83 år och multisjuka och att de allra flesta av dessa hittills 15 000 avlidna är över 70 år.

300-400 avlidna är under 55 år dessutom multisjuka

långtidscovid drabbar alla grupper men yngre och friska drabbas knappt

Varför är det då motiverat att massvaccinera yngre o friska när vaccinen saknar evidens ?

risk vs nytta håller inte i den yngre åldersgruppen enbart i den äldre och sjuka gruppen
2021-09-19, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Låter riktigt tragiskt men också i linje med vad vi sett från många andra. Jag tvivlar du kommer få ett svar av vården då inte ens läkare och forskare som varnat för vaccinerna vet riktigt hur de kan bota många av symptomen. Du borde ta ett s.k "d-dimer" test och fastställa att det är de s.k blodpropparna som satt sig på ditt hjärta.

Hoppas många läser ditt inlägg innan de tar giftet för MSM kommer aldrig berätta om det.

Det är ju inte säkert att det är vaccinet men oavsett så var jag medveten om att det finns risker med att ta olika form av mediciner/vaccin etc och valde ta det då jag haft 2 släktingar som farit riktigt illa av kinasjukan. En som överlevde precis och en som har haft hjärndimma i över 6 månader nu. Viruset är på riktigt och är väldigt otrevligt. Varje individ får helt enkelt väga risk mot risk och ta sitt eget beslut.

Jag blev mest besviken av apatin i vården när jag försöker få svar/hjälp och till slut fick en tid på vårdcentralen 2 veckor fram. För fan de kan ju se att jag aldrig söker vård annars vilket borde ge en indikation på att det är kanske något som inte står rätt till.

Ville mest kolla om andra är på forumet hade haft liknande symptom och vad det var i så fall osv.
2021-09-19, 08:32
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Det är ju inte säkert att det är vaccinet men oavsett så var jag medveten om att det finns risker med att ta olika form av mediciner/vaccin etc och valde ta det då jag haft 2 släktingar som farit riktigt illa av kinasjukan. En som överlevde precis och en som har haft hjärndimma i över 6 månader nu. Viruset är på riktigt och är väldigt otrevligt. Varje individ får helt enkelt väga risk mot risk och ta sitt eget beslut.

Jag blev mest besviken av apatin i vården när jag försöker få svar/hjälp och till slut fick en tid på vårdcentralen 2 veckor fram. För fan de kan ju se att jag aldrig söker vård annars vilket borde ge en indikation på att det är kanske något som inte står rätt till.

Ville mest kolla om andra är på forumet hade haft liknande symptom och vad det var i så fall osv.

Vi vet båda två att du mår som du mår p.g.a vaccinet. Svälj egot och erkänn för dig själv att du, likt många andra, blev lurade. Sen ställer jag mig ytterst tveksam till historien om dina bekanta, jag säger inte att de inte blev sjuka men vi vet att myndigheter godtyckligt stämplade alla med symptom av Covid 19 (samma symptom som vid en förkylning och influensa) för att få upp siffrorna i syfte att kunna skrämma folk till att ta vacciner. (Och de lyckades, bevisligen.)

Det är trots allt ditt eget ansvar att din hälsa och ditt liv är din högsta prio. Du har varit på Flashback sedan minst 2011 så jag finner det högst osannolikt att du missat den heta debatten och all information som getts det senaste året rörande dessa vacciner.

Hade jag vart du hade jag krävt svar, marscherat in och slått näven i bordet och sagt att du litade på dem och nu mår du skit. Du har betalat skatt i hela ditt liv och har rätt till hjälp.
2021-09-19, 08:49
Medlem
-GGs avatar
Citat:

Det är väl klart att du mår som du gör på grund av vaccinet.

Med det sagt hoppas jag verkligen att du blir så frisk igen som du kan bli. Vården kommer inte att vara mycket till hjälp, den är tyvärr en medspelare i detta och inte med människors bästa för ögonen. Men visst kan du hitta ett guldkorn till läkare som lyssnar och inte ser en stolthet i att förneka allting som har med vaccinets baksida att göra.
Du borde främst söka på info. om hur du avgiftar dig från vaccinet.
Senast redigerad av -GG 2021-09-19 kl. 08:58.
2021-09-19, 08:50
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Inte alls lögn om statistiken är korrekt. Långtidscovid drabbar ett fåtal yngre och friska.
Vilken statistik då? Fram med siffrorna. Du vet att över 25000 fått långtidscovid?
2021-09-19, 09:03
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Nästan 3 månader sedan dos två, inga biverkningar alls vad jag har märkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in