2021-09-19, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Det viktigaste är nog dieselavgaser.
högt intag av acetylsalicylsyra skall hämma canser. treo , å liknande.
Citera
2021-09-19, 16:26
Medlem
Kärnkraftverk och uraniumgruvor.
Citera
2021-09-19, 16:30
Medlem
Mjölkprodukter, finns studier på samband med prostatacanser.
Citera
2021-09-19, 16:31
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Undviker staden med dieselavgaser, sköljmedel, kemikalier i hemmet, solen när den är stark, för hårt stekt mat, det mesta med canser är ärftligt, flyga är ingen höjdare heller.
Vad är det farliga med att sitta i ett flygplan? Kommer avgaserna in till passagerarsäten?
Citera
2021-09-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Vad är det farliga med att sitta i ett flygplan? Kommer avgaserna in till passageresäten?
Mycket mycket högre strålning naturligt på den höjden.
Citera
2021-09-19, 16:35
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Mycket mycket högre strålning naturligt på den höjden.
Det visste jag inte. Tack!

Mycket snack i media om att inte flyga pga utsläppen, men inte alls om strålningen.
Citera
2021-09-19, 16:38
Medlem
Citat:
Det visste jag inte. Tack!

Mycket snack i media om att inte flyga pga utsläppen, men inte alls om strålningen.
Jo flyga är ju svenskens största utsläpp. strålningen kan du läsa om på nätet. vissa flygvärdinnor får begränsad arbetstid.
Citera
2021-09-19, 16:52
Medlem
anomaligns avatar
Några saker jag på rak arm kan komma på: Alkohol, solstrålning, livsmedelstillsatser som konstgjorda aromämnen och färgämnen, konserveringsmedel, sötningsmedel etc., impregnerade klädesplagg, föremål av plast som innehåller mjukgörande ämnen.

Jag tillämpar något av en försiktighetsprincip i mångt och mycket i min roll som konsument, eftersom marknaden är ett jävla minfält, fullt av skitprodukter som är mer eller mindre hälsovådliga.
Citera
2021-09-19, 16:57
Medlem
Citat:
Hej!

Finns det något du undviker att göra under din vardag för att eventuellt minska risken att få cancer?

T.ex. att du inte röker, inte solar på solarium, minskat med skräpmat osv?

Min pappa gick bort härom dagen i bukspottkörtelcancer (blev 60 år gammal) och har varken rökt, druckit alkohol eller ätit skräpmat under dem sista 20-åren han levde. En bra fysik och långt ifrån överviktig

Han blev ett levande exempel på att hur nyttigt man än lever så finns cancern alltid runt hörnet.

Frågan är om det verkligen är värt att inte unna sig i vardagen i tron om att man ska komma undan cancern?

Men visst spelar det roll, men att det handlar om sannolikheter.

min far växte upp i ett radonhus och nu har han haft fyra olika sorters cancer med denna siste som kommer att ta honom. Faster, farmor och farfar dog alla i cancer. Olika sorter alltihopa.

jag försöker att färska grönsaker och frukt dagligen för en dos antioxidanter. Annars inte, jag äter mycket grillat och stekt kött, korv osv... det är ju inte bra egentligen men...
Citera
2021-09-19, 17:10
Medlem
Skulle tro den största anledningen till cancer förutom gener då, i sverige är övervikt å luften..
Citera
2021-09-19, 17:11
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Skulle tro den största anledningen till cancer förutom gener då, i sverige är övervikt å luften..
Du tror inte att stress är med på listan också?
Känns som genomsnittet går igenom mycket stress i vardagen.
Citera
2021-09-19, 17:12
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Undviker att sola.

Likblek som följd :/
Samma här. Sedan röker jag brass, är övertygad om att den örten gör under för kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in