2021-09-17, 19:44
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Javisst, och samtidigt så sitter hon och beklagar sig över att kvinnor ''tvingas'' på kvinnoideal som är ohälsosamma. Jag bryr mig inte särskilt mycket om att hon vände sig till smink, däremot så sitter folk här och låtsas som att det är män som tvingar kvinnor till något. Ändå har du svart på vitt att det inte handlar om kön i sig, utan om vinst. Bianca skiter i dig, hon vill tjäna pengar. Det gör man genom att låtsas bry sig om personer så att de tyr sig till dig sedan så ger du små råd om tips. Om män tvingar kvinnor att sminka sig så tvingar Bianca till det exakt lika mycket. Hon är dessutom en 'enabler' som inte bara vill att du ska sminka dig, utan också utnyttjar dig för det.

Som sagt - stå i alla fall upp för dina åsikter. Det hade varit trevligt.

"Männen är ägget, branschen är hönan". Nej du. Det är inte män som tvingar kvinnor att sminka sig. Det är inte män som tvingar kvinnor att jobba inom förskola, skola och vårdyrken. Det finns förklaringar om man vill veta.

Och ja, den personen verkar ju tappad. Men det är ju inte första gången man ramlar på en sådan på flashback.
Till syvende och sist så är det män som dominerar den här världen, även inom mode- och skönhetsindustrin. Reklam som riktar sig till kvinnor är skapad av män. Bianca är bara en liten del av den här världen.
Senast redigerad av enfindam 2021-09-17 kl. 19:50.
Citera
2021-09-18, 09:27
Medlem
Stämmer det att hon gillar ABDL? Tydligen något ex som läckt detta?
Citera
2021-09-18, 09:49
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filthyanimal
Skulle inte förvåna mig. Stackars Philippe...
Citera
2021-09-18, 14:45
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filthyanimal
ABDL, det var något nytt och var tvungen att googla det (adult baby diaper lover). Tror inte att Bianca tänder på att gå omkring som en bebis hemma med blöjor. Det är något som du eller någon annan har hittat på, så kom upp med en källa på det tack.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=abdl
Citera
2021-09-18, 19:34
Medlem
Rimberts avatar
Min vän på ICA säger att Bianca ofta kommer in och köper en stock lös Grovsnus. Kanske inte mycket till skvaller, men det hade man inte riktigt väntat sig, att hon var en sådan snusare...
Citera
2021-09-18, 20:30
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Min vän på ICA säger att Bianca ofta kommer in och köper en stock lös Grovsnus. Kanske inte mycket till skvaller, men det hade man inte riktigt väntat sig, att hon var en sådan snusare...

Hur dum får man vara om man inte fattar att det är till Filippe hon handlar åt då.
Citera
2021-09-18, 20:33
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Hur dum får man vara om man inte fattar att det är till Filippe hon handlar åt då.
Jag är inte så insatt, men vem tusan är storsnusaren Filippe?
Är det hennes nye pojkvän?
Hon har tidigare uttryckt att snusande män är det äckligaste hon vet.
Men det kanske beror på person...
Senast redigerad av Rimbert 2021-09-18 kl. 20:43.
Citera
2021-09-18, 23:56
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Jag är inte så insatt, men vem tusan är storsnusaren Filippe?
Är det hennes nye pojkvän?
Hon har tidigare uttryckt att snusande män är det äckligaste hon vet.
Men det kanske beror på person...
Hon och Phillipe har varit ett par av och på i flera år.
Citera
2021-09-18, 23:58
Medlem
Citat:
pojkvän?

Killen som det tagit slut med 7 gånger.
Citera
2021-09-19, 08:42
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Jag har aldrig sett en antydan till snusande i de avsnitt som Philippe har medverkat i. Det där är ett dåligt skämt.
Citera
2021-09-19, 12:16
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag har aldrig sett en antydan till snusande i de avsnitt som Philippe har medverkat i. Det där är ett dåligt skämt.
Ja, det var nog ett dåligt skämt som levererades mig. Det inser jag nu. Men å andra sidan är väl hela Wahlgren/Ingrossosfären något av ett dåligt skämt.

Annars är det väl alltid mer ekonomiskt att köpa snus stockvis, man kan tjäna många kronor på det jämfört att köpa dosor styckevis.
Men detta är kanske lite OT.
Senast redigerad av Rimbert 2021-09-19 kl. 12:26.
Citera
2021-09-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
& kvinnor bestämmer inte mansidealen?

Det enda en tjej måste göra är att se söt ut.

Det en man måste göra är att tjäna mycket pengar, se bra ut, förstå attraktion och vara manlig.

Svenska kvinnor i offerrollen alltså ser er som offer när det värsta ni varit med om var när en crush inte svarade på Tinder eller att ni inte fått 100K följer på instagram.

Skaffa lite verklig livserfarenhet istället och sluta grina.

Bianca föddes med en silversked och har själv bekräftat det.
Det är väl inte så svårt att förstå eller hur?

En familj som enbart tjänat pengar på mediala sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in