Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Har jag nervärderat kvinnliga läkares förmågor? Kan du länka till ett enda inlägg där jag gör det .
Det trista med personer som du är att ni älskar att klistra på åsikter på andra. I stället för att argumentera så skriver du bara ett inlägg som baserar på fördomar du bisitter.
Att det i UK och USA är 170 000 kvinnor som har fått rubbingar eller problem med menstruationen är ganska uppseende veckande. Speciellt när man inte brytt sig ett skit om det fören nu. Nu ges det pengar och ska ses över. Hade 170 000 män i dessa två länder upplevt en biverkning så hade man säkerligen tittat på det för länge sedan.
Jag länkade till en artikel som tar upp detta problem. Så det är ju inget som bara jag hittar på. Eller menar du att man brytt sig om detta långt tidigare?
Trist att du tänker så.
Jag skriver det igen.
Idag finns det många framstående kvinliga läkare och forskare som säkert
inte tänker
"är det bara biverkningar som kvinnor har så är väl det inte så intressant eller viktigt".
Det är väl fullständigt självklart att dessa framstående läkare och forskare har förmågan att intressera dig för andra kvinnors symtom, så ja, om man inte tror att någon bryr sig om deras problem så nervärderar man de kvinliga läkarnas och forskarnas förmåga.
Så varför nervärdera dessa framstående kvinnors förmåga att ta kvinnors symtom på allvar genom att påstå att
"är det bara biverkningar som kvinnor har så är väl det inte så intressant eller viktigt".
För hundra år sedan hade ditt uttalande om oitresse för kvinnors sjukdomar varir relevant och kanske för 50 år sedan också, men nu är det 2021, inte 1921.