2021-09-19, 09:40
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är synd om dig som inte förstår att allt som "vänstermedia" hänvisar till är offentliga handlingar och att man bör undvika Steve Bannon och hans gelikar om du vill ha fakta i målet.

Absolut, precis som SVT och FHM i Sverige, right?

Det märks att denna tråd är överfylld med faktaresistenta vänstertroll numera.

Tyvärr.
Citera
2021-09-19, 09:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Jubelidiot.
Länken gick till Malones fru, som sitter med original-dokumentationen.
Du förstår inte det problematiska med det. Ja, det är verkligen synd om er.

Lyssna nu: Malone gjorde en viktig upptäckt men han har inte deltagit i arbetet med att ta fram mRNA-plattformen och har således inte de insikter som behövs för att göra de uttalanden han kommer med.

Han är en bitter människa omgiven av foliehattar som Steve Bannon.

Det finns ett flertal oberoende källor till detta som är baserade på offentliga uppgifter där ute.

Men vi ska alltså lita på hans fru.
Citera
2021-09-19, 09:42
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Haha ja inkubationstiden stämmer dåligt. Jag vart smittad av min 3 årige son som jag vabbade för. Dagis hade alla 140barn och fröknarna som jobbar där hemma sjuka i covid. Fanns inte ens personal alltså. Dagen efter kände jag mig hängig sen dagen efter de bröt helvetet lös för mig.

Aldrig varit så sjuk. 39 grader feber i 3 veckor paracetamol eller acetalicalsyra tog inte ner febern alls. Ryggont kunde inte ligga på ryggen i flera dagar. Hemsk hosta omöjligt att sova. Diarré. Ingen aptit. Smak och lukt helt borta. Extrem trötthet. Kände inte ens smak av tandkräm. Hostade alltså var 5e minut i 3 veckor. Fick yrselattack varje gång. Ta sig till toaletten var en stor utmaning. Hemma 2 månader från jobbet totalt. Var och fick sjukintyg för långtids covid. Men idag är helt återställd förutom smak och lukt. Som kommer och går. Min historia . Tog jag vaccinet sen.? Nej!
Jag var sjuk i 23 dagar. Inte jättesjuk men visst var jag dålig med en kamin i bröstet.
Feber hade jag mest emot slutet. Ena dagen var jag bra för att nästa ha feber. Höll på så några dagar.
Jag är inte heller vaccinerad. Jag avvaktar tills vi vet mer.
Citera
2021-09-19, 09:42
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det är inte en konspiration att vänstermedia sprider falska sanningar och rykten, samtidigt som de censurerar all form av kritik mot globalismdårskapet.

Du har en 4,5 timme lång hearing här med ägarna av Facebook, Twitter och Youtube, där de skämmer ut sig själva med att inte kunna motivera varför de raderar information som går emot deras vänsteragenda.

https://www.youtube.com/watch?v=9nwnYPcIano

Det blir inte mer sant för att du är antagligen extremt hjärntvättad att tro att Malone är bitter. Det måste just vara en slump att han blir attackerad av kommunistmedia samtidigt som han kritiserar vaccinet?

Antagligen.
Det är lätt att kolla hur det ligger till.
Läs vad som skrevs innan Robert W Malone kritiserade covidvaccinen.
Inte heller före corona/covid ansågs Robert W Malone ha uppfunnit något mRNA-vaccin.
Citera
2021-09-19, 09:43
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vart tog din konspirationsteoretiska sida vägen?

Det kan möjligen inte vara så att frun vill stötta sin make?

En vetenskaplig artikel har Robert W Malone puplicerat och den handöar inte om själva mRNA-tekniken, utan hur man kan få den att fungera.

Nästa gång kanske du kan klicka på länkarna som har postats istället för att driva din egna lilla agenda.

Citat:
This resulted in his seminal paper: Cationic liposome-mediated RNA transfection RW Malone, PL Felgner, IM Verma. Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) 86 (16), 6077-6081

His filed patent and disclosures from the Salk included in-vivo RNA transfection and also methods for mRNA stabilization - now being claimed as invented by others. These are available for review.

His research was continued at Vical in 1989, where the first in-vivo mammalian rat experiments were designed by him. The mRNA, constructs, reagents were developed at the Salk institute and at Vical by Dr. Malone, this included dosing amounts for the in-vivo experiments. RNA and DNA were sent to Dr. Jon Wolff via Fedex. Dr.Wolff at the University of Wisconsin injected mice and rats. The initial patent disclosures for RNA and DNA vaccination were written by Dr. Malone in 1988-1989. Dr. Malone was also an inventor of DNA vaccines in 1988 and 1989.
Citera
2021-09-19, 09:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Annars är det du som inte ens har läst vad som har postats till dig.

Jag tror mer på officiell documentation medan du lägger all din tro på CNN
Nu klipper du t.o.m. in han och hans fru vad de skriver trots att jag har visat att det finns fler källor som säger att både hans fru och han själv far med osanning. Det är liksom de uppgifterna de avfärdar. Om du ska komma med något får du alltså presentera något nytt.

Citera
2021-09-19, 09:44
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Det är lätt att kolla hur det ligger till.
Läs vad som skrevs innan Robert W Malone kritiserade covidvaccinen.
Inte heller före corona/covid ansågs Robert W Malone ha uppfunnit något mRNA-vaccin.

Du har redan fått svar ovan. Att du påstår det är inte samma sak som att du lägger fram argument med stöd. Att du tycker Malones fru stöttar honom är inte ett argument överhuvudtaget mer än din personliga anekdot.
Citera
2021-09-19, 09:46
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Jubelidiot.
Länken gick till Malones fru, som sitter med original-dokumentationen.

Citat:
Du förstår inte det problematiska med det. Ja, det är verkligen synd om er.

Lyssna nu: Malone gjorde en viktig upptäckt men han har inte deltagit i arbetet med att ta fram mRNA-plattformen och har således inte de insikter som behövs för att göra de uttalanden han kommer med.

Han är en bitter människa omgiven av foliehattar som Steve Bannon.

Det finns ett flertal oberoende källor till detta som är baserade på offentliga uppgifter där ute.

Men vi ska alltså lita på hans fru.
Att lita på Robert W Malone:s fru är väl ungefär samma sak som att lita på MSM.
Citera
2021-09-19, 09:46
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Nu klipper du t.o.m. in han och hans fru vad de skriver trots att jag har visat att det finns fler källor som säger att både hans fru och han själv far med osanning. Det är liksom de uppgifterna de avfärdar. Om du ska komma med något får du alltså presentera något nytt.

Att du tycker de ljuger är inte samma sak som att de ljuger, eftersom det enda du har kommit med motbevis är länkar till CNN och fact check som baserar sina uttalanden på vad CNN säger.

Som sagt, det är inte vårat problem att du är kunskapresistent.

Men du får en chans att publicera ett vetenskapligt underlag som motbevisar tesen.

Alltså, inget som du har googlat fram och hittat på vänstermedier som CNN.
Citera
2021-09-19, 09:49
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Att lita på Robert W Malone:s fru är väl ungefär samma sak som att lita på MSM.

Jag har sagt att du får lägga av med att föra oärlig argumentationsfel.

Här, jag ska hjälpa dig.

Citat:
Försummande av undantag
Exempel:

Nästan alla fåglar kan flyga.
Pingviner är fåglar.
Alltså kan pingviner flyga

https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel
Citera
2021-09-19, 09:52
Medlem
Det känns bra att vara ovaccinerad. Man kan ju alltid vaccinera sig senare när det finns bättre vaccin, om det visar sig nödvändigt. Tack alla ni som testar vaccinen åt mig, hoppas allt går väl för er.

Citat:
The way your body destroys viral infections depends on an initial antibody response (normally produced via B-cells) "tagging" the virus as foreign so that killer white blood cells (T-cells/macrophages) from your immune system will recognize the antibody tags, kill virus-infected cells, absorb the viral particles, and destroy them.

However, if the initial antibody "tags" are improperly formed it is possible that the immune cells will absorb the viral agent but be unable to destroy it (it's a complex sequential process that requires numerous receptors to access the antibody "tags").

So, for example, if you have received an experimental gene therapy that produces inferior antibodies rather than the normal ones unvaccinated people's B-cells produce, this is what can happen if you are exposed to even a slight variant of the initial virus you were "vaccinated" against.

This is very, very bad because it means that the initial viral load you were infected with, however small, is now shielded within your own white blood cells. The virus will replicate freely. Your infected immune cells will circulate throughout your body. Eventually, the intracellular viral load will overwhelm the immune cells and cause them to rupture. And then you very rapidly go from relatively normal to critically ill and septic because this is happening on a massive scale, with a much larger viral load than you were initially exposed to suddenly overwhelming your defenses as the immune cells die, resulting in multiple organ systems shutting down at once. Survival rates from multi-system organ failure are dismal.

This is why mRNA "vaccines" (gene therapy) were never approved prior to 2020. The animal studies kept showing this lethal effect.

It's called "antibody-dependent enhancement". We're going to be hearing about it a lot.
Citera
2021-09-19, 09:55
Medlem
AnnaDeas avatar
Det märks vilken nivå av debatt det är på denna sida nu.

Man försöker diskreditera Malone med att påstå att han inte var den som uppfann mRNA-vaccinet. Dock så frångår det inte att han var en viktig del med att arbeta fram det, oavsett, om han var den första eller inte.

Då ser vi hur extremt defensiva folk blir i denna tråd eftersom han kritiserade deras vaccin, som man inte får kritisera överhuvudtaget, så därför försöker man skjuta ner han helt och hållit.

Denna form av ignorans har vi redan upplevt i Sverige genom hur svensk MSM gjorde allt i sin makt att tysta all form av kritik mot Tegnell under hela år 2020.

Men vi har redan facit i hand hur Tegnell har haft fel om precis alla sina utsagda prognoser, och han har skrattretande fortfarande fel även fast vi börjar gå in i år 2022.

Det är nästan löjligt, och vi är ganska många som har insett att detta är en samhällsfara då dessa personer försöker styra narrativet med vinklade osanningar och lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in