2021-09-19, 09:17
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Så vaccinet är enbart riktat åt vänstern eller vad är din poäng egentligen? Jag är själv kristdemokrat och fullt vaccinerad, som sjökapten har jag inget val. Personligen tycker jag förvisso att alla vuxna ska vaccineras, alltså friska 30+ men att börja vaccinera friska barn 12+ är fullständigt vansinne. Som ung ska kroppen utsättas för alla jävla smittor och därav bygga upp naturlig immunitet. Den irrationella skräcken kring Covid kommer oomkullrunkeligt att resultera i att barn drabbas av antibiotikaresistens såsom i Italien.

Min poäng var att alla dessa fact check sidor drivs av vänsteraktivister, och Malone kritiserade vaccinet så han har varit under attack, likt som med Trump till exempel.

Min åsikt av vaccinet är att alla inom riskgrupper och äldre ska vaccineras.

Allt annat är bara dårskap med den information vi har just nu angående vaccinet.
Citera
2021-09-19, 09:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det har vi gjort åt dig, men du klarar inte av att ta in information som går emot din världsbild.

Det är tyvärr inte vårat problem. Att du och övriga provaccers försöker och fortsätter med lögner som stödjer erat narrativ är inte samma sak som att förmedla en sann bild.
Nej, du förstår inte att Malone är en bitter människa som nu försöker få världen att tro att han blivit utsatt för en konspiration fast han själv valde att hoppa av sin doktorsavhandling han höll på med och gick till det privata näringslivet.

Det paradoxala vore ju här att han tvärtom borde tala om mRNA-tekniken landvinningar då det faktiskt inte skulle vara förvånande om de som verkligen deltog i arbetet med plattformen erhåller Nobelpriset i framtiden. Skulle tro det kanske redan i år.
Citera
2021-09-19, 09:20
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Han har inte varit med om att ta fram plattformen även om hans tidiga upptäckt är viktig. Det funkar inte så helt enkelt i forskningsvärlden utan mRNA-plattformen är en produkt av ett lagarbete under lång tid där jag förstår Malone inte deltagit:
/.../The abridged version is that when Malone was a graduate student in biology in the late 1980s at the Salk Institute for Biological Studies, he injected genetic material—DNA and RNA—into the cells of mice in hopes of creating a new kind of vaccine. He was the first author on a 1989 paper demonstrating how RNA could be delivered into cells using lipids, which are basically tiny globules of fat, and a co-author on a 1990 Science paper showing that if you inject pure RNA or DNA into mouse muscle cells, it can lead to the transcription of new proteins. If the same approach worked for human cells, the latter paper said in its conclusion, this technology “may provide alternative approaches to vaccine development.”

These two studies do indeed represent seminal work in the field of gene transfer, according to Rein Verbeke, a postdoctoral fellow at Ghent University, in Belgium, and the lead author of a 2019 history of mRNA-vaccine development. (Indeed, Malone’s studies are the first two references in Verbeke’s paper, out of 224 in total.) Verbeke told me he believes that Malone and his co-authors “sparked for the first time the hope that mRNA could have potential as a new drug class,” though he also notes that “the achievement of the mRNA vaccines of today is the accomplishment of a lot of collaborative efforts.”

Malone says he deserves credit for more than just sparking hope. He dropped out of graduate school in 1988, just short of his Ph.D., and went to work at a pharmaceutical company called Vical. Now he claims that both the Salk Institute and Vical profited from his work and essentially prevented him from further pursuing his research. (A Salk Institute spokesperson said that nothing in the institute’s records substantiates Malone’s allegations. The biotech company into which Vical was merged, Brickell, did not respond to requests for comment.) To say that Malone remains bitter over this perceived mistreatment doesn’t do justice to his sense of aggrievement. He calls what happened to him “intellectual rape.”
https://www.theatlantic.com/science/archive/2021/08/robert-malone-vaccine-inventor-vaccine-skeptic/619734/

Återigen så har du fått två länkar.

https://www.rwmalonemd.com/mrna-vaccine-inventor
https://www.linkedin.com/pulse/history-how-mrna-vaccines-were-discovered-jill-glasspool-malone-phd/

Du fortsätter att posta information från vänstersidor med en klar bias.
Citera
2021-09-19, 09:25
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Nej, du förstår inte att Malone är en bitter människa som nu försöker få världen att tro att han blivit utsatt för en konspiration fast han själv valde att hoppa av sin doktorsavhandling han höll på med och gick till det privata näringslivet.

Det paradoxala vore ju här att han tvärtom borde tala om mRNA-tekniken landvinningar då det faktiskt inte skulle vara förvånande om de som verkligen deltog i arbetet med plattformen erhåller Nobelpriset i framtiden. Skulle tro det kanske redan i år.

Det är inte en konspiration att vänstermedia sprider falska sanningar och rykten, samtidigt som de censurerar all form av kritik mot globalismdårskapet.

Du har en 4,5 timme lång hearing här med ägarna av Facebook, Twitter och Youtube, där de skämmer ut sig själva med att inte kunna motivera varför de raderar information som går emot deras vänsteragenda.

https://www.youtube.com/watch?v=9nwnYPcIano

Det blir inte mer sant för att du är antagligen extremt hjärntvättad att tro att Malone är bitter. Det måste just vara en slump att han blir attackerad av kommunistmedia samtidigt som han kritiserar vaccinet?

Antagligen.
Citera
2021-09-19, 09:30
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Kan du inte ta in sådana enkla och kontrollerbara fakta så får man nog anta att du inte klarar av att ta in lite mer komplex information kring COVID19. Sådana som dig kan man lura vart man vill.

Han är heller inte uppfinnare av tekniken:

FALSE: Dr. Robert Malone invented mRNA vaccines.
It is Dr. Katalin Karikó and her collaborator Dr. Drew Weissman who are more commonly credited with laying the groundwork for mRNA vaccines. In 1989, Malone published a paper titled "Cationic liposome-mediated RNA transfection." While Malone's research may have been important, scientific breakthroughs don't always boast a sole "inventor." Instead, they come about through the work of many.
https://www.logically.ai/articles/who-is-dr.-robert-malone

Jubelidiot.
Länken gick till Malones fru, som sitter med original-dokumentationen.
Citera
2021-09-19, 09:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

Det är ingen idé att diskutera, enklast är att kolla tillbaks i tiden och konstatera att många deltog i utvecklingen av mRNA-vaccontekniken och att Robert W Malone publicerat en av hundratals vetenskapliga artiklar om mRNA-vaccin.

Robert W Malone:s pusselbit är säkert viktig, men den gör honom inte på något vis till mRNA-vaccinets fader.
Citera
2021-09-19, 09:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Återigen så har du fått två länkar.

https://www.rwmalonemd.com/mrna-vaccine-inventor
https://www.linkedin.com/pulse/history-how-mrna-vaccines-were-discovered-jill-glasspool-malone-phd/

Du fortsätter att posta information från vänstersidor med en klar bias.
Kan du inte läsa? Har du svårt med engelskan? Malone gjorde en upptäckt som var viktig iofs men han har inte deltagit i arbetet med att ta fram plattformen. Sålunda kan han inte uttala sig då han saknar insikter.

Det är som någon som uppfunnit glödlampan skulle påstå att LED-lampor är farliga ungefär.

Du hänvisar alltså till den bittre mannens egna uppgifter och vad hans fru säger. Oki doki!
Citera
2021-09-19, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Absolut bullshit. Jag blev smittad kl 10, söndagen den 9 mars 2020. Redan på kvällen kl 17-19 smittade jag en annan person.
På tisdag kväll började jag känna mig sjuk runt ögonen.

Däremot brukar sjukdomen peaka efter 9 dagar vilket den även gjorde för mig.

Haha ja inkubationstiden stämmer dåligt. Jag vart smittad av min 3 årige son som jag vabbade för. Dagis hade alla 140barn och fröknarna som jobbar där hemma sjuka i covid. Fanns inte ens personal alltså. Dagen efter kände jag mig hängig sen dagen efter de bröt helvetet lös för mig.

Aldrig varit så sjuk. 39 grader feber i 3 veckor paracetamol eller acetalicalsyra tog inte ner febern alls. Ryggont kunde inte ligga på ryggen i flera dagar. Hemsk hosta omöjligt att sova. Diarré. Ingen aptit. Smak och lukt helt borta. Extrem trötthet. Kände inte ens smak av tandkräm. Hostade alltså var 5e minut i 3 veckor. Fick yrselattack varje gång. Ta sig till toaletten var en stor utmaning. Hemma 2 månader från jobbet totalt. Var och fick sjukintyg för långtids covid. Men idag är helt återställd förutom smak och lukt. Som kommer och går. Min historia . Tog jag vaccinet sen.? Nej!
Citera
2021-09-19, 09:35
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Jubelidiot.
Länken gick till Malones fru, som sitter med original-dokumentationen.
Vart tog din konspirationsteoretiska sida vägen?

Det kan möjligen inte vara så att frun vill stötta sin make?

En vetenskaplig artikel har Robert W Malone puplicerat och den handöar inte om själva mRNA-tekniken, utan hur man kan få den att fungera.
Citera
2021-09-19, 09:36
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Kan du inte läsa? Har du svårt med engelskan? Malone gjorde en upptäckt som var viktig iofs men han har inte deltagit i arbetet med att ta fram plattformen. Sålunda kan han inte uttala sig då han saknar insikter.

Det är som någon som uppfunnit glödlampan skulle påstå att LED-lampor är farliga ungefär.

Du hänvisar alltså till den bittre mannens egna uppgifter och vad hans fru säger. Oki doki!

Annars är det du som inte ens har läst vad som har postats till dig.

Citat:
Robert is the inventor of mRNA vaccination. The documentation is clear. In 1986, while at the Salk Institute/UC San Diego as a MD (Northwestern)/PhD (Salk/UCSD) student, he worked with RNA for his dissertation. Early on this included structure and modeling analysis, but it soon expanded beyond that. In 1987, he invented naked and lipid mediated RNA transfection. in-vitro (1987) and in-vivo (1988) lipid mediated mRNA transfection were developed at the Salk/UCSD. But the situation in lab was not healthy, when the harassment got to the point, where Robert literally was diagnosed with severe PTSD from abuse at the hands of his thesis advisor and institutional attorneys, he knew he had to abandon his PhD and go back to Northwestern to finish his medical degree. His thesis advisor was the now infamous Dr. Inder Verma. Dr. Verma’s behavior abusing women and employees is now legendary and documented in both the scientific and lay press.

Citat:
So, imagine how disheartening it is over the course of the last year, to see others take credit for his work in the lay press. Then to see this article as the headliner by CNN yesterday was extremely upsetting:

Citat:
This is very long article extoling the “discoveries” by Katalin Kariko, while at the University of Pennsylvania. Unfortunately, this is just another egregious but highly successful endeavor whereby Dr. Kariko is cited as having invented these technologies. Because after interviewing her, the reporter somehow came away believing that she invented mRNA vaccination! Oh, but now her fame grows, with this article strongly suggesting that she also invented RNA as a drug! Each article becomes more strident in these assertions. Google “mRNA vaccine inventor” and guess whose name comes up, with her own Wiki page and all. Wiki… yes, wiki is all about her also.

Jag tror mer på officiell documentation medan du lägger all din tro på CNN
Citera
2021-09-19, 09:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är inte en konspiration att vänstermedia sprider falska sanningar och rykten, samtidigt som de censurerar all form av kritik mot globalismdårskapet.

Du har en 4,5 timme lång hearing här med ägarna av Facebook, Twitter och Youtube, där de skämmer ut sig själva med att inte kunna motivera varför de raderar information som går emot deras vänsteragenda.

https://www.youtube.com/watch?v=9nwnYPcIano

Det blir inte mer sant för att du är antagligen extremt hjärntvättad att tro att Malone är bitter. Det måste just vara en slump att han blir attackerad av kommunistmedia samtidigt som han kritiserar vaccinet?

Antagligen.
Det är synd om dig som inte förstår att allt som "vänstermedia" hänvisar till är offentliga handlingar och att man bör undvika Steve Bannon och hans gelikar om du vill ha fakta i målet.
Citera
2021-09-19, 09:40
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Det är synd om dig som inte förstår att allt som "vänstermedia" hänvisar till är offentliga handlingar och att man bör undvika Steve Bannon och hans gelikar om du vill ha fakta i målet.

Absolut, precis som SVT och FHM i Sverige, right?

Det märks att denna tråd är överfylld med faktaresistenta vänstertroll numera.

Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in