2021-09-19, 08:42
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Nejdu, ännu en fake news länk, prova att läsa denna:
https://www.rwmalonemd.com/mrna-vaccine-inventor
https://www.linkedin.com/pulse/history-how-mrna-vaccines-were-discovered-jill-glasspool-malone-phd

Ah, jag ser att Malone är den som har kritiserat vaccinerna så då förstår man hur man försöker misskreditera honom genom media och fake news.

Globalisterna har ingen hämning just nu. Man ser bara hur man försökte styra narrativet om Trump och hur man censurerade allting som gick emot vänsterns status quo. Facebook, Twitter och Youtube har tagit bort allting som de inte tycker om, dvs, det mesta som är höger enligt dem och som hotar deras ställning.
Senast redigerad av AnnaDea 2021-09-19 kl. 08:45.
Citera
2021-09-19, 08:46
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Ah, jag ser att Malone är den som har kritiserat vaccinerna så då förstår man hur man försöker misskreditera honom genom media och fake news.

Globalisterna har ingen hämning just nu. Man ser bara hur man försökte styra narrativet om Trump och hur man censurerade allting som gick emot vänsterns status quo. Facebook, Twitter och Youtube har tagit bort allting som de inte tycker om, dvs, det mesta som är höger enligt dig och som hotar deras ställning.

Firma Goebbels & Bagdad-Bob har återuppstått, allt är nu tillåtet i att nedvärdera kritiker och vetenskapsmän, vi garvade åt hur man på medeltiden dränkte häxor, men nu gör vi ju samma sak via medierna istället.... Snart är tamefan jorden platt också...
Citera
2021-09-19, 08:48
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Barnen klarade sig bra under pandemirestriktionerna tvärtemot vad man har trott:

Ungdomar klarar pandemins restriktioner oväntat bra

Ungdomar har klarat pandemins restriktioner bättre än förväntat. En förklaring kan vara vanan vid kontakter på sociala medier. En tredjedel av ungdomarna har dessutom blivit mer fysiskt aktiva.
I en ny internationell studie har över 5 000 ungdomar i fem länder tillfrågats hur de har klarat av restriktionerna under covid-19. Svaren överraskar forskarna:

– Resultatet visar att farhågorna och varningarna om de allvarliga negativa konsekvenserna för psykisk hälsa, riskbeteenden och utsatthet på grund av de strikta covid-19-restriktionerna inte fanns hos majoriteten av ungdomarna, säger Nóra Kerekes, professor i medicinsk vetenskap med inriktning psykiatri, på Högskolan Väst och ansvarig för studien.
https://www.forskning.se/2021/09/16/ungdomar-klarar-pandemins-restriktioner-ovantat-bra/#

Studien:

Changes in Adolescents’ Psychosocial Functioning and Well-Being as a Consequence of Long-Term COVID-19 Restrictions

https://www.mdpi.com/1660-4601/18/16/8755
Fler av de som gick ut 9an har ju fått gymnasiekompetens en tidigare i Sverige.

Nej de som haft det jobbigast är säkert de äldre. Det här har vi kunnat läsa nu på morgonen.
Folkhälsomyndigheten: ”Vi ser en kraftig ökning av samtal till Äldrelinjen”
Runt 40 procent av kvinnorna och närmare 30 procent av männen i åldrarna 65 år och uppåt uppger att de har besvär av ångest och oro, enligt en rapport från Folkhälsomyndigheten.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/manga-aldre-lider-av-psykisk-ohalsa-1
Senast redigerad av virvelbagg 2021-09-19 kl. 08:50.
Citera
2021-09-19, 09:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Nejdu, ännu en fake news länk, prova att läsa denna:
https://www.rwmalonemd.com/mrna-vaccine-inventor
https://www.linkedin.com/pulse/history-how-mrna-vaccines-were-discovered-jill-glasspool-malone-phd
Kan du inte ta in sådana enkla och kontrollerbara fakta så får man nog anta att du inte klarar av att ta in lite mer komplex information kring COVID19. Sådana som dig kan man lura vart man vill.

Citat:
Annars står det mRNA-vaccin och inte mRNA-vaccinet.

Kanske borde läsa en eller två gånger vad man skriver innan du postar så kanske vi slipper sådana här inlägg där du gör totalt bort dig?
Han är heller inte uppfinnare av tekniken:

FALSE: Dr. Robert Malone invented mRNA vaccines.
It is Dr. Katalin Karikó and her collaborator Dr. Drew Weissman who are more commonly credited with laying the groundwork for mRNA vaccines. In 1989, Malone published a paper titled "Cationic liposome-mediated RNA transfection." While Malone's research may have been important, scientific breakthroughs don't always boast a sole "inventor." Instead, they come about through the work of many.
https://www.logically.ai/articles/who-is-dr.-robert-malone
Citera
2021-09-19, 09:02
Medlem
[quote=revodneb|77306068]
Citat:
Ursprungligen postat av jolter

Knappast. Jag tog det för att skydda mina anhöriga först och främst och mig själv. Det var inget förhastat alls utan ett mycket väl genomtänkt beslut. Jag har till och med bemödat mig med att sätta mig in i hela processen hur det fungerar, annars hade jag nog inte tagit det. Men om man inte orkar det så förstår jag att man inte vill ta vaccinet, man begriper helt enkelt inte hur det fungerar! Och mot okunnighet finns det ingen bot!

För att skydda andra alltså. Tyvärr finns det inga studier som visar att vaxxade smittar mindre än ovaxxade.
Citera
2021-09-19, 09:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Globalisterna har ingen hämning just nu. Man ser bara hur man försökte styra narrativet om Trump och hur man censurerade allting som gick emot vänsterns status quo. Facebook, Twitter och Youtube har tagit bort allting som de inte tycker om, dvs, det mesta som är höger enligt dem och som hotar deras ställning.
Det går alldeles utmärkt att Googla fram den informationen från offentliga källor.

Nej, han är varken uppfinnare av tekniken eller vaccinet för att ha en gång bidragit med ett papper i sammanhanget.
Citera
2021-09-19, 09:04
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Kan du inte ta in sådana enkla och kontrollerbara fakta så får man nog anta att du inte klarar av att ta in lite mer komplex information kring COVID19. Sådana som dig kan man lura vart man vill.

Han är heller inte uppfinnare av tekniken:

FALSE: Dr. Robert Malone invented mRNA vaccines.
It is Dr. Katalin Karikó and her collaborator Dr. Drew Weissman who are more commonly credited with laying the groundwork for mRNA vaccines. In 1989, Malone published a paper titled "Cationic liposome-mediated RNA transfection." While Malone's research may have been important, scientific breakthroughs don't always boast a sole "inventor." Instead, they come about through the work of many.
https://www.logically.ai/articles/who-is-dr.-robert-malone

Det blir inte mer sant bara för att du postar samma länk igen, och dessa fact checkers är oftast baserat på personer som har absolut noll bakgrund och kompetens samtidigt de drivs av vänsteraktivister.

Tyvärr.

Du fick en länk ovan och Malone gjorde denna forskning ett år tidigare.
Citera
2021-09-19, 09:06
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Det går alldeles utmärkt att Googla fram den informationen från offentliga källor.

Nej, han är varken uppfinnare av tekniken eller vaccinet för att ha en gång bidragit med ett papper i sammanhanget.

Det har vi gjort åt dig, men du klarar inte av att ta in information som går emot din världsbild.

Det är tyvärr inte vårat problem. Att du och övriga provaccers försöker och fortsätter med lögner som stödjer erat narrativ är inte samma sak som att förmedla en sann bild.
Citera
2021-09-19, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Ja jag menar ju inte att folk ska springa iväg och bli smittade för att få skydd. Det jag snarare syftar på är att väldigt många redan har haft covid-19. Vi ska inte glömma att sjukdomen härjat i snart två år och det tog lång tid innan testningen började. Det har till och med varit en artikel i tidningarna i dag om detta, där Joakim Dillner som är professor i infektionsepidemiologi vid KI tror att ca 80 % av befolkningen är immuna, 73% genom vaccination och övriga på grund av genomgången sjukdom. Dessutom är hans uppfattning att det kan räcka för att trycka tillbaka smittspridningen, något som redan verkar märkas i samhället. Då tycker regeringen och JC det är dags att trycka till dem som inte klarar av att ta de risker som finns med vaccinerna som hittills används här.

Professorer som är experter tar hänsyn till genomgången infektion, men inte regeringen och JC. De vill att folket ska lyda.

Hehe om inte Sverige kommer i en ny våg innan mars 2022 ska ja äta upp mina skor.
Citera
2021-09-19, 09:13
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Det blir inte mer sant bara för att du postar samma länk igen, och dessa fact checkers är oftast baserat på personer som har absolut noll bakgrund och kompetens samtidigt de drivs av vänsteraktivister.

Tyvärr.

Så vaccinet är enbart riktat åt vänstern eller vad är din poäng egentligen? Jag är själv kristdemokrat och fullt vaccinerad, som sjökapten har jag inget val. Personligen tycker jag förvisso att alla vuxna ska vaccineras, alltså friska 30+ men att börja vaccinera friska barn 12+ är fullständigt vansinne. Som ung ska kroppen utsättas för alla jävla smittor och därav bygga upp naturlig immunitet. Den irrationella skräcken kring Covid kommer oomkullrunkeligt att resultera i att barn drabbas av antibiotikaresistens såsom i Italien.
Citera
2021-09-19, 09:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Tyvärr.

Han har inte varit med om att ta fram plattformen även om hans tidiga upptäckt är viktig. Det funkar inte så helt enkelt i forskningsvärlden utan mRNA-plattformen är en produkt av ett lagarbete under lång tid där jag förstår Malone inte deltagit:
/.../The abridged version is that when Malone was a graduate student in biology in the late 1980s at the Salk Institute for Biological Studies, he injected genetic material—DNA and RNA—into the cells of mice in hopes of creating a new kind of vaccine. He was the first author on a 1989 paper demonstrating how RNA could be delivered into cells using lipids, which are basically tiny globules of fat, and a co-author on a 1990 Science paper showing that if you inject pure RNA or DNA into mouse muscle cells, it can lead to the transcription of new proteins. If the same approach worked for human cells, the latter paper said in its conclusion, this technology “may provide alternative approaches to vaccine development.”

These two studies do indeed represent seminal work in the field of gene transfer, according to Rein Verbeke, a postdoctoral fellow at Ghent University, in Belgium, and the lead author of a 2019 history of mRNA-vaccine development. (Indeed, Malone’s studies are the first two references in Verbeke’s paper, out of 224 in total.) Verbeke told me he believes that Malone and his co-authors “sparked for the first time the hope that mRNA could have potential as a new drug class,” though he also notes that “the achievement of the mRNA vaccines of today is the accomplishment of a lot of collaborative efforts.”

Malone says he deserves credit for more than just sparking hope. He dropped out of graduate school in 1988, just short of his Ph.D., and went to work at a pharmaceutical company called Vical. Now he claims that both the Salk Institute and Vical profited from his work and essentially prevented him from further pursuing his research. (A Salk Institute spokesperson said that nothing in the institute’s records substantiates Malone’s allegations. The biotech company into which Vical was merged, Brickell, did not respond to requests for comment.) To say that Malone remains bitter over this perceived mistreatment doesn’t do justice to his sense of aggrievement. He calls what happened to him “intellectual rape.”
https://www.theatlantic.com/science/archive/2021/08/robert-malone-vaccine-inventor-vaccine-skeptic/619734/
Citera
2021-09-19, 09:16
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ni som har en "smartwatch" på handleden, kan i praktiken få upp till runt 9 dagars förvarning innan ni känner av en Covid-infektion, Standfords undersökning nedan samt vilka appar dom testade ut.
Även en simplare pulsoximeter kan funka, om än med sämre data-upplösning.

https://www.nature.com/articles/s41551-020-00640-6

La även in detta i länktråden, eftersom tipsen drunknar i inläggen här...
Absolut bullshit. Jag blev smittad kl 10, söndagen den 9 mars 2020. Redan på kvällen kl 17-19 smittade jag en annan person.
På tisdag kväll började jag känna mig sjuk runt ögonen.

Däremot brukar sjukdomen peaka efter 9 dagar vilket den även gjorde för mig.

man kan inte läsa artikeln så:

I efterhand har de sett att folk haft lägre puls än normalt, gått färre steg, eller sovit mindre.
Det saknar praktisk betydelse. Man kan inte dra slutsatsen av att jag har sovit mindre alltså har jag covid -19, jag gick inte 10 000 steg idag alltså har jag covid???
Senast redigerad av kyrkstocken 2021-09-19 kl. 09:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in