2015-10-22, 14:57
Medlem
Vad står det egentligen på hennes tatuering?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/Lotta_Hedlund_2011.jpg

Junk..?
Citera
2016-07-31, 17:08
Medlem
Vi bumpar - hur lever gamla människor livet när de har skilt sig.

Hur ensamma är de - var bor de?

Har Svenne skaffat Lolita har Lotta skaffat ToyBoy?

O varför åker hon inte tillbaka till USA o kevin med
han är usamedborgare
Citera
2021-01-03, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doksotis
Någon som har/vet någon info varför dom skiljer sig??

Lotta hittade ny kille en musiker i sitt band
Svenne super inte alls. Han är noga med alkohol.

En som känner båda
Citera
2021-01-03, 11:05
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Vi bumpar - hur lever gamla människor livet när de har skilt sig.

Hur ensamma är de - var bor de?

Har Svenne skaffat Lolita har Lotta skaffat ToyBoy?

O varför åker hon inte tillbaka till USA o kevin med
han är usamedborgare

Sven Ove Hedlund bor i småländska Sävsjö, har alltid läst att han bott i Eksjö dock.

Svenne och Lotta är fortfarande skrivna på samma adress i en villa. Märkligt om Lotta hittat en ny partner.

Är sonen hela 58 år ? Då var Lotta bara 16 år när hon blev mamma.
Citera
2021-09-19, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Eftersom jag tyvärr inte var född under deras storhetstid så har jag ingen aning om skalleraspekten av Svenne och Lotta som kändisar, med jag har faktiskt en gammal LP-skiva med Hep Stars som jag i princip har spelat sönder. De var snarare geniala än kassa i min mening, men smaken är som baken. Musik är i sig tidlöst och den finns en ny publik, även om den nog är väldigt mycket mindre förmodar jag. Jag fattar inte varför reklam- och tv-producenter inte gräver lite längre ned i samlingarna när de ska musik-sätta. Det finns mycket bra som är bortglömt.
mycket bra som glömts
Hep Stars var bra för Benny Andersson skrev och gjorde mkt bra låtar och vid live spelningar så var Benny gaspedalen. Han började i gruppen vid ung ålder 16 år?
Hep Stars sprack pga Benny, han hade träffat Björn Ulveus
och de två snickrade ihop ideer..Benny orkade väl inte med bråken i Hep stars heller..och Benny hade redan i Hep stars börjat skriva ballader- och Benny tröttnat på popsångerna o ville utvecklas
några i bandet ville fortsätta med det gamla.. popbandens tid var förbi.
.
Svenne hittade Lotta och kunde tack vare henne ta sig ifrån de andra, men Lotta var med ett kort tag i Hep Stars. Det var nog inte lätt för henne att komma in i det gänget hon kunde inte ens språket då.
Svenne o Lotta har spelat in riktigt bra gamla topplåtar från 59 talet o tidigt 60 tal
tex Sandy,
Only the lonely
Hennes röst är helt ljuvlig, liknar
Ronni Spectors röst. Hade inte Lotta fastnat i Sverige så hade hon säkert utvecklats till en större artist där i det stora äpplet.
Bra sångerska var hon och Svenne fick en ny typ av karriär tack vare henne.
Stickan Anderson valde musiken och Lotta fick snällt hänga med i den planeringen som gjordes.
Hon är känd som en vänlig själ så hon har säkert inte försökt styra eller hävda sig.

Svenne o Lottas: Oldies Goodies
är mkt mkt bra.
tror allt är inspelat i Danmark.Och med den musiken blev de enormt populära i Danmark.
Här var det bang-bomerangen o det material som Stickan Andersson valde till paret det var inte lämpligaste låtarna för Lotta o Svennes röster.
Senast redigerad av moshes 2021-09-19 kl. 03:25.
Citera
2021-09-19, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hoppas du skämtar. Du vetinte vad du talar om. Jag var 9-10 år och älskade Hepstars! Och Svenne som var så underbart söt. Puckelrygg eller ej, han var så otroligt vänlig mot sina fans. Konserterna var underbara - fast då hette det popgala. Hans fans var småflickor mellan 8 och 15 år framförallt.

Jag är 57. Och jag sjunger verkligen inte på sista versen.

Jag var också på popgalor. Och jag minns verkligen Bennys energi vid orgeln
Svenne brukade hoppa upp på flygeln o rocka-till
Oh nån puckelrygg noterade jag aldrig- men visste han legat i gipsvagga o haft det jobbigt. de var klädda i polo o bryggafrack. Svenne var mager som en sticka o Benny var fet klunseduns.
(Det är evigheter sedan nu
Shanes såg jag aldrig live.Men de andra.)
ikväll har Svenne Hedlund tagits in på sjukhus
han verkar vara vid medvetande o hålls kvar pga observation.
Tycker han ska sluta nu o faktiskt ta sig tid o umgås mera med sina barn- tiden kvar är knapp
i hans ålder..
Senast redigerad av moshes 2021-09-19 kl. 03:41.
Citera
2021-09-19, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Är det så? Har för mig att dem ett tag turnerade som Hepstars med Svenne & Lotta.
nej bandet sprack för att Benny ville göra annan typ av musik
de andra musikerna ville leva på gammal skåpmat
Svenne ville nog också hellre sjunga ballader med sin mjuka röst-
när folk ville vara nostalgiska 30 senare så passade det bra för Svenne
Lotta slutade sjunga och Svenne kom ikontakt med de andra popparna som Tommy Blom/Tages
och Shanes Lennart Grahn
- gubbarna behövde säkert tjäna ihop till bättre pension också
Citera
2021-09-19, 05:44
Medlem
Svenne och Lotta, ryggsäcken och kolsäcken.
Citera
2021-09-19, 08:50
Medlem
FindAways avatar
En kul grej som hände på nattklubben Cecil Biblioteksgatan i stockholm, sedemera alexandras
Jag och en mycket känd person kom in vid 10 tiden, ett bord grejades på en sekund då de ville ha verkliga kändisar som gäster.
Jag var tvungen att besöka toan och på väg dit möter jag två skitsnygga brudar, väldigt kändiskåta, en frågade om jag var där tillsammans med ....? och undrade om de fick sitta vid vårat bord, jag frågade kompisen och ha tyckte det var ok. Vi bjöd på drinkar och dansade och snackade skit.
När kl blev ett på natten så undrade dom om vi inte ville följa med dom till Solna där den ena satt barnvakt !!!!???? Jisses, sitter du barnvakt och är här? Jo då, men de sover säkert. Vi körde ut till Solna och med upp i lägenheten, vad möter oss om inte minst tre negerungar? De visade att de satt barnvakt åt Svenne å Lotta, så jag har faktiskt knullat i deras dubbelsäng och kompisen i gästrummet.
Preskiberat då detta var på 60talet.
Citera
2021-09-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
En kul grej som hände på nattklubben Cecil Biblioteksgatan i stockholm, sedemera alexandras
Jag och en mycket känd person kom in vid 10 tiden, ett bord grejades på en sekund då de ville ha verkliga kändisar som gäster.
Jag var tvungen att besöka toan och på väg dit möter jag två skitsnygga brudar, väldigt kändiskåta, en frågade om jag var där tillsammans med ....? och undrade om de fick sitta vid vårat bord, jag frågade kompisen och ha tyckte det var ok. Vi bjöd på drinkar och dansade och snackade skit.
När kl blev ett på natten så undrade dom om vi inte ville följa med dom till Solna där den ena satt barnvakt !!!!???? Jisses, sitter du barnvakt och är här? Jo då, men de sover säkert. Vi körde ut till Solna och med upp i lägenheten, vad möter oss om inte minst tre negerungar? De visade att de satt barnvakt åt Svenne å Lotta, så jag har faktiskt knullat i deras dubbelsäng och kompisen i gästrummet.
Preskiberat då detta var på 60talet.
Ingen vidare moral på dig och ditt bihang. Äckligt!
Stackars barn, oavsett om de sov eller inte och hur vidrigt är inte 60 talet?
Har du inte lärt dig att det inte heter ”neger”?!
Så trött på 40-talister 🥵 Det är något fel med den generationen.
Citera
2021-09-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Jo, det var nåt sånt, det hade stormat in folk i lägenhten och slagit sönder och misshandlat henne vad jag förstod det som.
40st white trash`-rasister tog sin in och gick bärsärk i bostaden.
Vilka fega kräk, bara ett av kräken åkte fast Hur är dessa bybor funtade? ska de attackera nya offer eller hur mår dessa typer idag.
Synd om Lotta som trodde hon var accepterad där i byn.
upprinnelsen torde ha varit att en epa trakor fått sten kastad mot sig
antagligen åkte ett gäng snorungar ikring med epa-traktorer o trakasserade de där sönerna, och epa traktorernas pappor hämnades genom genom att storma in i deras bostad och vandalisera-h
de där epa-traktorförarna har idag blivit vuxna
är de lika korkade idag måntro
Senast redigerad av moshes 2021-09-19 kl. 18:15.
Citera
2021-09-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasuno
Ingen vidare moral på dig och ditt bihang. Äckligt!
Stackars barn, oavsett om de sov eller inte och hur vidrigt är inte 60 talet?
Har du inte lärt dig att det inte heter ”neger”?!
Så trött på 40-talister 🥵 Det är något fel med den generationen.
ja verkligen rent kriminellt av de sunkiga barnvakterna att lämna barnen o gå på krogen o ragga, att sedan barnvakterna bjöd in sexpartners/luffartyper i värdfolkets sängar och säkert väckte barnen är bara skamligt, kanske inte ens barnen fick vara i fred.
Dessutom är ju Lotta halv-indian precis som Tina Turner,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in