Citat:
Ursprungligen postat av
Loqita
Eftersom jag tyvärr inte var född under deras storhetstid så har jag ingen aning om skalleraspekten av Svenne och Lotta som kändisar, med jag har faktiskt en gammal LP-skiva med Hep Stars som jag i princip har spelat sönder. De var snarare geniala än kassa i min mening, men smaken är som baken. Musik är i sig tidlöst och den finns en ny publik, även om den nog är väldigt mycket mindre förmodar jag. Jag fattar inte varför reklam- och tv-producenter inte gräver lite längre ned i samlingarna när de ska musik-sätta. Det finns mycket bra som är bortglömt.
mycket bra som glömts
Hep Stars var bra för Benny Andersson skrev och gjorde mkt bra låtar och vid live spelningar så var Benny gaspedalen. Han började i gruppen vid ung ålder 16 år?
Hep Stars sprack pga Benny, han hade träffat Björn Ulveus
och de två snickrade ihop ideer..Benny orkade väl inte med bråken i Hep stars heller..och Benny hade redan i Hep stars börjat skriva ballader- och Benny tröttnat på popsångerna o ville utvecklas
några i bandet ville fortsätta med det gamla.. popbandens tid var förbi.
.
Svenne hittade Lotta och kunde tack vare henne ta sig ifrån de andra, men Lotta var med ett kort tag i Hep Stars. Det var nog inte lätt för henne att komma in i det gänget hon kunde inte ens språket då.
Svenne o Lotta har spelat in riktigt bra gamla topplåtar från 59 talet o tidigt 60 tal
tex Sandy,
Only the lonely
Hennes röst är helt ljuvlig, liknar
Ronni Spectors röst. Hade inte Lotta fastnat i Sverige så hade hon säkert utvecklats till en större artist där i det stora äpplet.
Bra sångerska var hon och Svenne fick en ny typ av karriär tack vare henne.
Stickan Anderson valde musiken och Lotta fick snällt hänga med i den planeringen som gjordes.
Hon är känd som en vänlig själ så hon har säkert inte försökt styra eller hävda sig.
Svenne o Lottas: Oldies Goodies
är mkt mkt bra.
tror allt är inspelat i Danmark.Och med den musiken blev de enormt populära i Danmark.
Här var det bang-bomerangen o det material som Stickan Andersson valde till paret det var inte lämpligaste låtarna för Lotta o Svennes röster.