2021-09-19, 00:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Detta är ingen rättegång..
Du leker HDs försvarsadvokat?
Ingen här påstår sig vara åklagare med bevisbörda.
I ett debattforum lyfts olika delar ur FUP och diskuteras. En del tycks inte riktigt förstå sin egen roll lika lite som forumets funktion.
Krav på bevis...

Btw såg jag nåt mer intressant nyss som berör ämnet. Kommer via pm för jag behöver ventilera en sak innan jag drar det i tråden.
Citera
2021-09-19, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW var aldrig någon nära vän med HD, dom var grannar.

LW var inte intresserad av GC förrän SDs tjatande och hans tvångsregistrering/Softis skedde av SD. Då var HD sedan länge sjuk. Därefter tog det ett par månader att ens få LW ut i skogen. LW ansåg det inte som sport.

Så detta med GC-väninnor får jag inte ihop riktigt.

Bara ”grannar”?

De rattar touren ihop så då kan man väl beteckna dem GC-vänner/väninnor? De har umgåtts med familjerna rätt tätt. Det ser man i GC-loggar om inte annat. Åkt på utflykter och mycket annat. Som ytliga ”grannar” menar du då?

Eller är GC-kolleger mer relevant än GC-vänner? Hur det än är så kände de varandra rätt bra. Även om SD låg hästlängder före HD på den fronten.
Citera
2021-09-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skiter blankt i vad du anser och jag gräver i exakt i vad jag har lust.
Just nu utifrån det HD påstår.

Till ditt stora förtret är jag tyvärr inte styrbar, lika lite som lättlurad.

Vill du tjattra rent allmänt om HD finns det bättre forum.
Du är i abok och jag utgår från FUP.
Med citat om vad som berör HD.

Ja citera på du om HD men citerandet i sig innebär ju inte att du har rätt. Som t.ex kring IB-affären du lagt fram dina lösa teser kring.

Sen så tror jag att ”allmänt tjatter om HD” tävlingen har du liksom vunnit för länge sen.

Fortsätt utgå från fup du så utgår vi andra från verkligheten här.
Citera
2021-09-19, 00:11
Medlem
Citat:
Varför i hela friden bry sig om vad som är integritetskränkande i HD och JS mail?

Det är i parite med hennes fasadbeteende om det så är att inte vilja snacka om sin otrohet och att hon pippar två samtidigt eller försöka stänga tråden.

SD skyddar HD och därför händer det inte värst mycket. IMO.

Men SD opponerar sig ju mot mejlen för att de är komprometterande för honom och hans försvar. Eller fattar du inte det? SD vill ju ha bort bevismaterial mot honom. För i mejlen så framgår hans kontrollbehov och övervakning. Samma han anklagats för vad gäller LW. Den mördade kvinnan.

HD ”Pippar två” i ”parité” med SD har du varit inne på tidigare ja. Och lögnerna var på samma novå också enligt dig.
Citera
2021-09-19, 00:12
Medlem
Citat:
Om hon inte planterade blod eller råkade ha överseende med en sexuellt nedblodad tvättmaskin.

SDs shorts, kanske? Vid den snabba översynen i hans bostad den 15e Maj, då man främst letade efter Lena, då tog GS en del foton rent allmänt runt omkring i hudet. Då såg man inget blod på tvättmaskinen. Inte så konstigt kanske.

Kan tänka mig att shortsen (med blod) på, senare kastades in i maskinen och det då blev ett s.k "avstryk", som alltså ingen krimtekniker uppmärksammade förrän vid husrannsakan. Inte heller gänget som städade hela huset från golv till tak såg detta, vilket är mycket märkligt.

Men om det "planerades" blod avsiktligt eller ej, det vete tusan.
Citera
2021-09-19, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bara ”grannar”?

De rattar touren ihop så då kan man väl beteckna dem GC-vänner/väninnor? De har umgåtts med familjerna rätt tätt. Det ser man i GC-loggar om inte annat. Åkt på utflykter och mycket annat. Som ytliga ”grannar” menar du då?

Eller är GC-kolleger mer relevant än GC-vänner? Hur det än är så kände de varandra rätt bra. Även om SD låg hästlängder före HD på den fronten.
Sluta nu, LW var inte bff med HD. Det har framgått mycket tydligt om du läser i förhör med de andra kvinnorna som hängde i parken tillsammans.
HD säger emot sig själv i förhör om hennes nära vänskap som inte riktigt var så nära.
Att påstå att de rattar touren ihop, så vet nog alla som är insatta att HD var lite bräcklig och orkade ingenting, så LW och SD var de som roddade. När det var dax för eventet att promotas, då fick LW backa och se på. Då tog HD plats inför fotograferingar mm. LW nämndes inte. Inte ens ett tack. Ingenting. Är det kutym att ta åt sig äran för någonting man inte bidragit till?
Citera
2021-09-19, 00:14
Medlem
Citat:
Ingvar kan inte skriva annat.
SD är vrängd ut och in utan att opponera sig men just HDs mail till JS är integritetskränkande.

🤣

Eller så var det så att mejlen visar hans kontrollerande natur gentemot kvinnorna i hans liv. Alltså bevis mot honom i mordrättegång.

Men du menar att han vill skydda HD, och vara lite duddig, skulle vara SD:s främsta orsak till att opponera sig?
Citera
2021-09-19, 00:17
Medlem
Citat:
Så du börjar om med dravel om yppandeförbud.

När det berör att HD påstår att hon får info från SDs advokat om bevisläget inkl häktningsförhandlingar och Fu-sekretess.

Jag är klar med dig i ämnet då du inte tillför ett dugg och låter mer som om det hängt upp sig.

Men jag ska givetvis skriva mer om det har samröre med hennes suspekta beteende.
Antar du längtar.

Nej yppandeförbud är det inte jag som dravlar om, det är väl inskrivet i rättegångsbalken?

Ja läs på om yppandeförbud och återkom om hennes suspekta beteende. Längtar.
Citera
2021-09-19, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan hålla med dig till viss del.

Det är lite frågetecken runt det här indiciet, såsom vems blodet egentligen är och hur och när det kan ha kommit dit.

Samtidigt är det besvärande att det finns ett par skor som har Lenas DNA på ett sådant ställe så djupt inne i plösen, och att det faktiskt finns just på två fläckar som reagerat positivt på Luminol och leukoB 8var det väl?).

Och det är ju så med indicier, att de enskilt inte kan fälla en gärningsman.
Om det hade varit så som du tidigare skrev, om att t ex skosulorna hade kunnat matchas till Lena, hennes blod hade hittats under hans skosulor, hans fotavryck från dessa New Balanceskor hade kunnat hittas på brottplatsen, då hade det blivit ett väldigt starkt indicium. Kanske nästan fällande, men inte riktigt. Han hade väl kunnat sparka omkull henne, men någon annan hade mördat henne?

Det är inte ett starkt fall, men det är många indicier som pekar åt samma håll. Och med en andra domare, vem vet? Kanske SD hade gått fri?
I mina ögon det är flera incidenter som pekar åt olika håll. Det går inte att dra en sammanhängande slutsats av alla olika småbitar som är presenterade som bevisning.
Det är ett mysterium att HR går emot TR 180 grader och dömer den misstänkte till hela 18 årsfängelse.
Inget i bevisningen som framkommit hos HR är nytt. Bevisningen i vissa avseende är luddigare jämfört med TR.
En del av bevisningen angående hur LWs mobil uppkoppling till masterna och Telias expertis är exkluderat medan samma bevisning åberopar försvararen.
Det är rätt så ovanligt att HR ändrar TRs dom i mordfall på det viset fast inget nytt har tillkommit i bevisningen.
Tolkningar av lagen i det här målet varit totalt förvirrad och en vägledning av högsta domstolen skulle varit rättfärdigad.
Citera
2021-09-19, 00:21
Medlem
Citat:
I ett debattforum lyfts olika delar ur FUP och diskuteras. En del tycks inte riktigt förstå sin egen roll lika lite som forumets funktion.
Krav på bevis...

Btw såg jag nåt mer intressant nyss som berör ämnet. Kommer via pm för jag behöver ventilera en sak innan jag drar det i tråden.

Men om jag skrev att hon slogs ihjäl med en blå Biltema-hammare hade inte tråden velat ha bevis för det isf? Eller skulle jag kunna få gehör för att det var sant utan belägg menar du? Intressant. Då förstår jag varför du inte underbygger dina inlägg så väl.
Citera
2021-09-19, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jo men det är inte bevisat att HD sett till att LW dör pga att LW har klagat på HD:s geocachande/fuskande.
Som tillbaka-kaka typ.

Det var lite min poäng där.

Eller menar du att HD anstiftat mord för att hon bråkat med LW om GC?

Däremot så kan SD ha dödat LW efter gräl om GC och HD. Där kan loggremsan spela in vem vet.

I mina ögon är mordmotiven två = otroheten och geotjafset. Helt otroligt att vuxna människor inte kan lösa sina problem på andra sätt än med mord :-(
Citera
2021-09-19, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Sluta nu, LW var inte bff med HD. Det har framgått mycket tydligt om du läser i förhör med de andra kvinnorna som hängde i parken tillsammans.
HD säger emot sig själv i förhör om hennes nära vänskap som inte riktigt var så nära.
Att påstå att de rattar touren ihop, så vet nog alla som är insatta att HD var lite bräcklig och orkade ingenting, så LW och SD var de som roddade. När det var dax för eventet att promotas, då fick LW backa och se på. Då tog HD plats inför fotograferingar mm. LW nämndes inte. Inte ens ett tack. Ingenting. Är det kutym att ta åt sig äran för någonting man inte bidragit till?

Jag har inte nämnt tiden i parken.
Jag pratar om hur SD, HD, LW med barn åkte på olika utflykter tillsammans. Som nån form av vänskap. Man ser i loggar att de cachat tillsammans både här och där med familjerna.

Jag skrev ”GC-vän” respektive ”GC-väninna” med flit för jag cet att de inte var såta vänner. Var läser du in ”bff” i det…

Vad HD och LW gjorde eller inte under touren lägger jag inte så stor vikt vid. LW låg med HD:s man när HD var för svag för att ratta touren etc etc etc yes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in