2021-09-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, det är det inte. Tvärtom så sa hon till Sydsvenskan:

Hon är besviken över att Hanif Bali indirekt utmålar henne som en “galen stalker”.

– Jag blev ju smickrad över att han var intresserad av mig på det sättet men jag var liksom inte kär i honom. Det var mer att jag kände att jag behövde ha honom i mitt liv med tanke på att han lovade mig så mycket och så.

Har det inte varit så i alla tider? Unga snygga tjejer dras till makt, position och privilegier. Män blir smickrade, och tjejer blir smickrade över uppmärksamheten. Att relationen bygger på ömsesidigt smicker. Utöver detta. Nån blir besviken, vill hämnas och anmäler. Är inte det en klassiker, att inte hantera avvisande och blockering?

Sen vet vi ju inte i dagsläget om det finns saker i övrigt att anmärka på. Men en är iallafall vuxen och offentlig i större omfattning än den andra parten. Det kräver ansvarstagande.
Citera
2021-09-18, 20:19
Medlem
Bali har i och för sig åsikter jag mångt och mycket delar. Men samtitigt tycker jag mest han är en självgod retlig blatte som försöker klä sig fint och dölja sitt fula, bruna ansikte med något slags talibanskägg.
Han har försökt tvätta bort sitt ursprung genom att ha närmast högerextrema åsikter i varje fall i svensk medias ögon.
Trots sin status och kändiskap har han säkerligen svårt att få brudar och därför blev uppmärksamhet från en skolflicka för svårt att motstå. Eller så är han pedofil helt enkelt.

Ursäkta, men jag tänker högt helt enkelt så här på fyllan😊
Citera
2021-09-18, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Totalt jävla galen, konfliktsökande och uppmärksamhetssökande om man ska gå efter hennes Twitter...
Kan du länka hennes twitter?
Citera
2021-09-18, 20:20
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Tjejen är ett barn, inget behövs sägas om hennes karaktär.

Barn eller inte.
Karaktären är såklart viktig.
Är hon ett traumatiskt barn som vuxit upp i dysfunktionella miljöer med missbruk eller är hon en sunt funtad tjej med hög moral och starka principer?
Två lama exempel men såklart viktigt för att förstå storyn till hur en tjej bestämmer sig för att umgås med en äldre kille och även på fritiden.

Allt för att få en helhetsbild av denna soppa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Har det inte varit så i alla tider? Unga snygga tjejer dras till makt, position och privilegier. Män blir smickrade, och tjejer blir smickrade över uppmärksamheten. Att relationen bygger på ömsesidigt smicker. Utöver detta. Nån blir besviken, vill hämnas och anmäler. Är inte det en klassiker, att inte hantera avvisande och blockering?

Sen vet vi ju inte i dagsläget om det finns saker i övrigt att anmärka på. Men en är iallafall vuxen och offentlig i större omfattning än den andra parten. Det kräver ansvarstagande.

Bali - Jag hjälper dig inom politiken och så åker vi till Polen då du fyller 18 år, men jag vill ha sex av dig.

Det är väl utstuderat om något. Och flickan är i beroendeställning gentemot sin mentor som han själv kallade sig för den dumma jäveln.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider

Händelseförloppet är inte ovanligt, oavsett hur det slutade. Min poäng var att hon själv tog avstånd från att bli kallad stalker, och då bör man inte påstå att hon höll med om det.
Citera
2021-09-18, 20:21
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Totalt jävla galen, konfliktsökande och uppmärksamhetssökande om man ska gå efter hennes Twitter...

Tack. Finns twitter profilen kvar eller screenshots?
Citera
2021-09-18, 20:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Kan nån ge en sammanfattning om tjejen? Mycket sägs om Hanif men inget om tjejen och hennes karaktär.

Det finns en lång intervju med henne i en podd. Hon gör ett ganska vettigt intryck. Ung och naiv men inte på något sätt galen.
Citera
2021-09-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Barn eller inte.
Karaktären är såklart viktig.
Är hon ett traumatiskt barn som vuxit upp i dysfunktionella miljöer med missbruk eller är hon en sunt funtad tjej med hög moral och starka principer?
Två lama exempel men såklart viktigt för att förstå storyn till hur en tjej bestämmer sig för att umgås med en äldre kille och även på fritiden.

Allt för att få en helhetsbild av denna soppa.

Inte i en domstol i alla fall där är karaktär ingenting man förlitar sig på. Karaktärsvittnesmål har noll värde i en bedömning. Sen skall man vara extremt försiktig med att försöka hitta på storys om en ung tjej som är långt ifrån vuxen. Det är simpelt och lågt.
Citera
2021-09-18, 20:25
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Inte i en domstol i alla fall där är karaktär ingenting man förlitar sig på. Karaktärsvittnesmål har noll värde i en bedömning. Sen skall man vara extremt försiktig med att försöka hitta på storys om en ung tjej som är långt ifrån vuxen. Det är simpelt och lågt.

Nu är jag inte en domstol.
Men skulle det vara så, så är och kan karaktärsvittnesmål även ha en betydande tyngd i en domstol då dem kan påverka domstolens syn på dem inblandade.
Citera
2021-09-18, 20:25
Avslutad
Det som beskrivs om vad Bali skulle gjort är knappast ett brott. Be om nakenbild? Ett brott om hon var över 15? Vet inte
Citera
2021-09-18, 20:26
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det finns en lång intervju med henne i en podd. Hon gör ett ganska vettigt intryck. Ung och naiv men inte på något sätt galen.

Tackar!
Kan du länka till denna podd kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in