Citat:
Ursprungligen postat av
feminista
Jag konstaterar att lagen inte skyddar kvinnor eftersom det är mer eller mindre fritt fram att utsätta kvinnor för olika typer av sexualbrott. Men som kvinna finns nu andra möjligheter att utkräva rättvisa. Det kan vara att kontakta arbetsgivaren eller helt enkelt outa sin förövare på nätet ( med risk att bli dömd för förtal)
Om du frågar dina kvinnliga vänner så kan jag garantera att nästan alla blivit utsatta för någon typ av sexualbrott eller trakasserier. Det kan gälla allt från att bli tafsad på, verbalt ofredad till en våldtäkt. Du kommer också att få reda på att väldigt få valt agera efter detta. Priset är för högt.
Då garanterar du fel! Nästan alla? 🤣 Kom igen! Jag känner ingen kvinna som har utsatts för någon typ av sexualbrott eller trakasserier. Det hör väl ändå till ovanligheten? Ni hysteriska kvinnor kan ju konsten att överdriva!
Du förstår väl, att allt som någon säger inte per automatik är sant va?
Jag har arbetat i hantverksbranschen med nästintill enbart män i många år och har aldrig utsatts för något snarare tvärtom, alla är extremt respektfulla och supergulliga (nej, jag ser inte ut som en rugguggla)
Hursomhelst, ingen är skyldig innan man är dömd!
Jag hoppas för Hanifs skull att det här snart kommer vara överspelat.