2021-09-18, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag hittar ingenting i brottsbalken som stöder det påståendet. Kan du hänvisa mig till korrekt lagrum?

https://lagen.nu/1962:700
Citera
2021-09-18, 19:52
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Jag gillar Hanif Bali, men tyvärr så är hans saga slut nu.
Håller ni på fortfarande och käbblar om vad Hanif gjort eller inte?
Hanif Bali är körd, han kommer aldrig tillbaka till rikspolitiken igen.
Oavsett om han frikänns eller mer troligt att polisanmälan läggs ner i brist på bevis eller att ord står mot ord, så är han rökt i riksdagen.
Inget parti kan ha en person i riksdagen som är så känd och har varit misstänkt för att ha utnyttjat en minderårig!
Mer intressant är vad ni Hanif anhängare kommer att rösta på när Moderaterna kommer att utesluta Hanif?
Det är en ickefråga. Moderaterna går inte att rösta på sedan Decemberöverenskommelsen, så det är faktiskt fullt möjligt att vara positiv till Hanif utan att rösta på M.

Jag är inte heller så säker på att han är slut om utredningen läggs ner. Han är redan extremt polariserande, och de som hatade honom innan lär göra det och hans fans och övriga lär inte byta åsikt. Tvärtom skulle han möjligen kunna utnyttja det läget till att jaga alla motståndare som förtalat honom på olika sätt.
Citera
2021-09-18, 19:53
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Oavsett om han frikänns eller mer troligt att polisanmälan läggs ner i brist på bevis eller att ord står mot ord, så är han rökt i riksdagen.
Inget parti kan ha en person i riksdagen som är så känd och har varit misstänkt för att ha utnyttjat en minderårig!
Mer intressant är vad ni Hanif anhängare kommer att rösta på när Moderaterna kommer att utesluta Hanif?
Om det inte finns något bakom anklagelserna kan det mycket väl bli en comeback. Sossarna är ganska skamlösa med korta perioder i kylan för ministrar som har misskött sig typ Ygeman. Tom Federley försöker ta sig tillbaka. Hanif är så pass populär så om opinionen/följare bedömer att han inte gått över gränsen så behöver det inte alls vara kört.
Citera
2021-09-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feminista
Jag fascineras av alla dessa män i tråden som kräver BEVIS. Det som gör det lite komiskt att många av er inte alls såg detta med BEVIS som särskilt viktigt när drevet (det välförtjänta) gick mot Fredrik Virtanen och Soran Ismail ( båda friade rent juridiskt)

Själv så bedömer dessa män med inflytande som begår övergrepp mot unga kvinnor ( i det här fallet tom ett barn när det begav sig) på samma sätt oberoende av partifärg eller ideologisk läggning. Äckliga snubbar helt enkelt.

Men om vi nu talar BEVIS. Jag utgår ifrån att ni snubbar som här vurmar så för "rättsäkerheten" tycker att Virre och Soran förtjänar både skadestånd och att släppas in i värmen igen. Annars blir era ställningstagande här extremt hycklande.

Det är som sagt enkelt att söka i historiken och se era ställningstagande när det gäller Virre och Soran ;-)

Du tror inte att det faktum att ingen bad om bevis med Virtanen eller Ismail (eller Lambertz, Timell, Kroner) är grunden till att folk vill ha bevis idag? Virtanen är väl fortfarande arbetslös, liksom Timell (som också friades). Lasse Kroner var väl den enda som fick komma tillbaka?
Citera
2021-09-18, 19:54
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Haha

Blev det jobbigt nu?
Denna är nog min favorit.
Har du lust att förklara på vilket sätt du behandlar alla som lika oskyldiga tills motsatsen bevisats?

Det är bekräftat att hon är en stalker av både Bali, hans nuvarande tjej och av stalkern själv.
Citera
2021-09-18, 19:57
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jus-sanguinis
Du tror inte att det faktum att ingen bad om bevis med Virtanen eller Ismail (eller Lambertz, Timell, Kroner) är grunden till att folk vill ha bevis idag? Virtanen är väl fortfarande arbetslös, liksom Timell (som också friades). Lasse Kroner var väl den enda som fick komma tillbaka?

Jag krävde bevis i de fallen också men det innebär inte att jag vill se Virtanen igen eftersom han gick i frontlinjen för att anklaga oskyldiga. Om andra som inte gillar Bali vill att han försvinner men står upp för beviskrav i hans fall så är det fine också. Alla måste inte vilja att alla kommer tillbaks när de är oskyldiga.
Citera
2021-09-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcS
Förvisso skall han avböja på något snyggt sätt. (även om han faktiskt ÄR lite småkåt)

Men poängen är ju att hon får det att framstå som om det var han som stötte grovt på henne och stackars hon försöker försvara sig så gott det går. "låt mig vara, jag är oskuld!" Och journalisten uppenbarligen tar den synvinkeln å.

medan hennes "försvar" är i själva verket en öppen invit - om inte till samlag, så iaf till flirt.

såvida inte hon ÄR helt okunnig ja lite av autistisk... Vilket är iofs en anledning varför den vuxne i sällskapet inte skall gå på, fastän vägen verkar vara fritt fram

Ja, om du tolkar saken som en autist är det garanterat bäddat för omfattande missförstånd, naivitet och gränslösa sociala beteenden. Nu vet vi ju inte det. Men häpnadsväckande att Bali inlåter sig med sin fan-club- svans på sin privattid. Som uppgjort för att bli nerklubbad från tronen. När det gick som bäst, så obetänksamt och klantigt. Med en ung tjej.
Citera
2021-09-18, 19:59
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Men det spelar ingen som helst roll eftersom att om en minderårig tjej börjar ta kontakt med dig och du själv ser att hon har såna drömmar så bör du vara vuxen nog för att förstå att det är mycket bättre att avstå från att ens ha kontakt med en sån tjej, och såklart meddela hennes föräldrar så att de vet vad deras dotter söker för typ av kontakter.

Exakt! Hanif är en vuxen man och hon i det närmaste ett barn.
Citera
2021-09-18, 20:00
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcS
Förvisso skall han avböja på något snyggt sätt. (även om han faktiskt ÄR lite småkåt)

Men poängen är ju att hon får det att framstå som om det var han som stötte grovt på henne och stackars hon försöker försvara sig så gott det går. "låt mig vara, jag är oskuld!" Och journalisten uppenbarligen tar den synvinkeln å.

medan hennes "försvar" är i själva verket en öppen invit - om inte till samlag, så iaf till flirt.

såvida inte hon ÄR helt okunnig ja lite av autistisk... Vilket är iofs en anledning varför den vuxne i sällskapet inte skall gå på, fastän vägen verkar vara fritt fram
Hur får du "låt mig vara" till att betyda en öppen invit till sex?
Citera
2021-09-18, 20:01
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Haha

Blev det jobbigt nu?
Denna är nog min favorit.
Har du lust att förklara på vilket sätt du behandlar alla som lika oskyldiga tills motsatsen bevisats?

Jag menar, du säger rakt ut att Bali är offret och att flickan är en stalker som ska kritiseras, trots att du inte har några bevis...

Prova att läsa det inlägget du just nu citerade så har du svaret där. Dessutom är Bali ett offer som utsätts för denna kölhalning innan bevis finns oavsett. Att Bali är ett offer innebär inte med nödvändighet att kvinnan är förövare om du drog denna korkade slutsats. Bali själv anser tydligen att hon bara är en bricka i spelet som används av det team som planerat detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Nope. Tycker vi borde prata om det ytterst olämpliga beteendet denna man har.
Men du tycker inte att man ska utkräva bevis om det påstås att Bali eller flickan begått något brottsligt?
Citera
Medlem
Citat:

Me too, gillar Bali. Varför måste han va så klantig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in