2021-09-18, 19:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Och Hanif avvisade ju henne och det var ju hon som var drivande, enligt såväl honom som henne.

Givetvis är det relevant att ta hänsyn till hennes uttalanden i övrigt om det går i linje med hennes påstådda handlande.
Han avbröt kontakten när han träffade sin nuvarande Tinderflickvän.
Citera
2021-09-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Var har du fått det ifrån?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gromning

Lagen gäller barn över 15 i vissa fall, det är en av de sakerna som utreds.

Lagtext finns att läsa! Wiki är inte pålitlig i alla lägen.
https://lagen.nu/1962:700
Citera
2021-09-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
Nu talar vi inte om mig, men visst jag är i den åldern att definitivt inte vill ha den typen av kontakt med minderåriga.

Däremot bör du känna till att tonåringar 15 eller äldre både får och har sex med vuxna myndiga individer.

För Bali kan hennes påstående definitivt ha betydelse, då han hävdar att hon önskade en annan typ av relation och att han avvisade dessa inviter. Huruvida detta är sant får utredningen visa, hennes uttalande att hon vill ligga med äldre är ett indicium men inget bevis.
Fast nu kommer vi tillbaka till det där igen. Jag skiter personligen i om det skulle vara lagligt eller inte. Om det hon säger stämmer och Hanif Bali har agerat på hennes bemötanden är det både omoraliskt och olämpligt, och bör leda till hans avgång och, helt ärligt, kommer att leda till mitt personliga förakt mot honom.
Citera
2021-09-18, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jag har fått det från polisen:
Gromning innebär att någon tar kontakt med barn under 15 år för att längre fram begå övergrepp. Vid gromning sker oftast den första kontakten på ett sociala medier eller spel.

https://polisen.se/utsatt-for-brott/skydda-dig-mot-brott/gromning/
Olej, fair enough. Det har inte skett grooming.
Du har fortfarande inte behandlat alla lika oskyldiga tills motsatsen bevisats vilket det fanns flera exempel på.
Citera
2021-09-18, 19:36
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Fast nu kommer vi tillbaka till det där igen. Jag skiter personligen i om det skulle vara lagligt eller inte. Om det hon säger stämmer och Hanif Bali har agerat på hennes bemötanden är det både omoraliskt och olämpligt, och bör leda till hans avgång och, helt ärligt, kommer att leda till mitt personliga förakt mot honom.

Om han pressat henne på nakenbilder, som påståtts, självklart.

Om hon blivit kär/intresserad/betuttad i sin politiska idol och sedan besviken när avvisad, absolut inte.
Senast redigerad av chuckprince 2021-09-18 kl. 19:37. Anledning: Stavfel
Citera
2021-09-18, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Var har du fått det ifrån?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gromning

Lagen gäller barn över 15 i vissa fall, det är en av de sakerna som utreds.
Jag hittar ingenting i brottsbalken som stöder det påståendet. Kan du hänvisa mig till korrekt lagrum?
Citera
2021-09-18, 19:44
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
I ett tidigare inlägg tyckte du att det var märkligt att vi som tycker att rättvisan måste ha sin gång innan man dömer en människa resonerade märkligt eftersom vi utkrävde bevis för anklagelserna. Eller åtminstone skrev du "word" till en som yttrade det, och då undrar jag om det inte vore bättre för dig att flytta till något land där just den här typen av rättssäkerhet saknas och där man kan döma människor helt utan bevis, exempelvis Afghanistan eller Somalia. Låter dessa länder som några trevliga platser för kvinnor?
Då var det ju som jag misstänkte, grejen var mer att hålla hästarna lite innan man slänger ur sig grejer till höger och vänster.
Faktum kvarstår.
Citera
2021-09-18, 19:44
Medlem
Citat:
Precis som du ansåg att mitt inlägg där jag avfärdade grooming var.
Nej det var ett missförstånd, det handlade inte ens om flickan såg jag sen. De andra inläggen är mycket tydligare.

Men du kan såklart låtsas att de andra inläggen inte är bevis svart på vitt men du vet ju själv att det är det så jag förstår inte vem du spelar den här teatern för.

Citat:
Hon var gammal nog för att få knulla men det skedde aldrig med Bali eftersom han avvisade henne. Det tålde inte hon så hon gav igen.
Citat:
Typisk ung kvinna med stort bekräftelsebehov alltså, sådana klarar inte att ta ett nej och ger igen då.
Citat:
Ja det är offret Bali som beskylls, men sluta gärna med det och kritisera denna stalker.
Citat:
Det är bra att kvinnan är körd, ingen vettig man eller arbetsgivare borde ta i henne med tång ens.
Senast redigerad av Blalotus 2021-09-18 kl. 19:48.
Citera
2021-09-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det rör väl sig om en, inte flera 16-åriga tjejer?

Som har anklagat honom ja. Men inleddes inte kontakten med att han körde henne och en till i en bil?
Citera
2021-09-18, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är fortfarande Bali som är den vuxna i sammanhanget.

Förvisso skall han avböja på något snyggt sätt. (även om han faktiskt ÄR lite småkåt)

Men poängen är ju att hon får det att framstå som om det var han som stötte grovt på henne och stackars hon försöker försvara sig så gott det går. "låt mig vara, jag är oskuld!" Och journalisten uppenbarligen tar den synvinkeln å.

medan hennes "försvar" är i själva verket en öppen invit - om inte till samlag, så iaf till flirt.

såvida inte hon ÄR helt okunnig ja lite av autistisk... Vilket är iofs en anledning varför den vuxne i sällskapet inte skall gå på, fastän vägen verkar vara fritt fram
Citera
2021-09-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ja det är klart att man kan det utan att det är brottsligt. Jag tycker att det räcker om Hanif Bali har ertappats med att ha umgåtts med den här unga tjejen på fritiden då det uppvisar ett väldigt suspekt beteende. Däremot pratar vi inte om det utan vad jag säger är att för att en människa ska bli dömd för ett brott måste man uppvisa objektiva och prövningsbara bevis. Är det märkligt tycker du?
Nope. Tycker vi borde prata om det ytterst olämpliga beteendet denna man har.
Citera
2021-09-18, 19:48
Medlem
Jag gillar Hanif Bali, men tyvärr så är hans saga slut nu.
Håller ni på fortfarande och käbblar om vad Hanif gjort eller inte?
Hanif Bali är körd, han kommer aldrig tillbaka till rikspolitiken igen.
Oavsett om han frikänns eller mer troligt att polisanmälan läggs ner i brist på bevis eller att ord står mot ord, så är han rökt i riksdagen.
Inget parti kan ha en person i riksdagen som är så känd och har varit misstänkt för att ha utnyttjat en minderårig!
Mer intressant är vad ni Hanif anhängare kommer att rösta på när Moderaterna kommer att utesluta Hanif?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in