2021-09-18, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av feminista
Om du frågar dina kvinnliga vänner så kan jag garantera att nästan alla blivit utsatta för någon typ av sexualbrott eller trakasserier. Det kan gälla allt från att bli tafsad på, verbalt ofredad till en våldtäkt. Du kommer också att få reda på att väldigt få valt agera efter detta. Priset är för högt.
Det där gäller precis lika mycket för män. Skillnaden är att män hanterar situationen på en gång, antingen via våld eller andra metoder. Kvinnor som trakasserar män kommer så gott som alltid undan utan en skråma, speciellt kvinnor som tar sig sexuella friheter.
Citera
2021-09-18, 19:19
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Nu tycker jag samma som jag sagt innan: den här tjejens bakgrund spelar faktiskt ingen som helst roll. Att hon sagt att hon vill ha sex med äldre män ska inte ha någon betydelse då det i en rättsstat är sak, inte person, som ska avgöra om någon talar sanning eller inte. Så lika fel som att häva ur sig att Bali är pedofil utan bevis, lika fel är det att försöka karaktärsmörda den här flickan för att på så sätt försöka minska hennes trovärdighet.

Att hon sagt hon vill ha sex med äldre män betyder just bara detta, inte att det t ex skulle vara en ursäkt om hon blivit våldtagen eller utsatts för annat övergrepp.

Däremot är det en indicium för att hon kan ha varit drivande i kontakter med en äldre person som Bali.
Citera
2021-09-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feminista
Jag konstaterar att lagen inte skyddar kvinnor eftersom det är mer eller mindre fritt fram att utsätta kvinnor för olika typer av sexualbrott. Men som kvinna finns nu andra möjligheter att utkräva rättvisa. Det kan vara att kontakta arbetsgivaren eller helt enkelt outa sin förövare på nätet ( med risk att bli dömd för förtal)

Om du frågar dina kvinnliga vänner så kan jag garantera att nästan alla blivit utsatta för någon typ av sexualbrott eller trakasserier. Det kan gälla allt från att bli tafsad på, verbalt ofredad till en våldtäkt. Du kommer också att få reda på att väldigt få valt agera efter detta. Priset är för högt.
Om du inte läste mitt inlägg så noggrant som jag tycker att du borde ha gjort så får du göra det igen:
Ja, jag vet att det finns ett extremt dåligt skydd för brottsoffer i gemen i Sverige idag, och det drabbar inte minst kvinnor och barn som blivit utsatta för sexuella övergrepp eller sexuella trakasserier. Och ja, jag vet att många kvinnor blir utsatta för tafsande från sliskiga män. Och jag kan definitivt förstå att vissa kvinnor som blivit utsatta men inte känner att de får någon rättvisa tar lagen i egna händer och outar sina våldtäktsmän på internet. Det är fullt förståeligt.

Men för den sakens skull betyder det inte att det är bra, utan tvärtom betyder det att samhället har stora problem när människor inte längre tror på rättvisan och på rättsväsendet. Det betyder att samhället måste agera och det betyder att de som begår såna här brott verkligen måste straffas med långa och hårda fängelsestraff eftersom det kommer för många att visa att rättsstaten fungerar. Och det har vi i Sverige misslyckats med, och därför krävs det att politikerna och samhället vidtar extremt starka åtgärder för att se till att människor återigen måste börja våga anmäla igen. Att dock kräva bevis för att döma en människa för ett brott borde dock alltid vara en självklarhet. Eller vad tycker du? För det var ju trots det du i ditt inledande inlägg inte förstod varför såna som jag tyckte att man skulle kräva innan man dömer en person...
Citera
2021-09-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chuckprince
Att hon sagt hon vill ha sex med äldre män betyder just bara detta, inte att det t ex skulle vara en ursäkt om hon blivit våldtagen eller utsatts för annat övergrepp.

Däremot är det en indicium för att hon kan ha varit drivande i kontakter med en äldre person som Bali.
Men det spelar ingen som helst roll eftersom att om en minderårig tjej börjar ta kontakt med dig och du själv ser att hon har såna drömmar så bör du vara vuxen nog för att förstå att det är mycket bättre att avstå från att ens ha kontakt med en sån tjej, och såklart meddela hennes föräldrar så att de vet vad deras dotter söker för typ av kontakter.
Citera
2021-09-18, 19:27
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Jag fattar ärligt talat inte vad du försökte få sagt med det här inlägget... Men hur som helst så ja, om du vill leva i ett samhälle helt utan rättssäkerhet där man bara kan anklaga människor helt utan saklig grund och där människor döms utan bevis bör du ju flytta till något sånt land, exempelvis Afghanistan, Somalia eller Kogno-Kinshasa. Verkar dessa länder vara några föregångsländer när det gäller kvinnors rättigheter?
Hmm, fattar inte heller helt ärligt.
Vet inte var jag skrivit något om att "anklaga människor utan grund"? Har jag gjort det har du nog mest troligt missuppfattat innebörden, vilket osökt leder mig in på spåret att du må vara en aning lengräddad, varken mer eller mindre men vi släpper det.
Fortfarande har jag svårt att koppla ihop mina åsikter med att flytta någon annanstans?
Citera
2021-09-18, 19:27
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Just ja, för du var ju där...

Nej för att grooming kräver att barnet är under 15 pucko!
Citera
2021-09-18, 19:28
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vilka andra tjejer?

Den moderata riksdagsledamoten ska enligt uppgifter till Aftonbladet ha kontaktat flera yngre kvinnor på sociala medier på ett olämpligt och sexuellt sätt. Det ska handla om upprepade kontakter med yngre kvinnor, där kontakten i flera fall ska ha inletts redan när personen i fråga var under 18 år.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x8OAGB/utpekade-m-ledamoten-till-aftonbladet-inget-jag-hort-talas-om/salesposter?useFlexbox=true&shared=false&reason=de nied
Citera
2021-09-18, 19:30
Medlem
***s avatar
Citat:
Men det spelar ingen som helst roll eftersom att om en minderårig tjej börjar ta kontakt med dig och du själv ser att hon har såna drömmar så bör du vara vuxen nog för att förstå att det är mycket bättre att avstå från att ens ha kontakt med en sån tjej, och såklart meddela hennes föräldrar så att de vet vad deras dotter söker för typ av kontakter.
Och Hanif avvisade ju henne och det var ju hon som var drivande, enligt såväl honom som henne.

Givetvis är det relevant att ta hänsyn till hennes uttalanden i övrigt om det går i linje med hennes påstådda handlande.
Citera
2021-09-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Hmm, fattar inte heller helt ärligt.
Vet inte var jag skrivit något om att "anklaga människor utan grund"? Har jag gjort det har du nog mest troligt missuppfattat innebörden, vilket osökt leder mig in på spåret att du må vara en aning lengräddad, varken mer eller mindre men vi släpper det.
Fortfarande har jag svårt att koppla ihop mina åsikter med att flytta någon annanstans?
I ett tidigare inlägg tyckte du att det var märkligt att vi som tycker att rättvisan måste ha sin gång innan man dömer en människa resonerade märkligt eftersom vi utkrävde bevis för anklagelserna. Eller åtminstone skrev du "word" till en som yttrade det, och då undrar jag om det inte vore bättre för dig att flytta till något land där just den här typen av rättssäkerhet saknas och där man kan döma människor helt utan bevis, exempelvis Afghanistan eller Somalia. Låter dessa länder som några trevliga platser för kvinnor?
Citera
2021-09-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej för att grooming kräver att barnet är under 15 pucko!
Var har du fått det ifrån?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gromning

Lagen gäller barn över 15 i vissa fall, det är en av de sakerna som utreds.
Citera
2021-09-18, 19:31
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:

Nu talar vi inte om mig, men visst jag är i den åldern att definitivt inte vill ha den typen av kontakt med minderåriga.

Däremot bör du känna till att tonåringar 15 eller äldre både får och har sex med vuxna myndiga individer.

För Bali kan hennes påstående definitivt ha betydelse, då han hävdar att hon önskade en annan typ av relation och att han avvisade dessa inviter. Huruvida detta är sant får utredningen visa, hennes uttalande att hon vill ligga med äldre är ett indicium men inget bevis.
Citera
2021-09-18, 19:32
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Var har du fått det ifrån?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gromning

Lagen gäller barn över 15 i vissa fall, det är en av de sakerna som utreds.

Jag har fått det från polisen:
Gromning innebär att någon tar kontakt med barn under 15 år för att längre fram begå övergrepp. Vid gromning sker oftast den första kontakten på ett sociala medier eller spel.

https://polisen.se/utsatt-for-brott/skydda-dig-mot-brott/gromning/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in