2021-09-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Kan människor handla fel utan att kalla det brottsligt? Typ bete sig grisigt, och dupera och luras? Fast inget olagligt. Kanske det ska vara högre standard för vissa, typ tex folk i maktposition, som borde vara föredömen?

Gissar att vissa saker är moraliskt tvivelaktiga. Så som att hänga med 16 åriga tjejer som riksdagsman… tex. Eller bete sig som ett as mot kvinnor som journalist. Och kanske inte går ihop med sitt jobb.
Ja det är klart att man kan det utan att det är brottsligt. Jag tycker att det räcker om Hanif Bali har ertappats med att ha umgåtts med den här unga tjejen på fritiden då det uppvisar ett väldigt suspekt beteende. Däremot pratar vi inte om det utan vad jag säger är att för att en människa ska bli dömd för ett brott måste man uppvisa objektiva och prövningsbara bevis. Är det märkligt tycker du?
Citera
2021-09-18, 19:06
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Grooming kräver att barnet är under 15 så det är inte aktuellt.

Fair point, jag syftade på att den anklagelsen upprepats flertalet gånger här, inte att polisen gjort den rubriceringen.
Citera
2021-09-18, 19:07
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Ja, det är ett dilemma att kvinnor och flickor som blivit traumatiserade efter våldtäkter inte vågar ta steget och anmäla sina förövare eftersom processen är lång och väldigt svår och att det ytterst sällan leder till några åtal. Men exakt på vilket sätt tycker du att ett samhälle där man bara kan ange en person helt och hållet utan bevis låter som ett bättre samhälle? Skulle ett sånt samhälle hjälpa de kvinnor som blivit våldtagna bättre menar du då? Det finns länder som har just den rättstraditionen, exempelvis Somalia, Sydsudan och Kongo-Kinshasa... Bara i Kongo våldtas 1000 kvinnor dagligen. Låter det som ett samhälle där det är frid och fröjd för kvinnor?

Vi har en sjuk situation där en like ses som ett sexövergrepp som kan krossa en man men där gruppvåldtäkter sker hela tiden utan att de döms eller att vi slutar med massimporten.

Skevheten är alltså att överfallsvåldtäkter sällan leder till fällande domar men en oskyldig like leder till hög risk att dömas.

Citat:
Ursprungligen postat av feminista
Jag tycker verkligen inte att Hanif Balis etniska bakgrund är viktig här.

Är kvinnans bakgrund viktig då, hon har anklagat en kvinna för samma sak tidigare och hon har skrivit att hon vill knulla äldre men men blev avvisad av Bali när han märkte att hon ville ha sex.
Citera
2021-09-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Ja, eller så kanske man borde klura lite i sin ensamhet om det är rimligt eller inte, givet topic och (är väl här det havererar för de allra flesta, ha lite allmän kännedom om det man kommenterar).
Vet inte vad det skulle hjälpa att flytta till långtbortistan faktiskt, blir bevisbördan lättare eller svårare då?
Jag fattar ärligt talat inte vad du försökte få sagt med det här inlägget... Men hur som helst så ja, om du vill leva i ett samhälle helt utan rättssäkerhet där man bara kan anklaga människor helt utan saklig grund och där människor döms utan bevis bör du ju flytta till något sånt land, exempelvis Afghanistan, Somalia eller Kogno-Kinshasa. Verkar dessa länder vara några föregångsländer när det gäller kvinnors rättigheter?
Citera
2021-09-18, 19:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det rör väl sig om en, inte flera 16-åriga tjejer?
Hur gamla var de andra tjejerna då?

Kontakterna med det anmälda fallet inleddes när hon var 15
Senast redigerad av Giant Squid 2021-09-18 kl. 19:11.
Citera
2021-09-18, 19:10
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hur gamla var de andra tjejerna då?
Vilka andra tjejer?
Citera
2021-09-18, 19:11
Medlem
Citat:
Är kvinnans bakgrund viktig då, hon har anklagat en kvinna för samma sak tidigare och hon har skrivit att hon vill knulla äldre men men blev avvisad av Bali när han märkte att hon ville ha sex.
Nu tycker jag samma som jag sagt innan: den här tjejens bakgrund spelar faktiskt ingen som helst roll. Att hon sagt att hon vill ha sex med äldre män ska inte ha någon betydelse då det i en rättsstat är sak, inte person, som ska avgöra om någon talar sanning eller inte. Så lika fel som att häva ur sig att Bali är pedofil utan bevis, lika fel är det att försöka karaktärsmörda den här flickan för att på så sätt försöka minska hennes trovärdighet.
Citera
2021-09-18, 19:12
Medlem
feministas avatar
Citat:
Ja, det är ett dilemma att kvinnor och flickor som blivit traumatiserade efter våldtäkter inte vågar ta steget och anmäla sina förövare eftersom processen är lång och väldigt svår och att det ytterst sällan leder till några åtal. Men exakt på vilket sätt tycker du att ett samhälle där man bara kan ange en person helt och hållet utan bevis låter som ett bättre samhälle? Skulle ett sånt samhälle hjälpa de kvinnor som blivit våldtagna bättre menar du då? Det finns länder som har just den rättstraditionen, exempelvis Somalia, Sydsudan och Kongo-Kinshasa... Bara i Kongo våldtas 1000 kvinnor dagligen. Låter det som ett samhälle där det är frid och fröjd för kvinnor?

Jag konstaterar att lagen inte skyddar kvinnor eftersom det är mer eller mindre fritt fram att utsätta kvinnor för olika typer av sexualbrott. Men som kvinna finns nu andra möjligheter att utkräva rättvisa. Det kan vara att kontakta arbetsgivaren eller helt enkelt outa sin förövare på nätet ( med risk att bli dömd för förtal)

Om du frågar dina kvinnliga vänner så kan jag garantera att nästan alla blivit utsatta för någon typ av sexualbrott eller trakasserier. Det kan gälla allt från att bli tafsad på, verbalt ofredad till en våldtäkt. Du kommer också att få reda på att väldigt få valt agera efter detta. Priset är för högt.
Citera
2021-09-18, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det blir lite Kapten Klänning syndromet när Bali satt sig själv på ett elfenbenstorn och lajvat populistriddare och själv har väldiga brister i sin kvinnosyn.
Eh, när har han sagt sig värna särskilt om kvinnor? Jag har varken sett feministiska eller ridderliga utspel från hans håll.
Citera
2021-09-18, 19:14
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Nu tycker jag samma som jag sagt innan: den här tjejens bakgrund spelar faktiskt ingen som helst roll. Att hon sagt att hon vill ha sex med äldre män ska inte ha någon betydelse då det i en rättsstat är sak, inte person, som ska avgöra om någon talar sanning eller inte. Så lika fel som att häva ur sig att Bali är pedofil utan bevis, lika fel är det att försöka karaktärsmörda den här flickan för att på så sätt försöka minska hennes trovärdighet.

Personligen tycker jag bakgrunden och hur hon har agerat tidigare har betydelse för trovärdigheten. Ta t.ex. Lambertz kvinna som hade anmäl 4 män tidigare för samma sak och att hon dessutom hade manipulerat bevisning. Det visar på ett mönster där hon sätter dit män för ekonomisk vinning.
Citera
2021-09-18, 19:16
Medlem
Varför inte vänta på utredningen?
Alla har åsikter om olika politiker eller offentliga personer. Svaret kommer!

Blir det rättegång och fällande så ok Är det friande så är det också ok...
Detta konstanta drev och påhopp är lite väl vänsterlikt!

Känslan från Kent genomsyrar vänster!
https://youtu.be/kkhCH5I7e94
Citera
2021-09-18, 19:17
Medlem
Davys avatar
Citat:
Personligen tycker jag bakgrunden och hur hon har agerat tidigare har betydelse för trovärdigheten. Ta t.ex. Lambertz kvinna som hade anmäl 4 män tidigare för samma sak och att hon dessutom hade manipulerat bevisning. Det visar på ett mönster där hon sätter dit män för ekonomisk vinning.

Absolut. Men frågan kvarstår varför Bamis som riksdagsman har sånt jävla dåligt omdöme att umgås med 16 åriga psykfall.

Totalt omdömeslöst. Bort med han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in