2021-09-18, 17:50
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Man kan säkert diskutera länge om HDs inblandning och brist på ärlighet och folk borde kunna prata om frånvaro av grejor i en bouppteckning utan att det blir tjafs. Det här är Flashback, fritt att spekulera.
Moppen fanns inte med på listan vid SDs dödsfall. Det kan göra att en och annan ser det som "stöld" att gömma undan grejor.

Det är en jävla skillnad på att spekulera och direkt anklaga någon, Spekulera kan alla göra utan att behöva backa upp det man skriver, Men när det kommer till att anklaga någon direkt så får det ta mej fan backas upp av någon sorts bevisning.
Citera
2021-09-18, 18:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Är det orimligt att advokater begår misstag?
ALLA kan begå ett misstag.

Fast att läcka uppgifter med sektretess från häktningsförhandlingarna är inte ett misstag som en advokat råkar göra.

Det är grundmurat i lagen och det är inte något som kan ha förbigått en advokat på något sätt. '

Det är ju en sådan basal vetskap för varje advokat, att det sitter i ryggmärgen. Inte någon miniparagraf som ligger under något undantagsparagraf i en lag som ingen känner till.

Visst finns det advokater som bryter mot lagen, det har vi ju läst om flera som blivit av med sina legetimationer och uteslutna ur advokatsamfundet för sådana brott. Jag tror dock att et handlat om korrumperade advokater (och byråer) som inriktat sig att jobba med kriminella som är involverade i kriminella nätverk, och där advokaterna inte helt osannolikt har fått arvoden under bordet för att förmedla information och annat från utsidan till insidan.

Jag har också svårt att se varför IB skulle riskera hela sin karriär på att lämna ut info till HD.

Motivet har jag svårt att se.
Riskerna och konsekveserna enorma.

Se bara nu hur HD, helt utan vidare lämnar ut den här informationen, mitt i förhörsrummet. Allt finns på band och nertecknat, ord för ord.
Citera
2021-09-18, 18:18
Medlem
Bakarettans avatar
Tror utefter det jag läst och hört HD:s förhör att hon vet vad som hände.
Om man tänker rent logiskt...Varför åker man på en resa till USA med sin fd make som varit otrogen i mer än nästan 6 år!?
SOA vet nog mer än vad som framkommit i förhör.
Likaså JG.
Att SD valde att ta livet av sig minuter efter att han
fick reda på domen från HR är mycket egendomligt. Att detta har tystnats ner är än mer egendomligt.
Jag tvekar inte en minut på att det är SD som brutalt har tagit livet av Lena.
Klockrent att SD förstod att hans och LW:s förhållande höll på att krackelera pga LW:s krav.
HD verkar vara en kall och empatilös människa.
"Pappas flicka" med andra ord.
Citat:
Citera
2021-09-18, 18:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon har ”fuskat” med bifogad förklaring i varje logg/profil. Dagbok bla bla bla.

LW opponerade sig av naturliga skäl. För hon hade ju ballgrepp på hur SD geocachade. I princip bokstavligt talat då.

Fast det är väl bara en del av fukset, om jag fattat det rätt?

Nu vet jag inte i vilken utsträckning HD fuskat, men jag har sett i olika meddelanden att t ex JG ber om uppgifter från SD för att kunna logga cacher och även HD har frågat om hon ska skriva in SD på Lenas cache.

Nu var den sista möjligen menat som en pik till SD, och en del av cachekriget.

Men jag tycker mig se att det funnits en viss oärlighet, som inte känns passande i sporten i det gänget.
Citera
2021-09-18, 18:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo men allt som står i fup får man ju ta med en nypa salt. Du menar ju själv att alla uttalanden från HD inte är fakta och generellt gäller väl att det mesta som SD häver ur sig är rena lögner.

Så fupen som ren faktakälla är inte helt tillförlitlig. Speciellt inte när du läser den som djävulen läser bibeln emellanåt...
HD är medveten om avlyssning - oavsett om du vill trivialisera den informationen:

"Hon berättade att polisen tagit saker men att polisen glömt hennes bärbara dator som
stod i hallen, dagen därpå hade man hämtat den.
Då förstod Hanna att hon förmodligen varit
avlyssnad, då hon hade pratade om det med en väninna dagen innan." (MT, Ab 149)

Citat:
Klart att PW inte ska röra sig i sin väns hem vid dessa misstankar.
Han kan ju torka av tvättmaskiner eller vad som helst.

Men sen gör de en riskbedömning när det gäller tömning av SD:s mobil. Finns det bevis i den var LW befinner sig? Finns där bevis för människorov?
Det är risk att SDs vän rör sig i hans hem, men inte att han tömmer LWs data.
Jahapp..
Citera
2021-09-18, 18:31
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fast det är väl bara en del av fukset, om jag fattat det rätt?

Nu vet jag inte i vilken utsträckning HD fuskat, men jag har sett i olika meddelanden att t ex JG ber om uppgifter från SD för att kunna logga cacher och även HD har frågat om hon ska skriva in SD på Lenas cache.

Nu var den sista möjligen menat som en pik till SD, och en del av cachekriget.

Men jag tycker mig se att det funnits en viss oärlighet, som inte känns passande i sporten i det gänget.

Nu har vi bara SD,HD,JG fuskande att läsa om, hur utbrett detta fuskande är inom cachevärlden kan vi egentligen bara gissa oss till. Men för vissa så verkar det vara blodigt allvar. Det verkar inte vara en angenäm sport/ fritidsaktivitet.
Citera
2021-09-18, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Självklart kan alla begå ett misstag, men det är en jävla skillnad på att IB KAN ha läckt skyddande uppgifter till HD mot för att IB MÅSTE ha läckt skyddande uppgifter till HD samma sak här HD KAN ha stulit barnens arv mot att HD HAR stulit barnens arv. Tro och spekulerar gör vi allihopa utan kött på benen, men om man direkt anklagar någon så får man backa upp detta med något sorts bevis.

Eller tycker du att det är ok att jag skulle säga att du HAR stulit min plånbok med 10000 kr.
Skulle inte du vilja att jag bevisar att du har stulit av mej.
Nu är det inte riktigt samma sak.
Jag anser att det finns många oklara omständigheter, som bör redovisas.
Då får man slut på spekulationerna.
Citera
2021-09-18, 18:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Bra, då har du ändrat dig till att du har reagerat på det.

Och jag säger inte att HD ljuger om det.
Jag tror det, och jag har visat tydligt varför jag kan tänka mig det.

För mig är det inte troligt att SDs advokat läcker med det här.

Det är viktigt för tråden att hålla sig strikt till vad man tror och vad som framkommit som fakta.

Du är ju inte ensam om att tro att HD är skuyldig till långt med än att ljuga. Och det är begripligt. Det finns många underligheter.

Duärduktig på att hitta saker som stöder din teori, det tar jag inte ifrån dig. Samtidigt är det lika viktigt att se det du hittar i ett helhetsperspektiv och inte rycka ut lösa ord eller meningar ur sitt sammanhang. Och att försöka vara lite ödmjuk inför det som kan peka på att det kanske inte bara är på ett sätt, utan det kan finnas invändningar och svagheter i det som man tycker sig se.

Och den biten saknar jag när du skriver med varje ord med versal och punkt mellan.

Som att du bankar in den sanning som du ser som fakta:

"Det. Är. Advokaten. Som. Berättar."

Mitt svar:

Det. Vet. Vi. Inte.
Sedvanligt svammel. Diskutera inte ödmjukhet din fjant.
Du är den som leder med personangrepp om allt mellan gaslighting till att jag försöker manipulera andra.
För att jag inte håller med dig om HD och påtalar vissa saker ur FUP som inte är till hennes fördel alt suspekt.

I sin helhet framgår tydligt vad jag anser är uppseendeväckande i HDs ordval - och jag anser att det är illa om han förser henne med information om bevisläget.
Citera
2021-09-18, 18:36
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
HD är medveten om avlyssning - oavsett om du vill trivialisera den informationen:

"Hon berättade att polisen tagit saker men att polisen glömt hennes bärbara dator som
stod i hallen, dagen därpå hade man hämtat den.
Då förstod Hanna att hon förmodligen varit
avlyssnad, då hon hade pratade om det med en väninna dagen innan." (MT, Ab 149)

Det är risk att SDs vän rör sig i hans hem, men inte att han tömmer LWs data.
Jahapp.
.

Du måste väl kunna skilja en direkt order ifrån PWs chef kontra att åka hem till SD för en fika.
Citera
2021-09-18, 18:38
Avslutad
Citat:
Ok så med den logiken ska vi gå runt och misstänkliggöra alla jurister och tjänstemän överallt.

Bara för att saker är möjliga behöver det ju inte hända?

Mer talar emot att IB begått nåt fel än talar för. Så är det ju bara.
Livserfarenhet ska man inte förakta
Citera
2021-09-18, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Du måste väl kunna skilja en direkt order ifrån PWs chef kontra att åka hem till SD för en fika.
Ser du verkligen inte det ologiska i PWs agerande? Oetiskt.
Varför tror du han drog ut på de sju haven och inte ville närvara i tingsrätten?
Citera
2021-09-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

■ Är det orimligt att advokater begår misstag?
ALLA kan begå ett misstag.

■ Kunde St*fan Davidss*n begå ett misstag enligt den store och mäktige Páter SOA, då han
[ SD ] av misstag var otrogen mot sin mycket älskade maka H*nna Davidss*n i drygt 6 års tid, så kan väl även försvarsadvokaten I*gvar B*ckman begå ett misstag Tänk på det gott folk, den gode I*gvar B*ckman var ju faktiskt St*fan Davidss*n:s försvarsadvokat.

■ Det är bara att rätta sig efter vad den store och mäktige Páter SOA tidigare har sagt, det vill säga citat: "Alla kan ju begå ett misstag" ... slut citat/

■ Tänk på det gott folk, att även Páter SOA:s dotter H*nna Davidss*n kunde begå ett misstag då hon helt och hållet glömde bort att tokskura St*fan Davidss*n:s tvättmaskin.

■ Vem som helst kan begå ett misstag, till exempel, en otrohetsaffär är alltid ett misstag, speciellt om man heter St*fan Davidss*n.

■ Frågan är bara beträffande den toksotningen av St*fan Davidss*n:s skorsten vilken Páter SOA utförde under Fredagen den 25 Maj 2018, om den också var ett rent misstag ?

Mvh/JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in