2021-09-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Det är dagens generation i sitt esse. Unga tjejer är fullständigt opolitliga.

Det denna historien kommer mynna ut i är att folk inte komma våga ha någon som helst kontakt med yngre tjejer då riskerna är för stora. Metoo all over again.

Och Hanif saknade tydligen denna kunskap om unga flickor. Han var vän med flera unga flickor tydligen och han tyckte det var rätt normalt och anade inte vilka falska hyndor de är. Hur har Hanif själv kunnat missat detta tror du?
Citera
2021-09-18, 14:02
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Vad exakt pratar du om...? Varför skulle hon varit främmande? De hade ju en vänskaplig relation, när hon då frågar om han kan hjälpa henne med skolan, så var han snäll nog att göra det. Har du ens läst något av det Hanif berättat?
Hade han varit smart nog i sin befattning så borde han ha förstått att man inte kanske ska bjuda hem en flicka i övre tonåren hem till sig för läxläsning om man är ensamma. Läxhjälpen kunde ist, ha skett på offentlig plats.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-09-18 kl. 14:28.
Citera
2021-09-18, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Flickan var på knullappen för att grooma Hanif. Det är en del av komplotten som flickorna utsatt honom för. Han har inte kunnat värja sig.
Knullappen? En 16-årig oskuld som väntar på den rätte och en 40-årig läxhjälpare? Vafaan så fel det kan bli .....
Citera
2021-09-18, 14:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Så de var faktiskt vänner ett bra tag innan han upptäckte han hon bara var sexton? Är det så jag ska tolka det?

Fråga inte mig. Jag vet inte.

Men jag tror knappast att Hanif Bali kollade hennes leg. första gången dom träffades på riktigt för att se hennes faktiska ålder. Hon var ju trots allt aktiv på en knullapp med 18-årsgräns trots att hon egentligen bara var 16 år gammal och oskuld.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-09-18 kl. 14:11.
Citera
2021-09-18, 14:30
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChipChipChip
Så gott som alla stora medier har skrivit om det, men du är uppenbarligen för efterbliven för att förstå saker som ligger utanför din världsbild:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m-ledamot-utreds-for-olampligt-sexuellt-beteende

https://www.gp.se/nyheter/sverige/f%C3%B6runders%C3%B6kning-inleds-mot-hanif-bali-tar-paus-fr%C3%A5n-politiken-1.55127321?

Du citerar ju ingenting som stöder vad du säger; att Bali skulle vara anmäld av flera MUF-tjejer för övergrepp eller olämpligt beteende. Det du länkar till är att Bali haft digital kontakt med flera tjejer i MUF, vilket inte säger något om arten på den kontakten eller huruvida samma sak är sann för många moderata politiker, kvinnor som män. Det andra du länkar till är uppgiften att Bali blivit polisanmäld av flera personer, efter att han själv uppmanat till polisanmälan och rättslig prövning. Du eller jag kan göra en anmälan mot bakgrund av vad som framkommit, med syfte att svärta ner eller tillmötesgå Bali.

Det är förstås fullt möjligt att det du påstår stämmer, men det är inte vad du har visat med dina länkar.
Citera
2021-09-18, 14:32
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hade han varit smart nog i sin befattning så borde han ha förstått att man inte kanske ska bjuda hem en flicka i övre tonåren hem till sig för läxläsning om man är ensamma. Läxhjälpen kunde ist, ha skett på offentlig plats.

Ne uppenbarligen kan man inte det. Inte ens med de man har en vänskaplig relation med.

Vi är påväg att skapa en enorm könssegregering I samhället.
Citera
2021-09-18, 14:32
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Att han har haft digital kontakt med flera MUF-tjejer är väl för fan inte detsamma som att han groomat med dem?
Grooming är det väl inte i.o.m. att tjejen/tjejerna var 15 år och äldre. Däremot är det för tidigt att säga vad som kommunicerades mellan dem. Men att det fler än en tjej är uppenbart.

Citat:
Det är moderaternas mest kända namn. Han är populär inom partiet och har starka band till MUF. Och VAR stod det att fler MUF tjejer har anmält honom? Enligt ditt citat från GP stod det bara att "flera anmälningar har kommit in". Vilket är jätte coolt att göra när det handlar om en känd person.. Då ska alla helt plötsligt haka på och anmäla. Skulle inte förvåna om hela UngVänster skickat in en anmälan var som de lowlifes de är.
"Det är Ung Vänsterns fel att min senpai som är jättepopulär har blivit anmäld av ett antal MUF-tjejer! ='( "

Det är så underhållande att se Hanifs fanboys köra mentala kullerbyttor - ingen idé är för idiotisk. Nästa grej blir väl att islamisterna drogat honom till att göra allt det här. Men att han skulle göra det helt av egen vilja? Nää, helt osannolikt enligt "Sons of Bali".

Citat:
Spelar du korkad eller är du rent av så dum som du utgör dig? Alla på politiktwitter vet vem Ario är. Samma med Anastasia. De är den typen av personer som anmäler folk för det är roligt. Och ja, det är ett vänsterfenomen att syssla med Cancel culture. Trovärdighet=Sosse.
Absolut. En juriststudent med några tusen twitterföljare och hans påstådda MUF-flickvän lyckades sänka en Moderat riksdagledamot för att juriststudenten inte gillar Hanif. Du briljerar som vanligt.

Om det nu stämmer att de är tillsammans, kan det vara så att Balis söner är avundsjuka att juriststudenten fick doppa, men inte Hanif? Hmmm...
Citera
2021-09-18, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fråga inte mig. Jag vet inte.

Men jag tror knappast att Hanif Bali kollade hennes leg. första gången dom träffades på riktigt för att se hennes faktiska ålder. Hon var ju trots allt aktiv på en knullapp med 18-årsgräns trots att hon egentligen bara var 16 år gammal och oskuld.

Det sägs ju att de var vänner. Men inte så pass vänner att de visste vad de hette och hur gamla de var? Hur djup var den här vänskapen egentligen då?
Senast redigerad av sommarbukett 2021-09-18 kl. 14:40.
Citera
2021-09-18, 14:41
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChipChipChip
Grooming är det väl inte i.o.m. att tjejen/tjejerna var 15 år och äldre. Däremot är det för tidigt att säga vad som kommunicerades mellan dem. Men att det fler än en tjej är uppenbart.

"Det är Ung Vänsterns fel att min senpai som är jättepopulär har blivit anmäld av ett antal MUF-tjejer! ='( "

Det är så underhållande att se Hanifs fanboys köra mentala kullerbyttor - ingen idé är för idiotisk. Nästa grej blir väl att islamisterna drogat honom till att göra allt det här. Men att han skulle göra det helt av egen vilja? Nää, helt osannolikt enligt "Sons of Bali".

Absolut. En juriststudent med några tusen twitterföljare och hans påstådda MUF-flickvän lyckades sänka en Moderat riksdagledamot för att juriststudenten inte gillar Hanif. Du briljerar som vanligt.

Om det nu stämmer att de är tillsammans, kan det vara så att Balis söner är avundsjuka att juriststudenten fick doppa, men inte Hanif? Hmmm...

Haha du är verkligen hjärndöd.
Du har absolut ingenting att komma med. O fortsätter dessutom argumentera med dina egna uppdiktade fantasier om att "flera MUF- tjejer ska ha anmält honom". Vilket du bara hittat på..

Bali måste ha sårat dina känslor många gånger för att vara så energisk som du är... hahaha..
Citera
2021-09-18, 14:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ne uppenbarligen kan man inte det. Inte ens med de man har en vänskaplig relation med.

Vi är påväg att skapa en enorm könssegregering I samhället.
Varför bjuder han hem henne till sig när de är ensamma? Varför inte plugga på ett cafe eller liknande?
Citera
2021-09-18, 14:50
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Varför bjuder han hem henne till sig när de är ensamma? Varför inte plugga på ett cafe eller liknande?
Ska man inte kunna göra det menar du?
Citera
2021-09-18, 14:50
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Det är förstås fullt möjligt att det du påstår stämmer, men det är inte vad du har visat med dina länkar.
Korrekt. Jag skulle ha förtydligat med att det än så länge handlar om potentiellt fler fall än bara 17-åringens anmälan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in