2021-09-18, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Hon anmäler sin förövare, eller i vart fall upplevda förövare, som råkar vara en känd politiker som många tycker om. Resultatet blir att hon (som minderårig, det ska vi inte glömma) hängs ut, misstänkliggörs, får hela sitt liv nagelfaret osv av vuxna män på internet. Om vi leker med tanken att det hon berättar är sanning, hur fan ska någon annan våga anmäla en känd person om det här blir konsekvenserna?

Rent förjävligt rent ut sagt.

Om det var så hemskt, varför väntade hon så länge till det så passande närmade sig provval och riksdagsval? Känns ju inte riktigt som att det kan ha varit slumpen va?
Citera
2021-09-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Falske Herr Balle snyftar ut i expressens intervju och tycker detta är det värsta han varit med om trots misshandel, hot, trakasserier, bortadopterad, taskiga fosterföräldrar mm. Den här mannen vill bara flytta fokus skiten han satt sig i.

Kände något liknande obehag när jag lyssnade, blev ett lite offertal där. Men, men är han oskyldig förstår jag att han känner sig som ett offer. På ett annat plan kan det vara ett försök till skadehantering. Misstänker att han inte skött saken med Anastasia på ett icke helt klandervärt sätt. När det kommer ikapp honom blir det obekvämt värre, som nu.
Citera
2021-09-18, 13:44
Medlem
nickomyras avatar
Varför benämner man henne som flickan ? Jag tror inte en 17åring kallar sig själv flicka . Det bara för att vinkla det till att hon är den oskyldiga oskuldsfulla o han det skäggiga gamla onda gubben https://sverigesradio.se/artikel/flickan-star-fast-vid-sina-uppgifter
Citera
2021-09-18, 13:45
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Källa krävs om ditt inlägg inte ska ses som ett ytterligare smutsklet sänt av en brunvänster.

Hon är/var en kollega till honom. Jag träffade min fru via jobbet. Gör det mig, eller henne, till ett äckel?

Källa?

Både ock.
Citera
2021-09-18, 13:45
Medlem
Hanif Bali har duckat för sexbrotts-anklagelserna under en längre tid men när det börjar bränna till i media så vill han plötsligt att flickan istället skall skall polisanmäla honom. Vad är hans strategi..?
Citera
2021-09-18, 13:53
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hanif Bali har duckat för sexbrotts-anklagelserna under en längre tid men när det börjar bränna till i media så vill han plötsligt att flickan istället skall skall polisanmäla honom. Vad är hans strategi..?

När allt är ute i media så blir han dömd i offentligheten utan rättegång. Är naturligt att man då vill ha rättslig prövning där man faktiskt kan få någon form av mer objektivt avslut.
Citera
2021-09-18, 13:54
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:

Han är nog medveten om att en media strid mot en ung tjej inte kommer vara honom till gagn.
Däremot är en nedlagd utredning alternativt en friande dom i ett brottsmål en fjäder i hatten för honom när det kommer till att offentligt bemöta hennes anklagelser.
Citera
2021-09-18, 13:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Varför benämner man henne som flickan ? Jag tror inte en 17åring kallar sig själv flicka . Det bara för att vinkla det till att hon är den oskyldiga oskuldsfulla o han det skäggiga gamla onda gubben https://sverigesradio.se/artikel/flickan-star-fast-vid-sina-uppgifter

En 17-åring är ett barn vad än 17-åringen väljer att kalla sig.
Citera
2021-09-18, 13:58
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Han vill slippa matriakatets (klanen enligt MPs Stenevi) dom, och låta rättsväsendet ta ställning. Så som det ska vara i en demokrati, men uppenbarligen inte i en matriarki.
Citera
2021-09-18, 13:58
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirreStirre
Bjuder hem henne till sitt hem där dom enskilt ska diskutera politik, läxor och "andra privata angelägenheter" (också Hanifs egnaord)?

Just det här är ju jävligt bestickande om det stämmer. I vilka syften bjuder en 35-årig man in en 15-årig flicka för att de ska träffas - ensamma - i hans hem?
Senast redigerad av DaEzz 2021-09-18 kl. 14:05.
Citera
2021-09-18, 14:01
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
En 17-åring är ett barn vad än 17-åringen väljer att kalla sig.

Som inte ska vara på tinder alls då det är 18-årsgräns
Citera
2021-09-18, 14:02
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Som inte ska vara på tinder alls då det är 18-årsgräns

Men det är okej att "likea" tjejer som man vet är minderåriga där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in