Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Däremot kan det förstås ske omfördelningar inom de rödgröna partierna. Vi vet exempelvis inte vad en ny partiledare för V betyder för väljarna.
Ju mer Nooshi syns, desto bättre ser det ut att gå för Vänsterpartiet. Och jag skulle inte utesluta att V kan knipa någon procent från SD.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Vi ser också möjligheten att S lyckas ta väljare från samarbetspartierna L och C. Dock finns det inte särskilt många väljare att ta från L så då återstår främst C. Men C verkar ganska stabila. Då är det troligare att S lyckas ta tillbaka väljare från SD men det kräver antingen att man lyckas med lag och ordning eller invandringsfrågorna.
Det är bara att invänta Magdalena-effekten. Innan vi får se henne försöka smörja högersinnade, så kan vi inte ens börja gissa vart det tar vägen. Min gissning är dock att hon tas emot positivt. Även hos flyktiga partibytare, som möjligtvis känner sig bortkomna i SD-lägret.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Moderaterna har idag stora problem med SD som är större än M i många regioner, däribland Stockholms län. Det är en svår position för M att vara nummer tre om man vill vara statsminsterkandidatparti i nästa val. Liksom S gynnas säkert partiet av en lågkonjunktur eftersom partiet har en stark ställning i ekonomiska frågor samtidigt som det inte är SDs starkaste fråga."
Kristersson är slipad. Tråkig, men slipad. Och Moderaterna är ett lurigt parti. Så pass luriga faktiskt att jag tror de kan roffa åt sig ett par procent från SD. Ja, hänger de sig åt bovaktigt kopierande av flyktingpolitiken deras, och det lyckas, då kan fallet bli hårt för SD.
https://omni.se/m-vill-gora-det-lattare-aterkalla-uppehallstillstand/a/G3BXWV