Citat:
Ursprungligen postat av
WirreStirre
Men lugn nu, Hanif har ju med egna ord medgett att han träffat henne privat i ensamhet vid 3 tillfällen. Därför kan vi döma honom efter hans högst olämpliga & omdömeslösa beteende.
Jag kan hålla med om att han på den punkten var en idiot. Det var först när sydsvenskans artikel kom som jag förstod de träffats irl. Samtalen här blir ord mot ord och det missgynnar Bali något enormt för hur bevisar man något här?
Om vi antar att Bali talar sanning så har han visat omdömeslöshet att ens hamna i denna situationen, vilket han kanske insåg när han väl bröt kontakten och bad henne låta bli kontakta honom. Detta ur perspektivet att hon var en kontaktsökande ung tjej som ville mer.
Om Bali ljuger och tjejen talar sanning så får hon svårt bevisa att han verkligen ville ligga med henne. Vilket betyder att alla som inte tror på henne blir arga och hon får ett jobbigt liv om hennes identitet läcker ut. Hon hade kanske velat göra karriär själv som politiker.
Bäst för alla är alltså att polisen får tillgång till det digitala materialet, vittnesmålen och gör en analys där vi kommer så nära sanningen som möjligt.
Jag tror att om Bali talar sanning och hela hans karriär förstörs genom att han var hjälpsam till en ung tjej i partiet (alltså inget mer än det, inga sexuella invitationer eller efterfrågan på nakenbilder). Bali gjorde som många andra gör, man hjälps åt, man umgås, man är vänner.
Om detta sker att Bali åker dit för att ingen tror på honom så går vi med raska steg ut på ett minfält där ingen man över 18 år kommer våga visa någon uppmärksamhet till en tjej under 18 år eftersom det nu blivit riktmärke att man kan få hela sin karriär förstörd om man gör det.
Det är därför det är viktigt att peka på bevisfrågan och även tjejerna kan lära sig jättemycket av det här. Om en man uppför sig olämpligt. Samla in bevis. Händer det på en fest. Ha vittnen. Håller mannen på fast man avvisar flera gånger. Filma händelseförloppet vilket borde vara lätt om man är flera tjejer där.
Samla bevis, samla bevis, samla bevis.
Utan bevis och bara påståenden så blir det rättosäkert och ett helvete för alla inblandade parter.