Citat:
Ursprungligen postat av
Blalotus
Absolut inte.
Om man däremot verkligen vill poängtera hur oskyldig pedofilen är, och först efter ifrågasättande kommer med något om "ja om det är sant är det dåligt", såsom du gjort. Så är det totala motsatsen till mig som har gjort allt för att belysa hans vidriga gärningar, men sedan komma med en disclaimer om att jag absolut inte tror han är oskyldig, men att ifall han är det så är jag den första att försvara honom.
Du ser, det är två diametralt motsatta inställningar vi har du och jag.
Gäsp! Pedofilen ger bortförklaringar, bortförklaringar, och bortförklaringar. Det spelar ingen som helst roll huruvida du sitter och försöker intala folk om att du visst tror att Hanif Bali är skyldig. Det har snarare stilen av ”Jag är inte rasist, men…” alltså att du först försöker bevisa att du är rättrogen för att i nästa stund tvärvända. Sorry, men eftersom hela ditt resonemang mot mig gick ut på att jag försvarade en pedofil tack vare att jag förklarade vad jag hypotetiskt skulle anse om han visade sig vara oskyldig. I ditt fall handlar det om att du, fullt medveten om denna inställning, också gör exakt det: drar ett hypotetiskt resonemang om vad du skulle göra om Hanif Bali visar sig vara oskyldig. Så i ditt fall har du alltså valt att försvara Hanif Bali medveten om att det enligt din egen logik innebär att man försvarar en pedofil. Låt oss se inlägget igen, så att ingen som läser detta missar vad du sagt:
(FB) Hanif Bali (M) anklagas för olämpligt sexuellt beteende mot flicka under 18 år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blalotus
Haha, ja alltså, jag skulle ljuga om jag sa att jag inte njöt av detta drevet och var väldigt färgad av mina politiska åsikter.
Jag vet inte vad som har hänt men lika övertygad som högern är om hans oskuld, lika övertygad är jag om hans skuld.
Men jag ska nämna det också att ifall Hanif är helt oskyldig (vilket jag inte tror), så är jag den första att försvara honom, trots att jag tycker hans politiska åsikter är totalt idiotiska. Ingen ska behöva bli utsatt för drev ifall man är oskyldig.
Det dock också gör detta ännu mer äckligt är när man börjar gräva i ditt förflutna och bland annat hittar ett inlägg där du försvarar föräldrar som visar upp nakenbilder på sina barn inför sina kompisar:
(FB) Väldigt konstig kommentar från vän
Citat:
Ursprungligen postat av
Blalotus
Som förälder badar jag naken med mitt nakna barn minst en gång om dagen, nu skulle jag aldrig filma det men hur fan kan det vara med pedofilvarning på att som förälder spara videos på sitt barn, än att bada med sitt barn?
Småungar är nakna oftare än de har kläder på sig och många "roliga" foton (äter kritor/kladdar med fingerfärg/sylt i hela ansiktet osv) är ju när barnen är nakna.
Nä jag sällar mig till de som misstänker "vännen" mer än föräldern, hur kan någon ens göra en sådan koppling liksom?
Sen är det väl skumt att föräldern vill visa sitt nakna barn för andra som han inte känner till 200% men å andra sidan vet jag att stoltheten gör att man vill visa upp sin unge för alla.
Du har alltså inte bara försvarat pedofilen Hanif Bali, utan du har också försvarat att föräldrar visat upp nakenbilder på sina barn för stora kompisgäng. Är det av egenintresse du visar sån förståelse för sånt? Jag hoppas så innerligt att du fråntas vårdnaden av dina barn så de slipper växa upp med en pedofilförsvarare till pappa!