2021-09-18, 09:23
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nu hycklar du. Bögar är ju per definition samtidigt pederaster. Det visar hela prästsnusket med korgossar inom katolska kretsar.

Sedan handlar det inte om en könsmogen 17-åring utan om ett 15-årigt barn som knappt har fått könshår. Han föreslog alltså explicit samlag. Därmed dömer jag ut Hanif som ett sliskigt peddo.

Så då är det okej att knulla 17-åringar?
Skålar med pedofilerna
Citera
2021-09-18, 09:25
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Vi har nu svart på vitt i.o.m. att flickstackarn fått komma till tals. Detta är ingenting att tjaffsa om längre enligt mej. Saken är utagerad och Hanif får gå. Hanif "nekar till brott" men vad säger det? Det gör ju alla skurkar nu för tiden. Klart/slut.

Det spelar egentligen ingen roll vad som är sant eller inte. Skulle det gå till en eventuellt rättsprocess och Bali frias har ändå ett frö såtts, det kommer alltid att råda ett tvivel runt hans person. Det här vet naturligtvis folk som vill manövrera ut honom (om nu så skulle vara fallet), Hanif Balis karriär är körd.
Citera
2021-09-18, 09:25
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirreStirre
Vi alla ska döma honom, han är folkvald och vi har rösträtt.
Är han en lämplig politiker? Nej
Har han omdömet att vara minister? Nej
Ska han representera Sverige som land och vara ett ansikte utåt? Nej

Det kan vi inte avgöra utifrån denna historien ännu. Om du gör det ändå så är det utifrån dina biaserade åsikter.
Citera
2021-09-18, 09:26
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Finns det bevis på alla påståenden i tråden?
Som skulle fälla honom i en rättegång?

Mvh.

Rättsväsendet kan vi sannolikt lämna utanför denna diskussion. Här handlar det om lämplighet, tillit och
politiskt förtroende. Han kanske ligger inom lagens råmärken men inte inom partiets och väljarnas råmärken. Där är han körd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Hunden https://mobile.twitter.com/arioebrahimpur

Är det någon liberal iransk klan som är efter HB? Jurister dessutom. Skrämmande att se att dessa kommer att ta över vårt rättsväsende så småningom. Först har shariaklaner försökt infiltrera nämndemannaväsendet och nu dessa som utbildar sig för att ta över.

Om HB varit aktiv på Tinder så är han rökt. Någon journalist som frågat honom om det?
Citera
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Väldigt praktiskt att flickan nu nämner att HB bett henne radera viss kommunikation innan de gick över till att använda Snap - där meddelandena raderas automatiskt - om man inte väljer att spara den
Vilket ju är det perfekta "beviset" att hävda för någon som inte har några bevis. "Titta här, han bad mig att radera detta, så det finns ingen historik, vilket är beviset för att han sagt så." Frånvaron av bevis är inget bevis.

Det är ju som sagt omöjligt att veta vem som har rätt eftersom ingen av dem har presterat de bevis de säger sig ha. Dock är ju Hanif skapligt tekniskt kunnig och har nog rätt bra koll på hur man får fram den tekniska bevisning i form av loggar och dylikt som kan styrka hans sak. Jag betvivlar att hon har det. Därför vore det ju idiotiskt av honom att påstå att han har sådan bevisning om det inte är sant, eftersom han då vet att han kommer smulas sönder om det inte är det. Det är inte omöjligt att han varit en idiot, men ser det som rätt osannolikt.

Om det skulle vara så att hon har rätt här så ser jag egentligen inte själva handlingen som problemet vad gäller Hanif. Man får tänka saker. Det har ju inte hänt något. Däremot kommer det ju innebära att han har blåljugit efteråt, och där är ett större problem som jag ser det.
Citera
2021-09-18, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Då röstar du med andra ord inte på honom. Om jag exempelvis skulle tycka motsatsen mot dig i dessa tre frågor vill alltså du ändå ha veto att förhindra mig att rösta på honom för att just du tycker han är moralisk klandervärd?

Förhindra? Veto?

Vem tror du att jag är?
Den makt jag har är min rätt att rösta och min rättighet att yttra mig. Det är en demokrati vi lever i och vi alla har rätt att försöka driva fram våra idéer och påverka människor i så lång utsträckning vi kan.

Vad tror du Hanif sysslat med alla dessa år när han dumförklarat och hängt ut personer i sin Twitter?
Svider det nu när han får känna på samma behandling?
Citera
2021-09-18, 09:27
Medlem
mvpys avatar
Jag förstår ingenting. Flickan beskriver det som oönskade inviter och olämpligt beteende. Men enligt henne själv så har hon matchat med Bali på Tinder. Det innebär att, enligt henne själv, så har hon: 1, lajkat Bali på Tinder. 2, ljugit om sin ålder på Tinder.

Man är inte på Tinder som 15 åring och ljuger om sin ålder om man letar efter vänner. Så inviterna kan inte ha varit särskilt oönskade.

Är Balis beteende olämpligt (om hennes historia är sann). Enligt mig då är den det. Men knappast enligt hennes moral; då hade hon inte lajkat Bali från första början.

Detta är som mest en honungsfälla riggad för att ge en 15-åring bekräftelse. Bali gick rakt in i den. Och nu söker hon ännu mer bekräftelse.
Senast redigerad av mvpy 2021-09-18 kl. 09:30. Anledning: Stavfel
Citera
2021-09-18, 09:28
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Har du källa på att han visste hennes exakta verkliga ålder?

Som jag sa så är det hennes uppgifter. De förekom i intervjun hon gjorde igår. Sanningshalten kan jag dock ej avgöra.
Citera
2021-09-18, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Det kan vi inte avgöra utifrån denna historien ännu. Om du gör det ändå så är det utifrån dina biaserade åsikter.

Klart som fan vi kan det. Att han är skyldig till brott är inget vi kan ta ställning till men han har själv medgett saker som är högst olämpliga.
Citera
2021-09-18, 09:29
Avslutad
Nymoralism! Har han satt på en tjej under 15 eller 16 är det inte lyckat. Men att ha försökt ligga med en 17 åring? Vad är problemet?
Citera
2021-09-18, 09:31
Medlem
Citat:
Rättsväsendet kan vi sannolikt lämna utanför denna diskussion. Här handlar det om lämplighet, tillit och
politiskt förtroende. Han kanske ligger inom lagens råmärken men inte inom partiets och väljarnas råmärken. Där är han körd.

Rättväsendet är inte viktigt? Inser du vad du säger?

Självklart ska polisen göra ett bra arbete och få fram så mycket av sanningen som möjligt. Annars har man ju fällt någon på hörsägen och lyckats med det.

Det skulle isåfall slå tillbaka på allt arbete som lagts ner på att förbättra kvinnornas situation eftersom det blir alldeles för lockande för vissa idioter att slänga fram nya påståenden när det inte ens behövs några bevis på vad man påstår.

Vem ska bli nästa man att fällas? Kanske Olof Palme hade sex med vietnamesiska småbarn på 70-talet? Vips är hans roll i historien rejält omskriven och jag behövde inte ens bevisa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in