Citat:
Ursprungligen postat av
Tarrou
Väldigt praktiskt att flickan nu nämner att HB bett henne radera viss kommunikation innan de gick över till att använda Snap -
där meddelandena raderas automatiskt - om man inte väljer att spara den

Vilket ju är det perfekta "beviset" att hävda för någon som inte har några bevis. "
Titta här, han bad mig att radera detta, så det finns ingen historik, vilket är beviset för att han sagt så." Frånvaron av bevis är inget bevis.
Det är ju som sagt omöjligt att veta vem som har rätt eftersom ingen av dem har presterat de bevis de säger sig ha. Dock är ju Hanif skapligt tekniskt kunnig och har nog rätt bra koll på hur man får fram den tekniska bevisning i form av loggar och dylikt som kan styrka hans sak. Jag betvivlar att hon har det. Därför vore det ju idiotiskt av honom att påstå att han har sådan bevisning om det inte är sant, eftersom han då vet att han kommer smulas sönder om det inte är det. Det är inte omöjligt att han varit en idiot, men ser det som rätt osannolikt.
Om det skulle vara så att hon har rätt här så ser jag egentligen inte själva handlingen som problemet vad gäller Hanif. Man får tänka saker. Det har ju inte hänt något. Däremot kommer det ju innebära att han har blåljugit efteråt, och där är ett större problem som jag ser det.