2021-09-18, 01:30
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Men nu bor vi här i Sverige. Fokusera på det.
Alla är vi EU. Tänk på det.
Citera
2021-09-18, 01:30
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja jag trodde det skulle bli reaktioner på första sprutan för de som haft covid men så verkar det inte vara.

Har inte hör om några på jobbet som haft covid och nu vaccinerat sig som fått biverkningar. De flesta har inte märkt något av första sprutan men en del av den andra.
Något lurigt är det också att det är oftare yngre 20-40 som får symptom av andra sprutan.
Jag och andra i min ålder 50+ och uppåt har sällan känt något av första eller andra sprutan.
Lite ömhet i armen men inte som de som fått biverkningar som fått feber med frossa och värk i kroppen.
Så vad tycker du om att nu ska dina barnbarn ska besprutas? Tycker dina barn som dig?
Citera
2021-09-18, 01:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det är ett axplock ur flera influensavacciner, som jag fattar det, dessutom så måste man ju "översätta" det kemiska namnet till ett språk som vi vanliga lekmän kan förstå. Har du gjort det?

Och de vaccinerna tar folk gladeligen, liksom andra vacciner som innehåller dessa ämnen. mRNA vaccinen innehåller mestadels fettlippider. Den där virusforskaren Ali vad han nu heter har gått igenom innehållsförteckningen i en video på aftonbladet tror jag, nä svt var det.

https://www.svt.se/nyheter/vad-innehaller-egentligen-ett-vaccin

Edit:
Det var fult av dig att säga att det är vad vaccinet innehåller, när det inte stämmer.
Citera
2021-09-18, 01:40
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
...
fettlippider
...
Vaddå "fettlippider"? Nu är mina herrar bestämt ute och åker velociped! Finns det andra typer av lipider?
Citera
2021-09-18, 01:41
Avslutad
Citat:
Och de vaccinerna tar folk gladeligen, liksom andra vacciner som innehåller dessa ämnen. mRNA vaccinen innehåller mestadels fettlippider. Den där virusforskaren Ali vad han nu heter har gått igenom innehållsförteckningen i en video på aftonbladet tror jag, nä svt var det.

https://www.svt.se/nyheter/vad-innehaller-egentligen-ett-vaccin

MSM är ett gigantiskt horhus som jag ser det. Dessutom säger det inget om hur många av dessa oorganiska ingredienser påverkar kroppen tillsammans. I min värld framstår det som en experimentell häxbrygd hur man än vrider och vänder på det.

Jag går igenom Pfizers innehållsförteckning nu en efter en, ja, och hittills är det väl åtminstone 4-5 ingredienser som har kända biverkningar på människan. I en helt ny cocktail känns det som det kan gå hur som helst. Jag avstår tack.

Citat:
Edit:
Det var fult av dig att säga att det är vad vaccinet innehåller, när det inte stämmer.

Äh, snacka skit. Jag bifogade ju länkar för var och en kontrollera själv utan att specificera en särskild vaccintillverkare.
Senast redigerad av RobRoys 2021-09-18 kl. 02:04.
Citera
2021-09-18, 01:43
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej, skam, (när det gäller något som är skadligt för en själv eller direkt eller indirekt för andra), är en normal socialpsykologisk reaktion. Den alkoholist som väljer att ändå fortsätta och dricka alkohol, trots att vederbörande vet vad hjälp finns att få för sin, ofta ärftliga sjukdom och att hen vet att en alkoholberoende, i princip, måste avstå ifrån alkohol för resten av sitt liv, skall skämmas!

Samma princip, fast i ännu högre grad, gäller de som väljer att avstå ifrån att vaccinera sig. Då detta, på intet sätt är en sjukdom.

Skäms ni som valt att inte vaccinera er, (fast ni inte tidigare haft en, konstaterad, SARS-CoV-2 infektion).

Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Du måste vara störd. "Skäms".... Vem fan är du att säga något sånt till andra i denna tråd!

Har du inte fattat nånting. Trots all din tid i denna tråd......

CRISIS LEADS TO MEDIA HYPE AND PROFITS: Dr Peter Daszak of EcoHealth Alliance said at a workshop, “We need to increase public understanding of the need for Medical Countermeasures (MCM) such as a pan-influenza or pan-coronavirus vaccine. (During an infectious disease crisis) A key driver is the media, and the economics follow the hype. We need to use that hype to our advantage to get to the real issues. Investors will respond if they see profit at the end of the process.” This workshop on Rapid MCM Response to Infectious Diseases was co-convened by the National Academies of Sciences with three national fora in Washington, DC on 26 and 27 March 2015.
https://www.sundayguardianlive.com/news/follow-patents-trail-find-covid-19-origin

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Oki dokey, du tror alltså att detta har något samband med SARS-COV2 pandemin. Och du har alltså använt ditt sk "sunda förnuft" för att dra den sk. "slutsatsen"?

Det är just sådant som gjort mig så misstänksam emot konspirationsteorier. Men hör och häpna, jag lutar faktiskt åt att en konspirationsteori vad gäller SARS-COV2, och det, mest beroende på en synnerligen övertygande TV dokumentär ifrån Chanel 4. Det är mycket möjligt att jag dragit förhastade slutsatser, men i nuläget så anser jag att labbteorin kan stämma, att SARS-COV2 är ett CCP*-virus, frisläppt av misstag ifrån ett, blott, nivå 2 skyddklass labb, som, för övrigt ligger granne med den berömda djurmarknaden.

Vi har ju t.ex hört om att viruset muterar mycket, men så var det inte ifrån början, som brukar ske när ett virus skall anpassa sig till en mänsklig värd. Få mutationer skedde i börjsn, vilket, kan, tyda på att, det ursprungliga, SARS-COV2 viruset redan anpassat sig till människokroppen!. Detta kan bara ske om man genmanipulerar en djurvärd, t.ex en labbråtta och låtit det ursprungliga SARS-COV2 viruset mutera där. (Att det ligger ett labb bredvid djurmarknaden såg jag i en annan TV-dokumentär). Detta är dock bara, en, sak som pekar mot att labbteorin. Det finns, naturligtvis, flera andra.
*Kinas kommunistiska parti

Testa att titta på nyheterna. Har varit uppe i amerikanska senatsförhör.

GSK (Glaxo Smith Kline) äger labbet där Dr Peter Daszak (EcoHealth Alliance)
bedrev gain of function forskning på SARS i Wuhan, med pengar från Anthony S. Fauci (NIH).
Forskningen flyttade dit när president Barack Obama förbjöd gain of function forskning i USA.
Citera
2021-09-18, 01:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Vaddå "fettlippider"? Nu är mina herrar bestämt ute och åker velociped! Finns det andra typer av lipider?

Ja det blir en tautologi, säg lippider enbart, tyvärr fattar inte alla att det är fett.
Citera
2021-09-18, 01:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
MSM är ett gigantiskt horhus som jag ser det. Dessutom säger det inget om hur många av dessa oorganiska ingredienser påverkar kroppen tillsammans. I min värld framstår det som en häxbrygd hur man än vrider och vänder på det.

Jag går igenom Pfizers innehållsförteckning nu en efter en, ja, och hittills är det väl åtminstone 4-5 ingredienser som har kända biverkningar på människan. I en helt ny cocktail känns det som det kan gå hur som helst. Jag avstår tack.

Det är fett, lite salt, lite socker och en mRNA sträng. Avstå du och fundera på vad du ska säga till läkaren på IVA när denne frågar varför du valde bort din lilla coctail. Du borde gå igenom exakt vad som händer från det vaccinet sprutas in tills det du får dina antikroppar, det är en helt fascinerande värld och ett fantastiskt genombrott för vetenskapen.
Citera
2021-09-18, 01:58
Avslutad
Citat:
Det är fett, lite salt, lite socker och en mRNA sträng. Avstå du och fundera på vad du ska säga till läkaren på IVA när denne frågar varför du valde bort din lilla coctail. Du borde gå igenom exakt vad som händer från det vaccinet sprutas in tills det du får dina antikroppar, det är en helt fascinerande värld och ett fantastiskt genombrott för vetenskapen.

Jag fattar. Samma vetenskap som står bakom all vapenutveckling för att inte tala om alla de mediciner som enligt somliga källor är den tredje vanligaste orsaken till för tidig död.

Ja, du. För en sjukdom med några promilles dödsfall bland normalfriska människor? Den risken tar jag för att istället förlita mig på mer naturliga metoder såsom D-vitamin, HCQ etc. Jag överlåter gärna min plats i kön till någon som behöver den bättre
Senast redigerad av RobRoys 2021-09-18 kl. 02:31.
Citera
2021-09-18, 02:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag fattar. Samma vetenskap som står bakom all vapenutveckling för att inte tala om alla de mediciner som enligt somliga källor är den tredje vanligaste orsaken till för tidig död.

Ja, du. För en sjukdom med några promilles dödsfall bland normalfriska människor? Den risken tar jag för att istället förlita mig på mer naturliga metoder som D-vitamin, HCQ etc. Jag överlåter gärna min plats i kön till någon som behöver den bättre

Njae vapenutveckling är en annan gren, ja om man inte bortser från viruslabbet i wuhan som gav oss coronaviruset.

Det är din rätt att avstå. Men titta gärna igenom vetenskapen bakom, det är fascinerande, kanske lär du dig något nytt?
Citera
2021-09-18, 02:11
Avslutad
Citat:
Njae vapenutveckling är en annan gren, ja om man inte bortser från viruslabbet i wuhan som gav oss coronaviruset.

Det är din rätt att avstå. Men titta gärna igenom vetenskapen bakom, det är fascinerande, kanske lär du dig något nytt?

Det försöker jag vara öppen för men tills vidare fortsätter jag att betrakta resultaten på avstånd. Och det ska en del till för att imponera på mig!
Citera
2021-09-18, 02:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Tack för det inlägget!

Inte ens i min vildaste fantasi hade jag kunnat tro att vaccintillverkarna vore så jävla galna.

Kan ju inte vara lagligt att spruta in de ämnena i någon. Allra minst barn.

Måste vara ett grovt brott enligt Nürnberglagarna.

The Nuremberg Code (1949)
"The voluntary consent of the human subject is absolutely essential. This means that the person involved should have legal capacity to give consent; should be so situated as to be able to exercise free power of choice, without the intervention of any element of force, fraud, deceit, duress, overreaching, or other ulterior form of constraint or coercion; and should have sufficient knowledge and comprehension of the elements of the subject matter involved as to enable him to make an understanding and enlightened decision. This latter element requires that before the acceptance of an affirmative decision by the experimental subject there should be made known to him the nature, duration, and purpose of the experiment; the method and means by which it is to be conducted; all inconveniences and hazards reasonably to be expected; and the effects upon his health or person which may possibly come from his participation in the experiment. The duty and responsibility for ascertaining the quality of the consent rests upon each individual who initiates, directs, or engages in the experiment. It is a personal duty and responsibility which may not be delegated to another with impunity."
https://research.wayne.edu/irb/pdf/2-2-the-nuremberg-code.pdf

För förtydligandets skull så ska det påpekas att det där är ett axplock ur flera influensavacciner men det är ändå intressant att se informationen till Pfizers vaccin, där följande står att läsa:
WHO SHOULD NOT GET THE VACCINE?

You should not get the COMIRNATY (COVID-19 Vaccine, mRNA) or the Pfizer-BioNTech COVID-19 Vaccine if you:
• had a severe allergic reaction after a previous dose of this vaccine
• had a severe allergic reaction to any ingredient of this vaccine.

WHAT SHOULD YOU MENTION TO YOUR VACCINATION PROVIDER BEFORE YOU GET THE VACCINE?

Tell the vaccination provider about all of your medical conditions, including if you:
• have any allergies
• have had myocarditis (inflammation of the heart muscle) or pericarditis (inflammation of the lining outside the heart)
• have a fever
• have a bleeding disorder or are on a blood thinner
• are immunocompromised or are on a medicine that affects your immune system
• are pregnant or plan to become pregnant
• are breastfeeding
• have received another COVID-19 vaccine
• have ever fainted in association with an injection
För det första; hur ska man kunna ta ställning till om man är allergisk eller ej om man ej informeras om innehållet i vaccinet, än mindre om man inte ens får veta exakt vilket vaccin man får?

För det andra; Borde det inte vara sjukhusets och samhällets uppgift att informera om riskerna och eventuella biverkningar? Så fattar jag det, åtminstone i Sverige, men hur många är det egentligen som får denna informationen att först ta ställning till innan de injiceras? Absolut ingen i MSMedia talar nämnvärt om riskerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in