2021-09-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Skiljelinjen är tydlig också här. Min fru och jag sitter för närvarande och diskuterar hur vi skall avsluta vår bekantskap med en vän, och hur vi skall göra det på ett för alla parter så skonsamt sätt som möjligt. Den här "vännen" uttrycker ideligen åsikten att vi som "antivaxxers" bör förbjudas att försörja oss, ungefär på det sätt som sker i Italien just nu. Lösningen är enligt henom enkel - allt vi behöver göra för att slippa tänka på det här är att "vaccinera" oss.

Vi ser nu vilka av våra medmänniskor som hade stått i leden i Tyskland på 30-talet. Det positiva är att vi vet vilka de är nu.

Jag är rätt nöjd med mitt val av umgänge, jag har bedömt personer rätt sedan långt tillbaka. De flesta är renblodiga.
Citera
2021-09-18, 00:08
Medlem
Citat:
Jag hade grishostan, den var som bäst halvkul kan jag säga... Ångrar jag att jag tog skiten naturligt istället för att stå och slåss om att vara först i kön till vaccinationen som så många gjorde? Knappast!
Jag har haft många ”hostor” och jag brukar brukar bli läskigt dålig. Någon gång fick jag lägga blöta handdukar på min bara överkropp för att kyla mig, väldigt nära att ringa ambulans. Influensa är stygg.

Covid gav mig väldigt lätt feber ett par dagar. Jag haraldrig haft en så lätt virusinfektion.
Citera
2021-09-18, 00:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Om du menar together trial så kan man ju säga att ivermectin tagit sent i låg dos har låg effekt mot delta ja.

Profylax fungerar fortfarande vad jag förstått även om det inte ger 100 procent skydd mot symptomatisk covid längre.

Mot delta krävs mer vilket tex flccc föreslår.

Ja det var nog den studien jag tänkte på.
Citera
2021-09-18, 00:18
Medlem
Lugnochros avatar
Som sagt. Vart tog alla provaxxers vägen? Inte sett dem sedan dem det blev tal om att bespruta deras barn eller barnbarn. Jävligt enkelt att sitta på nätet och tala om för andra hur de ska göra men nu dök det upp rätt i vardagsrummet så blev det helt tyst. Var är ni?
Citera
2021-09-18, 00:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Att britterna skulle ha lägre nivå med "naturlig" immunitet finns det inget som visar. Tvärtom borde de ha högre då de har haft fler inlagda/döda....

Britterna började med samma flockimmunitetstrategi men fick ju ge upp pga risken att sjukvården skulle kollapsa. Att de fick köra med lockdowns berodde ju på att smittspridningen är mycket mer explosiv där. Något Tegnell även uttalat att våra kurvor är mycket flackare.

Sverige gav ju även upp flockimmunitetsstrategin då vi inte släppt restriktioner för att hålla nivån av smitta högre.

Nä, den där drömmen om att lyckas nå flockimmunitet via smitta har inget land lyckats med

Engelsmännen lider även av grav D-vitaminbrist, bland annat pga deras BAME-befolkning och den berömda engelska t-shirtsolbrännan, de vitaminberikar inte heller sin mat.
Citera
2021-09-18, 00:22
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
5 per dag.

Citat från Sveriges Televisions löpande rapportering:
Folkhälsomyndigheten ser också en liten ökning av antalet avlidna per dag med covid-19.

"Medelvärdet för de senaste sju dagarna ligger i början på veckan just nu på runt fem avlidna per dag. I början på förra veckan är värdet just nu tre. Dessa medelvärden kan komma att justeras efter hand som dödsfallen registreras." skriver Folkhälsomyndigheten till SVT Nyheter i ett mejl.

Ajdå. Dags att bespruta barnen.

Citat:
Epidemin har inte blåst över ännu. Viruset har haft lågsäsong över sommaren. Nu när den kallare årstiden kommer, så kan det bli mer virus i omlopp. Då är det viktigt att riskgrupperna har optimalt vaccinskydd med hjälp av påfyllnadsdoser. Med vaccinernas hjälp, så kan antalet allvarliga sjukfall hållas nere, trots en stor mängd virus i omlopp.

Citat:
Jag vet inte medelåldern. Jag tror mig minnas att den har varit 82 år, men bli inte arg ifall jag minns fel. Jag har ingen siffra på hur stor andel av dom avlidna som var multisjuka, men jag vet att det har varit vanligt med omfattande samsjuklighet.

Hur kommer du till den slutsatsen ... i anslutning till ett inlägg som handlar om dödsfall bland åldringar?
Citera
2021-09-18, 00:24
Medlem
Citat:
Som sagt. Vart tog alla provaxxers vägen? Inte sett dem sedan dem det blev tal om att bespruta deras barn eller barnbarn. Jävligt enkelt att sitta på nätet och tala om för andra hur de ska göra men nu dök det upp rätt i vardagsrummet så blev det helt tyst. Var är ni?

Man kan ju hoppas att folk har en gräns och att de tycker att myndigheterna gått över den, men jag tror folk bara behöver lite tid för att installera den nya programvaran: att barn ska vaccineras oavsett vad. Varje nyfödd ska möta en covid-nål.
Senast redigerad av MachDiamonds 2021-09-18 kl. 00:26.
Citera
2021-09-18, 00:26
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Hur kommer du till den slutsatsen ... i anslutning till ett inlägg som handlar om dödsfall bland åldringar?
Jag hörde det på en presskonferens där de som kan något uttryckte det.
Citera
2021-09-18, 00:28
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Man kan ju hoppas att folk har en gräns och att de tycker att myndigheterna gått över den, men jag tror folk bara behöver lite tid för att installera den nya programvaran: att barn ska vaccineras oavsett vad. Varje nyfödd ska möta en covid-nål.
Har skrivit det tidigare idag. Tror också det. Indoktrineringen är total.
Citera
2021-09-18, 00:28
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Jag har haft många ”hostor” och jag brukar brukar bli läskigt dålig. Någon gång fick jag lägga blöta handdukar på min bara överkropp för att kyla mig, väldigt nära att ringa ambulans. Influensa är stygg.

Covid gav mig väldigt lätt feber ett par dagar. Jag haraldrig haft en så lätt virusinfektion.
Har haft både alfa och "brittiska varianten" vadfan den nu heter. Alfa var relativt snäll, britten var stygg som satan. Värken i bröstet och handlederna var värst om vi bortser från att jag inte fick en blund i röven på flera nätter. Trots allt är jag glad att jag genomlidit skiten och härdat min kropp.
Citera
2021-09-18, 00:35
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Har haft både alfa och "brittiska varianten" vadfan den nu heter. Alfa var relativt snäll, britten var stygg som satan. Värken i bröstet och handlederna var värst om vi bortser från att jag inte fick en blund i röven på flera nätter. Trots allt är jag glad att jag genomlidit skiten och härdat min kropp.

Hur vet du det? Hur får man reda på vilken variant man har?
Citera
2021-09-18, 00:36
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Jag hörde det på en presskonferens där de som kan något uttryckte det.

Vilken var det så vi andra kan leta upp den? Kanal, tid, land?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in